Nail Art Challenge 6: Inspired by a YouTube Tutorial

Denna veckas challenge såg jag verkligen fram emot. Att hitta en Youtube-tutorial att härma för det var ett sätt att utmana mig själv att göra en design som var svår eller som jag inte gjort tidigare. Och jag hittade en tutorial som jag fastnade för men det blev totalt fiasko!!

Denna tutorial tänkte jag först härma:



Hur snyggt hade inte det blivit?!?!?! Men hur jag än försökte så fungerade det inte alls!! Jag hade bara lokaltidningarna hemma och jag vet inte om det är pappret eller trycket som gör att det inte fungerar men det fastnade inga bokstäver på mina naglar iallafall och jag hade ingen lust att behöva springa till affären bara för att köpa en tidning.


Så istället valde jag denna tutorial:




Och så här blev mina naglar:

Heart Swirl Nail Art

Hmmm... Jag är som vanligt inte nöjd. Först och främst för att jag stressade med dem eftersom min första plan gick i stöpet, och sen tror jag att denna design hade fungerat bättre på naglar som är långa och breda för att man ska kunna få till det svarta mönstret snyggt. Mina fingrar och då såklart även naglarna är ganska smala. Sen hade det nog blivit snyggare med en tunn pensel istället för Art Liner som jag använde nu. Fast det är inget mot hur designen ser ut idag ska ni veta! :D Haha jag vet inte hur jag lyckats men designen ser galet kladdig ut idag, till och med mer än på bilden! Tror inte jag behåller denna design hela veckan ut.


Kommentarer
Postat av: Rinki

Wow, den första var ju grymt häftig, synd att det inte fungerade med text men jag hade verkligen inte heller orkat gå ut för att köpa en tidning. Men det kan nog vara lite som du säger, texturen på pappret eller något. Men nageldesignen som du tillslut valde blev ju riktigt snygg, jag tycker att du är jätteduktig! Att du har sådant tålamod. Synd bara att det blev kladdigt idag, kanske när man sover? Ibland har jag märkt att det kan bli kladdigare dagen efter också.



Hm, jag såg i inlägget nedan att du pratar om en bild, men jag ser ingen bild? Har du inte lagt upp den eller har något blivit fel?



Sv: Det låter som en intressant bok och lite som att han snarare lyfter fram olika views så att säga, snarare än att bilda och lyfta fram sin egna uppfattning. Oh nej, evolutionen har jag inget emot jag är absolut en person som tror på evolutionen, med tanke på min naturvetenskapliga bakgrund skulle jag kunna tro något annat? ;) Men precis som du skrev så är det evolutionismen som jag är negativ mot, att man ser det som att vi i västvärlden har utvecklats längre än -- alltså att det blir en stadieteori, vi är högre upp medan "vildarna" är längre stående oss. Det tycker jag är fel! Vi har pratat mycket om det i antropologin, speciellt i förra kursen då socialantropologer rent generellt rörde sig ifrån och tog avstånd från evolutionisterna. Många av de äldre antropologerna från 1800-talet som gjorde fältarbete senare visade upp bilder av de primitiva människorna som minst lika "smarta" som oss, bara det att våra förutsättningar både kulturellt och materiellt sett annorlunda ut. Jag kommer också ihåg att det togs upp att Carl Bildt lyckats säga i någon intervju någon gång att det kommer att ta lång tid innan de i Somalia är på vår nivå. Hemskt enligt mig.



Tack så mycket, jag var snarare galet lättad än stolt, men jag är lite stolt också ;).



Ja, det är jättebra att dela upp sysslorna. Disk tar väl jag ganska mycket, men vi har ju diskmaskin så det är ju inget att oj:a sig över direkt. Dammsugning är jag inte vidare high på heller, kan damma en del, men är nog inte lika flitig som dig.

Haha, bra system där ^^ att du då får bestämma var saker och ting ska stå.



Jag kan tänka mig att din pappa behöver känna att han gör nytta och att han får ansvar, det tror jag att alla mår bättre av. Så tråkigt att han inte har fått chansen att komma och hälsa på i Sverige, kan verkligen (ännu mer) förstå att han saknar er! Hoppas att en resa kan bli av för hans del snart, han förtjänar det och ni också.



Jo, jag vet ju att Salamandrar är groddjur, min kusin hade ett par vattensalamandrar när han var yngre jag har ingen aning om vad som hände med dem senare dock. Vi hade också ett stort akvarium på dagis och vi hade typ två, tre minigrodor också och när de lade ägg så hade en av fröknarna köpt som en liten mini inhängnad i plats som man kunde sätta på insidan av glaset i akvariet och ha ynglena i eller något sådant. Hoppas att det går bra för era!



