Åh nej!

Dåliga nyheter!! Helge har blivit påkörd!!

Okay, vi tar det från början:

Den senaste tiden har det synts till en älg utanför Värnamo springandes vid sidan av riksväg 27, ungefär vid uppfarten till sjukhuset. Jag har själv stött på denna älg två gånger under mina hemresor från jobbet halv 5 på morgonen! Så jag och "J" gav honom det föga fantasifulla namnet Helge. (Nej, inte Hälge, det är inte en tecknad seriefigur som springer runt i Värnamo!!)

Obs! Detta är inte helge.

Obs! Detta är inte Helge!

Men, idag fick jag syn på denna >>
olycksbådande artikel<<. "Älgolycka på 27:an nära avfarten till sjukhuset."  Så verkar som att vår kära Helge har utmanat ödet lite väl mycket, och jag tror inte han har vett nog att sprigna till veterinären. Stackars Helge!

Vi minns honom som en älg som till och med fick egna älgvarningsskyltar uppsatta efter att han började springa utmed 27:an. Han tog initiativ och visade att "vi finns minsann i Värnamo också".

(Hoppas detta inlägg kan tas med en liten nypa salt, klockan är trots allt snart 7 på morgonen. :D)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...