Nail Art Challenge 34: Inspired by autumn

 
Jag är inte riktigt beredd att erkänna att hösten faktiskt är här så denna challeng kändes lite som ett uppvaknande! Jo men visst är det höst egentligen... björken som jag ser från vardagsrumsfönstret lyser gul, det regnar 10 ggr om dagen och graderna har krypit ner till ynka 7 i skrivande stund. Nåja, hösten har sina fina dagar också... 
 
Men trots att jag själv helst velat ha sommar kan jag inte annat än erkänna att hösten är OTROLIGT inspirerande!! Jag googlade lite bilder för att sjäv får inspiration och hittade massor av snygga designer! Men till slut gjorde jag så här:
 
 
Jag använde mig av typiskt höstiga färger och duttade över naglarna och målade sedan röda löv över designen. Jag tycker den blev höstig minsann och jag är jättenöjd! Fast designen ser mycket bättre ut i verkligheten. Många färgskiftningar försvann i fotot. Men tillräckligt tydlig blev bilden för att man ska kunna se att jag inte "städat" runt naglarna när jag tog bilden! xD
 
Vill ni veta hur jag gjorde?
 
1. Jag målade naglarna helt vita till en början. Det är en bra bas att ha när man ska "stämpla" ljusa färger som jag gjorde.
 
2. Ta en gammal makeup-svamp eller disksvamp eller vilken svamp som helst. Dutta på valfritt nagellack och dutta sedan svampen på nageln. Ta sedan nästa färg och gör samma sak fast på utvalda platser på nageln. Resultatet när jag gjorde det blev så här:
 
Jag har här använt mig av gult, senapsgult, orange, ljusgrönt och rött och frågar ni mig så hade bara detta fungerat. Man kan ju använda andra färger för en superenkel design!
 
3. Måla över med ett genomskinligt nagellack, då flyter färgerna ihop lite mer.
 
4. Nu kan man dekorera naglarna som man vill. Jag målade ju röda löv med en "striper" men man kan sätta fast stenar, klistermärken eller andra nageldekorer om man vill. :)
 
 
Nu ska jag ut i höstnatten och jogga!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...