Out with the old, in with the new

Mina helger som bara löser sig själva verkar fortsätta. Ju mindre jag planerar desto mer händer det. I fredags bjöds vi på tacotårta hos sambons föräldrar och i söndags eftermiddag var visst Postkodlotteriet här och höll Grannyra i Värnamo för att dela ut vinst till Rydaholmsborna som vunnit för 3:e gången nu! Var fullt liv och bjöds på gratis kokt korv och kaffe så jag och älsklingen följde med Kim och Vilemina dit för att se vad som hände. Inte min grej kanske då det var massor av folk och svinkallt, men nu har jag åtminstone upplevt det en gång. :) Själva programmet ska visst sändas nu på lördag om någon vill se hur kyrktorget i Värnamo ser ut. :)
 
 
Lördagen var dock bäst på hela helgen! Jag, älsklingen, hans föräldrar, hans syster Jenny och hennes kille åkte tidigt, tidigt till Växjö. Vi var nämligen bjudna till farfar Gösta på smörgåstårta och kaffe och ville klämma in lite shopping på Grand Samarkand innan dess. Jag var så nervös för att träffa älsklingens farfar att jag mest stressade runt så hann inte riktigt kolla allt jag ville. Det var jättetrevligt hos farfar Gösta ändå tyckte jag och efteråt märkte vi att Grand Samarkand fortfarande var öppet så vi åkte tillbaka och shoppade ännu mer!!
 
Förutom att jag lyckades hitta ett par nya svarta jeans som jag velat ha länge så hittade jag även ett par blåa jeans som satt riktigt bra. Ovanligt för mig! Shoppade även med mig en ny varm och go stickad tröja, lite smycken och underkläder och ja allt möjligt.
 
Jag är besatt av örhängen och självklart slank några med när de hade 75 % rabatt på allt och man fick dubbla stämplar på sitt bonuskort den dagen med. Alla örhängen och de tre stapelbara ringarna är från Glitter. De guldiga stjärnorna fick jag gratis på köpet när jag handlade kläder på Bikbok. (Lycklig tjej). De två-delade hästarna är ju bara så underbart häftiga!
 
Men favoritköpet alla kategorier var dessa underbara boots från Skopunkten.
 
Jag har velat ha såna här MC-boots i över ett år men hade ännu inte slagit till. JAg brukar vela länge innan jag köper. Men nu är de alltså mina! :D Finns att köpa >>HÄR<<
 
Men vill man fylla på garderoben så får man även se till att man har plats i garderoben. Eftersom jag numera är sambo så frågar jag alltid ungefär 100 ggr om det är okej att jag köper något, eftersom vi ändå har gemensam ekonomi och så. Visst, det är alltid lugnt för min älskling eftersom jag så sällan köper kläder, men denna gång hade han ett villkor.. Att jag rensade ut min garderob.
 
Så igår ställed vi oss, hävde ut alla kläder på sängen och påbörjade en flera timmar lång utrensning på kläder jag aldrig använder, kläder jag använt någon gång för länge sedan och kläder jag helt enkelt sparat för nostalgins skull.
 
 
4 par tjocka tröjor, 6 par jeans, 2 par shorts, 5 kjolar och 10 toppar var vad som rensades ut! Då ar min sambo ändå inte helt onådig utan jag fick behålla många klädesplagg som jag ändå väldigt sällan använder! Dessa ska läggas undan tills jag får för mig att jag ska använda det igen. Har lärt mig av erfarenhet att man ALDRIG ska ge bort eller slänga kläder för man kommer enbart ångra sig så där 10 år efteråt. :P
 
 
Har ni haft en bra helg?

Kommentarer
Postat av: ZOOFIE

Du ser ut att ha haft en bra helg :) Känner igen det där med att rensa kläder iallafall,så jävla jobbigt. Det brukar sluta med att jag bara lägger undan en tröja eller så, trots att jag bara använder 1/3 av min garderob, haha.

