Music & Cupcakes

Jag brukar aldrig någonsin planera att se Melodifestivalen. Ärligt talat brukar jag inte ens bry mig nämnvärt eftersom jag sällan eller aldrig tyckte om några av de låtar som kommer ur den tävlingen. Men när Kim och Vilemina skickade en förfrågan om att samlas ett gäng och äta lite snacks och godis, dricka något gott och ha det på i bakgrunden så tackade vi ja iallafall.
 
Jag kan väl säga att jag insåg ganska snabbt varför jag aldrig tyckt om Melodifestivalen. Alla låtar kändes fruktansvärt tråkiga och vissa låtar klarade jag inte av överhuvudtaget. Den enda låten jag tyckte om någorlunda var Yohios, och då är det kanske främst för att jag har en förkärlek till Japan och deras underbara kultur, och även för att jag tycker att hans band Seremedy är fruktansvärt bra! Blev faktiskt oerhört förvånad när han gick vidare, trots att det var det enda bidraget jag ville skulle gå vidare. Schlager är inte så mycket schlager nu längre!
 
Så här låter nämligen Seremedy, där Yohio spelar gitarr och kör backup vocals!:
 
 
Avslutade lördagkvällen med att sitta kvar hos Kim och diskuterade musik till 1 på natten!
 

Igår bjöd vi även in älsklingens familj på en liten fika. Jag fick ju en cupcake-maker i julklapp av min mamma och hittills har vi bara gjort Scones i den till frukost lite då och då. Det fungerar helt utmärkt ska ni veta. Men igår gjorde jag riktiga Cupcakes, en sats med blåbär och en med hallon och Cream Cheese Frosting som jag färgat blått och rosa, samt lite pärlor som dekoration. Så himla sött men gott! ska ge mig på det någon annan gång och då göra lite förbättringar och göra det ordentligt!!
 
 
 
Ja, riktigt så här fina blev inte mina Cupcakes då bilden är lånad från Amy Salmon på Deviantart, men goda var de ändå! ^^ Men nu har vi levt på godis, chips och cupcakes hela helgen! Ska bättra mig under veckan! ^^
 

Kommentarer
Postat av: Anna Katana

Tyckte också att Yohio var den enda vettiga i lördags. Jag brukar inte heller följa melodifestivalen, just denna tiden på året är det faktiskt helt okej om jag jobbar lördagkväll och slipper det. Haha.

Trodde du hade lagt upp en bild på dina egna cupcakes först (: Kul med en sådan maskin i alla fall.

Jo de där citatet använder jag mig själv av ibland, fast brukar ta det på svenska (: Folk tycker inte att man är klok men det får man helt enkelt leva med.

Tack, känner mig bättre idag. Mest yr och får springa på toa lite då och då men ingen spya i alla fall.

2013-02-05 @ 11:11:30
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Anna

Ibland får man allt unna sig! Låter ju som en perfekt helg med, då är det ju dessutom nästan obligatoriskt :)

Svar: Ja, men jag har också kollat efter en som jag fastnat för ett bra tag. Gränsen mellan snyggt och tacky tycker jag är väldigt hårfin, därför är det så svårt att hitta den där perfekta.

Så lite så, tyckte det var en rolig idé och försökte att inte kopiera dig alltför mycket ;) Haha, jasså? Vad kul! Är det något du kan lyssna på något än idag eller var det bara en fas?

Vad skönt! Ibland krävs det inte mycket för att vända humöret helt. Det gäller ju dock åt båda hållen.

Det håller jag med om! Sen om covern blir bättre är det ju kul med, men det är just på hur många olika vis man kan tolka en låt på som är kul att höra :)

Ja, jag är likadan. "Stödjer" båda sidorna lika mycket, så länge det inte är för att glädja någon annan än sig själv. Vilken av sidorna man än väljer. Ska man t ex döma en kompis som i framtiden kanske vill plastikoperera sig liksom? Bara för att.

Nej, det kan jag absolut tänka mig. Därför så många unga inte vill jobba i dagens läge, för att det mesta är struntjobb. Samtidigt är det ju svårt att tacka nej om man inte kan få något annat. De unga är ju vår framtid på ett vis, de behöver ju ett jobb lika mycket som någon annan.

Jag tänkte också på ljudet faktiskt! Man har inte märkt det innan i lördags, har det varit så fler gånger alltså? Nej, det var inte mycket att hänga i granen. Förra året hade vi vår vinnare efter första deltävlingen liksom :)

Tack detsamma! Kramar

2013-02-05 @ 16:26:40
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...