Nail Art Challenge 35: Inspired by poetry

Min första tanke när jag såg vad veckans challenge var: WTF!! Jag kan inget om poesi, jag läser sällan poesi själv och kan inte ens komma på att jag har en favoritdikt direkt. Jag satt och googlade lite på olika dikter om hästar... kanske kunde jag hitta en bra dikt att inspireras av...
 
Så blev det inte. Plötsligt bara kom jag på att jag inte alls behöver inspireras av en specifik dikt utan bara kan inspireras av poesi i sig. Det skrivna ordet... Och när ordet poesi dyker upp i mitt huvud så ser jag i stort sett alltid det här framför mig:
 
Shakespearesonnet_large_large

Jag tänker mig allt rosor när jag tänker på poesi... kanske beror det på att det är något romantiserat? Dikter handlar ofta om kärlek i någon form.
 
Min plötsliga explosion av inspiration ledde till att naglarna blev klara redan i måndags kväll så när jag väl tog kort på dem igår hade de redan tagit ganska mycket stryk. Så naglarna blev så här:
 
 
Shabby chic var det första pojkvännen sa när han såg det och det kan jag väl också hålla med om. :P men jag fick fram den känsla jag strävade efter och även om jag själv inte är jätteförtjust i varken poesi, rosor eller shabby chic-stilen så blev jag nöjd med naglarna!
 
Vill ni veta hur jag gjort?
 
1. Jag började med en vit bas på hela nageln. 
 
2. Sedan tog jag ett guldaktigt beige lack och duttade på lite hur som helst med en makeupsvamp. Jag ville få bakgrunden att verka som ett gammal gulnat pergament, eller papyrus kanske...
 
3. Sedan kom den roliga delen.Ja jag lyckades med att föra över text från tidningspapper till min nagel. Ni kanske inte kommer ihåg det men jag försökte mig på det i >>Utmaning Nr 6<<, men lyckades inte. Men nu märkte jag att det fungerar om man doppar pappret i en blandning av nagellacksborttagning eller aceton och vatten. Men man får fylla på aceton lite då och då eftersom de ingredienser som för över färgen dunstar bort annars.
 
Här är en video på hur man gör iallafall:
  
 
4. Efter att nageln torkade tog jag försiktigt matt topplack över. Man måste vara jätteförsiktig och lätt på handen annars kan man sudda ut texten. Det är trots allt bara ett tunt lager trycksvärta på nageln.
Jag valde matt dessutom för att få fram mer känsla av gammalt torrt papper.
 
5. Som sista steg satte jag några klistermärken på naglarna som föreställer rosor... Rosor är röda... Jaja. Sen ett sista lager matt topplack för att fixera och matta ner allt ytterligare!
 
6. KLART!

Kommentarer
Postat av: anniepiie

omg va duktig du är, jättefina! :D SV: Jaa, man blir väldigt nervös för besiktningen endå! :P hehe Jag har en golf 02. :) Precis lagom bil tycker jag... Nu ska jag snart till AF och sen laga mat, efter det till jobbet och vara där till stängning! Imon är jag ledig och ska till bästis. :D Sen lörd jobb och sön ledig. :) hehe Själv? Kramar

2012-09-27 @ 09:00:40
URL: http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...