Växtvärk!

Som jag kanske har berättat tidigare så fick våra salamandrar små bebisar i våras. Tyvärr har bara 4 av dem överlevt. Men det är tydligen svårt att få dem att överleva då de lätt kan äta upp varandra eller vägra äta alls.
 
Men de 4 som finns kvar äter ordentligt och vi började fundera på när de skulle börja ta sig upp på land. Igår så kröp den första av dem upp! Har ni sett något så sött?! Han/hon klättrar redan som en mästare och sitter gärna i handen som ni ser på bilden!
 


Nu har han fått ett nytt terrerium utan vatten för de kommande 2-3 åren kommer han inte vilja vara i vatten alls och kan till och med drunkna! Nu räknar vi dagarna tills resten följer med upp på land också! :)

Kommentarer
Postat av: anniepiie

håller tummarna för att de får leva som är kvar! :) SV: tack snälla. :) Jaa, jag blev ganska nöjd även om jag inte har samma talang som du! ;) okej, va kul att bilen ska ut och rulla igen! hehe jag ska jobba nu ons/tors sen är jag ledig fre.lörd.sön. Underbart!!! :D Blir shopping i stan med syrran bla, :) Kramis

2012-09-05 @ 14:05:04
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Anna Terneborg

Men ja, vilken liten sötnos! Hur stora blir dem på ett ungefär när de är färdigväxta?

Svar: Ja, visst är han fin? På bilden är han så liten mot vad han är nu, nu är han en stoor pojke :) Ja, Sons of Anarchy är verkligen SÅ bra! Jag tycker du borde ta din pojkväns råd och se den med honom, jag blev kär redan efter första avsnittet.

Haha, det tycker jag låter som en bra deal.. Att sitta vid pojkvännens dator är alltid bättre :) Ibland hänger även min dator upp sig och då har saker och ting jag håller på med för tillfället en tendens att försvinna. Alltid lika jäkligt!

Vad skönt att känna så ändå! Tror du att ni kommer ge er ut på en liknande vandring någong gång igen? Eller har ni gjort det nu? :) Jag kopplade inte att det var inne på djurparken ni hade slagit upp tältet, det var en större inhägnad då antar jag? Ja, djur kan komma bra överens dem med :)

Nej, fy betonggolv låter inte alls kul. Poängen är väl lite att försöka göra det så naturligt som möjligt för alla djuren. Lyckligtvis (hoppas jag!) är djurparkerna i Sverige oftast i bästa skick.

Det är väl jag också egentligen, men det "gäller" ju aldrig för min del ;) Har så svårt för att bestämma mig om möbler och så också, så måste kika i lite inredningsbutiker för att känna mig säker. Du har inte tänkt lägga upp bilder när ni blir färdiga eller? :)

Förstår det, alla har vi våra olika favoritårstider. Jo, jag gillar vintern med.. Men tror faktiskt hösten klår den, om det inte är vit vacker snö hela vintern vill säga ;)

Jag blev i stort sett frisk under lördagen, men tänkte ändå att det var säkrast att hålla mig hemma även på söndagen.
Kul att du tyckte om den! Jag fick faktiskt hem den från discshop idag, så nu har jag mitt alldeles egna exemplar :D Låter som en mysig kväll!

Hur har veckan varit såhär långt? Kram

2012-09-05 @ 16:01:16
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...