Hihi, vad roligt att du har nämnt mig i diskussion sammanhang sådär, vad glad jag blir :). Aww, vad gullig du är, jo men vår kontakt känns väldigt unik på det sättet, jag brukar inte heller klicka på det här sättet med folk riktigt. Förvisso har jag kommit nära folk som jag chattat med eftersom jag verkar ha den effekten på folk, att de känner sig säkra och känner att de kan prata med mig :) vilket jag gillar. Dock så känner jag igen din approach, när jag var yngre och var aktiv på Lunarstorm och Helgon och sådär (ja, jag vet rätt löjligt ^^) så var jag precis som dig, att jag tog avstånd och gjorde det klart för folk att jag inte ville träffas. Så brukar jag vara generellt, men vissa via bloggen har det bara klickat med att en fika inte har känts helt fel och hittills har det gått bra! Du får komma hit och ta en fika du med ;).



Jo, det finns verkligen jätteknäppa människor i USA som vill utnyttja personer sådär, som verkligen är desperata efter tecken på någon de förlorat kanske går att kommunicera med. Hm, jag tror inte på spöken, men jag respekterar att du tror. Det låter för övrigt lite mer som att du är en agnostiker - till proven otherwise. Eller tills det har kommit upp bevis, det är först då du tror på riktigt.

Vad är det du har varit med om, ifall jag får fråga?

Min pappas vän är för övrigt ganska känd och han är verkligen jättetrevlig, träffade honom när jag var liten då han var hemma hos oss och sedan har jag lyssnat på en av hans föreläsningar när jag var äldre och han är grymt bra!

Här kan du läsa mer om honom :) http://www.skepdic.com/randi.html



Tråkigt att H&M's sida är nere, men jag hoppas att du får chans att kolla efter linnet vid annat tillfälle. Imorgon så kan jag varna för att Marni-kollektionen släpps och jag vet inte hur det är i Värnamo men det kan vara en hel del på språng i affären, men de brukar ju dela upp en sektion av butiken som är till för just den. Så du kanske du får resten av butiken för dig själv ;).

Jag var inne på H&M idag och det rosa linnet såg jag i butik, men inte det som fanns i svart.



Tecknena ser häftiga ut, tar man de bara en för sig, precis som när man ska bokstavera ett vanligt namn med vanliga bokstäver? Så om jag ska skriva Rinki till exempel, så tar jag bara tecknet för R, I osv?



Wow, vad häftigt med ditt 14h-maraton! Jag kan tänka mig att trilogin upplevs på ett helt annat och mer fulländat sätt då. Jag gillar filmmaratons :). Kul att du och Jonne delar intresset för LOTR. Spännande det där med Alviska också, jag trodde att det bara fanns Quenia eller hur det nu stavas. Men det kanske finns många versioner?



Hemtenta känns absolut skönare, men jag ska nog försöka att sitta lite i plugget, eller kanske på det där fiket där det fungerade så grymt bra senaste gången eftersom jag känner att hemma blir jag lätt lat eller upptagen med annat, hehe.



Puss och Kram på dig <3.

2012-03-07 @ 20:54:54
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna Terneborg

Jag gillade dem! Hur länge brukar det hålla innan du behöver ta bort allt?



Svar: Tack, vad snällt! Tycker själv att dem är ganska meninglösa och tråkiga ibland, men gillar det ändå :) Tycker om att läsa dina och Rinki's (tror du läser hennes blogg?) längre inlägg, sådant som inte jag orkar med eller är bra på.



Haha, min bror är väl i stort sett likadan. Det är jag och min syster som gillar att synas på bild mer ;) Är kameran framme är vi det med :)



Ja, precis.. Skönt med lugna kvällar efter arbete och dylikt :) Ha nu en fin kväll! Kram

2012-03-07 @ 21:56:16
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Snyggt!!!!! Synd att det inte funkade med tidningen, men detta blev jättesnyggt med!!!

Sv: Ja det var jättehäftigt. De har ju både permanent fransböjning, permanent förlängning och färgning som de har kurser i, så man kan arbeta med det. och de har kurser över hela sverige och de har en tjej som är färdigutbildad i jönköping, här är länken som det står hur man kontaktar henne om du vill ha en behandling. Vet inte vad det kostar, men du kan ju fråga. http://www.siljansbacken.se/Elever_frans/ida_larsson_f.html

Ja jag har funderat på det, men annars kan jag klara mig ett tag så kan jag leta fram nått gammalt rep när jag kommer till mamma nästa gång.

Ska bli spännande att se! Kul att du trivs, kan verkligen tänka mig att du passar i svart!! Skönt att huvudvärken gick över. Det är mycket möjligt att du biter ihop käkarna eller nått när du sover. Jag brukar få huvudvärk om det blir väldigt fint väder, konstigt nog. Haha

Haha nä i så fall har de inte så många att välja bland direkt.. haaha!!

Ja det sliter nått fruktansvärt på stämmbanden att ringa så mycket. man måste ju dessutom anstränga rösten för att låta pigg och glad och prata tydligt, så man måste nog vara konstruerad för att prata så mycket, och det är inte jag som lätt blir hes eller får ont i halsen.