SV: Jag tror nog jag får ta tag i att titta på det igen. Tyckte första säsongen var hur bra som helst då jag såg den, men tänkte börja om allt då jag väl börjar titta igen :) Måste rensa min hårddisk på lite film och sen kan jag titta ;) haha.

Är också sådär att jag föredrar att läsa själv, hade jätte mycket emot ljudböcker förr, men det är det enda sättet jag faktiskt kan somna nu. Det är sjukt. Annars är jag vaken i dygn tills jag tillslut däckar :o det är sjukt hur det där med sömn fungerar. De borde försöka anspassa samhället lite efter de som jobbar natt med, men det är nog tyvärr rätt svårt :/

Hahahhahah det där med reggae verkar vara något återkommande, har hört det där sååå många gånger. Det är sjukt. Så mycket som folk antar om en bara för att man har vänner som är fd missbrukare också, ska jag säga dig.. haha nej, om alla bara kunde börja fokusera på sig själva så skulle välrden vara så jävla mycket bättre. Nej, tror inte de har några egna liv alltså....

Ja, ingen ska behöva vara allergisk mot något :/ haha. Jag var faktiskt busig i onsdags. Åt en HEL Subway macka trots att jag inte tål dem, hehe. Fy fan vad gott det var men fy fan vad kasst jag mått. Det var ändå värt det, haha. Pojkvännen vet inget heller, eftersom han blir så arg då jag får mig själv att må dåligt på det sättet :p

2013-01-21 @ 19:16:00
URL: http://zoofie.se
Postat av: anniepiie

Åhh va roligt det är när man hittar en massa bra köp! :)Bootsen var ju supersnygga!!Helt i min stil oxå! ;) har 2 par liknande, ett par med nitar och ett par utan. Används flitigt med leggings och längre tröja, bekvämt och snggt! ;) Jag är sådlig på att köpa örhängen, måste införskaffa mig ett par nya snart känner jag! :P SV: haha nää, jag håller verkligen med dig.. Till skillnad från henne som bor i en tjusig villa och har så det räcker med dessutom... Jaa, jag hade ingen kort jacka innan heller förutom skinnjackan, men den kan man ju inte alltid ha! ;) Kraam

2013-01-21 @ 19:18:36
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Lina Tsutsumi

Ja, visst är den! Jag borde dricka mer te faktiskt eftersom jag jobbar i en tebutik, men jag gör faktiskt inte det, Men jag var ju bara tvungen att köpa den när jag såg den! Den var ju inte så dyr heller (;

Nej precis, men det är väl lättare att ha kvar namnet antar jag.. och jag tycker också att det är ondöigt att skaffa ett helt kanalpaket för det. jag är ingen TV tittare faktiskt så det skulle bara bli onödiga kostnader!

Ja, jag har vart i Japan flera gånger. Säkert en 10 gånger om jag vill minnas rätt! Jag har ju all min släkt där.
De har verkligen en helt annan kultur vad gäller Europa och de håller nog fortfarande väldigt hårt vid det också. Ödemjukheten ligger nog i religion och tänkade i Japan och så är det fortfarande, sedan finns det en rad andra grejer som dem håller kvar vid som att det fortfarande är vanligt att vara hemmafru och att det är finare att vara vit än solbränd.

Åh, det har jag också tyckt vart jobbigt ibland när jag är på akuten för jag vill inte bli smittad och få någon vinterkräksjuka haha (: Men det känns skönt att det inte bara är jag som tänker så.

Det är ju aldrig försent, men jag tror också att det är bäst att försöka själv först och jag beundrar er som verkligen försöker, det är ju inte lätt alla gånger. Och jag kanske ska avsluta att prata om det nu eftersom du tycker det är jobbigt, men det är som sagt en bra övning, även för mig också (;

Dem är ganska bra egentligen på att städa undan sånt i Stockholm, jag tror det mest är Stockholmare som är lite osmarta och super sig fulla för att de inte kan vara sociala annars (ja, det är sant många stockholmare är väldigt tråkiga) och så dricker de för mycket..

2013-01-22 @ 00:12:36
URL: http://linatsutsumi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...