Topp 10! Favoritband/artister!

Fortsätter med lite musiktema och tänkte lista mina absoluta favoritband och artister! Simple as that!
 
 
1. Asking Alexandria
 
Jag verkligen, verkligen avgudar detta underbara band!! Asking Alexandria är ett metalcore-band från England. Trots detta har jag ändå lyckats missa dem alla 3 ggr de varit i Sverige och spelat! Aaaaaaaaarg! men Asking Alexandria har något som inget annat band hittills åstadkommit. Alla deras låtar är kanon!! KANON!! Inget annat band jag gillar har lyckats med detta. Det smyger alltid in något jag inte gillar annars. ^^
 
Bästa platta: Stand up and Scream
Bästa låt: Final Episode (Let's change the channel)
 
File:Asking-Alexandria.jpg
 
 
 2. 30 seconds to Mars
 
Innan jag föll pladask för Asking Alexandria så låg dessa 3 grabbar överst på prispallen. Så pass att jag till och med i ren panik åkte med 3 grabbar jag knappt kände och typ aldrig umgåtts med till Köpenhamn av alla ställen, bara för att få se dem live. Det var värt allt strul i Köpenhamn med bil och konstiga människor dock. Borde egentligen räckt att jag sa Jared Leto så tror jag de flesta förstår. Den rösten! ♥
 
Bästa platta: A Beautiful Lie
Bästa låt: The Kill (Bury Me)
 
Pinned Image
 
3. Solitude
 
Det kanske är orättvist och partiskt att ha med Solitude eftersom de är från Värnamo och bandmedlemmarna råkar vara min bror och mina vänner. Men jag kan ärligt säga att jag hade tyckt de var alldeles underbara även om jag inte känt dem. Med Solitude har jag ju ändå varit med från första starten, hört hur de utvecklats musikaliskt och följt deras framgångar. Jag tycker om i stort sett alla deras låtar, utom möjligtvis någon enstaka låt från tiden då de fortfarande var ett litet garageband. :) Hade en underbar resa till Åland med detta knasiga gäng.  ♥
 
Bästa platta: Tied to the anchor
Bästa låt: This is the End (Remix)
 
 
Bilden är ärligt lånad från deras FACEBOOKSIDA! In och gilla!

4. Muse
 
Jag ska vara ärlig... Jag skäms! Men första gångerna jag hörde Muse så gillade jag dem inte... inte alls faktiskt! Vad fel jag hade... När jag lyssnade igenom deras skivor på nytt efter några år så sa det bara klick! De är ju hur duktiga som helst och oh vilken känsla de har i många av sina låtar! Visst, de har många konstiga och udda låtar som jag knappt klarar av men jag skulle trotsa det för att få se de låtarna jag gillar live!  
 
Bästa platta: Black Holes & Revelations
Bästa låt: Starlight
 
 
5. My Chemical Romance
 
Det är bara fjortistjejer som vill vara emo som lyssnar på My chemical romance fick jag höra några gånger när jag började lyssna på dem. Don't care!! Gillar man ett band så är det skit samma hur deras generalla publik ser ut! Jag gillar den morbida humorn detta band har i alla sina texter och det finns inte många artister som kan sjunga med så mycket känsla som Gerard Way!
 
Bästa platta: Three cheers for sweet revenge
Bästa låt: Helena
 
Pinned Image
 
  
6. The Used
 
Som med nästan all musik jag tycker om så var det min bror som introducerade mig för The Used som då var hans absoluta favoritband. Jag kan förstå det mycket väl. Bert McCracken som är sångare har en väldigt speciell röst som fungerar utmärkt till deras musik som jag inte ens kan placera. Det är post-hardcore, screamo och vanlig hederlig hårdrock på en och samma gång. 
 
Bästa platta: The Used
Bästa låt: Taste of Ink
 
 
Pinned Image
 
  
 7. Sarah Brightman
 
Sarah Brightman är väl en ganska otrolig kontrast till de andra banden/artisterna på denna lista. Men jag tycker hon har en fantastisk röst! Ibland vill jag bara ha lugna och avkopplande låtar och då ligger Sarah Brightman i topp! Hon gör ofta covers på andra låtar men i sin egen stil, en mer opera/klassisk/new age men hon har gjort olika teman för alla sina album!
 
Bästa platta: La Luna
Bästa låt: Time to say goodbye
 
 
 
 8. Memphis May Fire
 
Jag har inte känt till detta band speciellt länge. Det enda jag visst var att deras låt Ghost in the mirror var med på soundtracket till Saw VI, och då visste jag nog det främst eftersom jag älskar Saw-filmerna. Min bror introducerade mig till några fler låtar under vår inflyttningsfest för ca ett halvår sedan och nu när jag lyssnat in mig på dem så tycker jag bara de växer mer och mer i mina ögon och framförallt i mina öron! ;)
 
Bästa platta: Challenger
Bästa låt: Losing Sight (feat Danny Worsnop)
 
 
  
9. Miss May I
 
Miss May I är ytterligare ett band som min bror introducerat mig till. Han har bra smak den grabben! :) Det som förvånar en mest med Miss May I är sångaren. Han ser väldigt lugn och beskedlig ut, ganska liten och faktiskt... lite söt. Men så har han så otroligt mycket energi och har ett av de bästa skriken som finns inom något band! WTF?!
 