ÅÅ vad smart! Jättebra idé! Kul att din pappa fick så mycket beröm!

Haha ja det funkar bra att vila med en dator i knät!! Då kan man ju koppla bort hjärnan och låta datorn tänka åt en. Fast det är inte kul om datorn krånglar, då är det inte vidare avslappnande! haha!!

Jo vi har tänkt det faktiskt. Visserligen måste ju både jag och niclas plugga och utbildningen niclas vill plugg verkar inte finnas i dalarna, men vi ska försöka få tag i syon till komvux här och höra vad hon har att säga. Hon har varit sjuk hela veckan så vi får inte tag i henne. Men utbildningen är inte så lång och niclas pappa åker ofta förbi västerås när han ska till stockholm eftersom han jobbar där. så det skulle ju gå att pendla. Och lägenheten är ju såååååå underbar! Så vi blir nog kvar. :D

Ja jag med, ser jag en hästfilm vill jag hellre köpa den än ladda ner, för jag vill visa att de är populära, och ju fler som köper desto mer populära är de. Flicka 2 är jättebra! Har bara sett den 1 gång men den är värd att se många gånger!! Men ettan är ju som alltid bäst, men tvåan är riktigt riktigt bra!

haha ja verkligen! Man kunde aldrig veta vad de hittade på tillsammans! Jo jag tycker det med, iallafall på den tiden, men ungarna som finns i byn nu är hemska, de har brutit sig in i stallet och förstört flera gånger och dessutom använd sadelkammaren som klubbrum när vi inte använde den längre, vilket blir jättedyrt för oss eftersom vi hade slagit av elen när det inte fanns nått läer kvar där. Föräldrarna bryr sig inte och första gången de hade brytit sig in i stallet och förstört en massa saker så blev ena mamma jättearg på läraren i skolan som skulle prata med föräldrarna om vad barnen gjort! Så därför vill jag nog aldrig mer bo i näset, för ungarna blir bara värre och värre..

Haha ja det är problemet så fort det är billigt nån stans! Man köper saker bara för att!!

Oj, ja då är det helt klart depend för mig! Speciellt när det ändå är så billigt! Nästa gång jag kommer till Ica Maxi blir det nog några flaskor! :D

Ja det är konstigt. Vissa täckar ju sina hundar med, men de har ju pyttehundar, eller om de har en större hund så kan de ha nått slags regntäcke eller nått, men det är inte lika vanligt. Men jag kommer nog alrig förstå varför vissa inte fattar att hästar som haft dålig päls faktiskt kan få bättre om man bara låter den vara!

Ja det är nästan lustigt! Endel får chans efter chans, men sköter man sig och tänker på djurens bästa så åker man dit direkt. Undrar jag hur man ska sköta ett djur enligt deras lagar och regler... :/

2012-03-07 @ 22:30:43
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Thessan

snyggt! Å vad jag skulle vilja kunna fixa mina naglar sä där.... Japp, håll utkik =) kram

2012-03-08 @ 02:38:46
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Okej, det kan ändå hålla så pass alltså? Kul! Kan tänka mig att det kanske blir lite tråkigt ifall det flagnar efter någon dag bara? Själv är jag jättedålig att fixa mina naglar. Målar på lite lack och låter det sedan försvinna av sig själv, så det blir till slut bara en liten prick på nageln med färg ;) Har en vän som gör naglar och hon tycker alltid att det är så irriterande, haha.



Jag har sett det bland era kommentarer ibland ja, vissa är ju suuuperlånga :) Men det är kul att disskutera fram och tillbaka på bloggar tycker jag, speciellt om saker som intresserar en :)



Haha, ja vi är riktigta linslusar ;)



Hoppas du får en bra dag, och spa-dag ikväll! :) Kramar

2012-03-08 @ 11:46:22
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Thessan

Tack! ja då passade väl mina döda dig perfekt ;) Hoppas du har en fin dag! kram

2012-03-08 @ 14:24:45
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Haha, tackar!

Ja, jag tyker också om klänningen. Hade kunnat tänka mig att ha den på mig jag med, men har väl tyvärr inte de pengarna som den kostar ;)



Just det, smart! Får köpa ett sådant lack bara för att kunna skylla på det :) Tycker om att ha rosa naglar, helst korta. Ser bäst ut på mig, tycker jag får så konstigt formade naglar när de blir lite längre ;) Men dina är fina!



Du tar lite av varje, ja. Smart! :) Själv läser jag faktiskt inte så många mindre bloggar om man får kalla det så, läser alla storbloggare och de som läser och kommenterar min blogg. Inga utöver det dock. Lite synd, tror allt att man kan gå miste om en hel del bloggar då.



Fika med en vän låter ju bra det med :) Hoppas ni får en trevlig kväll! Kram på dig

2012-03-08 @ 15:44:02
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...