Bästa platta: Monument
Bästa låt: Relentless Chaos
 
Pinned Image
 
 

10. Bullet for my Valentine
 
Jag ska vara helt ärlig och säga att jag tycker långt ifrån om allt som Bullet for my Valentine har gjort. De har lite väl mycket traditionell metal på sina plattor för att jag ska tycka om det och startade som coverband för Metlallica och Nirvana, två band jag har svårt för. Men de låtar jag faktiskt tycker om tycker jag är helt fantastiska och jag skulle lugnt vilja åka och se dem live! De gör ju knappast Metallica-covers nu längre. ;) Att de är från Wales är en annan fråga. :P
 
Bästa platta: The Poison
Bästa låt: All these things I hate (revolve around me)
 
Pinned Image
 
Honourable Mentions
 

Några andra riktigt, riktigt bra band är dessa:
 
Finch
Chemical Vocation
Bring me the Horizon 
This Romantic Tragedy 
Green Day 
Adept 
Rise Against 
August burns red 
Escape the fate 
Of Mice & Men 
Bob Marley 
Sex Pistols 
dEmotional 
A Skylit Drive 
Paul Potts
The Clash
I See Stars 
Mayday Parade 
Sleeping with Sirens 
The Devil Wears Prada 
We came as romans 
Enter shikari 
Queen 
The Offspring 
A Day to Remember 
Alexisonfire
 
 

 
Vilka band/artister är era favoriter? 
 

 

Kommentarer
Postat av: ZOOFIE

Nej, som sagt - du har bra musiksmak.


SV: Jo de flesta vill ju till London då det är snack om England. Jag älskar ju London och vill ju åka dit med, men jag vill liksom överallt! Det är ju lättast att man åker till London dock, för som du säger så finns ju allt där. Man kan vara turist och se sevärdheter, man kan shoppa, man kan äta, man kan festa, man kan bara vara. Du fattar. :)

Haha men du, du vet väl om att hästar inte finns? Och att de är en frukt? Sorry, men du måste få veta det. De hjärntvättade dig, så du har inte ridit i hela ditt liv, tyvärr :/ hahah. Nej men det var liksom bara ett exempel, jag menar ju inte att jag nödvändigtvis tycker det är töntigt, jag älskar hästar ;) men alla hobbies ska väl vara OK, det spelar ingen roll vad man håller på med, ingen har rätt att säga att man är töntig om man gör vad man brinner för.

Ja, det är ju egentligen de sista pengarna man vill ta av, i och med att utan körkort får man ju inget jobb typ ;) det är ju där det sitter.. oh utan jobb har man inte råd med den där dumma plastbiten :p men det löser sig nog snart ;)

Haha jag åt dessutom en halv subway macka för en timme sen.. Nu är jag såklart dålig igen, ahahha. Nere i skåne hemma hos morfar och allt. att jag inte kan hålla mig....

2013-02-01 @ 20:12:25
URL: http://zoofie.se
Postat av: anniepiie

en del känner jag igen och vissa inte! :) Jag har faktiskt inget favoritband direkt eller låt, maroon 5 är iofs himla bra tycker jag! ;) SV: Det tycker jag, såå gott! ahh, pengarna styr ju en del iaf. :P hehe är himla nöjd med veckan och i helgen nu blir det lite jobb och lite nöje!! :) Kram

2013-02-01 @ 22:21:39
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Anna Katana

En del av banden du nämnde tycker jag om, men vissa har jag inte ens hört talas om (:

Ja, man får ju det. Får ju mer uppleva en brittiskavardagen liksom. Plus att jag och min klasskompis blev bra vän med sonen i familjen så vi umgick en del med han och hans vänner och fick se det från en tonårssida med (:

Man ska absolut få bra service från frisören annars vill man ju absolut inte återvända. Riktigt dålig stil alltså.

Ha nu en bra helg!

2013-02-02 @ 08:57:42
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Anna

Vad kul att även få läsa lite om bandet, och inte bara favoritplatta och sång. Jag kan väl inte påstå att jag lyssnat så mycket på några av dessa bands låtar. någon enstaka bara. Förutom 30 Seconds To Mars då, som jag älskar!
Och jag behöver väl ändå inte svara på frågan om vem min favoritartist är? ;) Skulle kanske dock kunna lista några fler artister som jag gillar, jag med? Om jag får sno idén?

Svar: Ja, det var en väldigt rolig undersökning tycker jag ;)

Låter som ett steg i rätt riktning i varje fall! Hur känner du dig idag?

Nej, okej. Jag kollade inte igenom videon som sagt, lyssnade bara på klippet medan jag hade uppe en annan sida. Men jag tycker alltid det är kul/spännande att höra en typiskt Britney-låt i en annorlunda cover :)

Haha, nej det är jag säkert inte. Sen är det ju kul att tänka tillbaka på, hur full man faktiskt var. Även om det kanske inte är något att skryta med, men man har ju kul! Haha, det låter som en god idé från din fars sida ;)

Ja, men exakt. Det är säkert flera Hollywoodstjärnor som gjort något litet. Tycker även det är konstigt hur tidningar och pressen bygger upp det på ibland, att man skulle vara sämre på något vis för att man gör det. Nåja, det går att diskutera detta hur länge som helst. Det kan vara ett väldigt känsligt ämne.

Det ska dem veta! Varför ska man behöva nöja sig liksom? Jag ser ingen mening med det. Sen behöver man ju inte landa värsta stjärnjobbet, men det är skillnad på det och ta vilket man än erbjuds.

Haha, nej inte denna gången. Hade det funnits en rosa dator så hade jag dock köpt den ;) Men jag har så svårt för bärbara, gillar stationära bättre.

Okej, hoppas du får en trevlig kväll vilket som! Jag hade planerat att se Melodifestivalen med en kompis som nu känner sig dålig, så får se hur kvällen blir. Kanske bara stannar hemma själv och tar det lugnt.

Ha en bra dag! Kram

2013-02-02 @ 13:21:22
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: linaaaaa

grym musiksmak!

2013-02-13 @ 13:50:58
URL: http://watchtv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...