Nail Art Challenge 38: Inspired by Breast Cancer Awareness

Hela oktober är ju kampanjmånad för Rosa bandet och kampen mot bröstcancer, som jag nämnde förra veckan då rosa var veckans challenge. Denna veckan är det just Rosa bandet som är inspirationskälla så det blir ännu mer rosa den här veckan.
 
Jag själv har dock ännu inte köpt årets Rosa bandet, men det ser ut så här:
 
 
 
Så här blev naglarna:
 
 
Jag har gjort en vattenmarmorering på alla naglarna utom tummen där jag målat det Rosa bandet istället. Tyvärr har jag lyckats repa designen redan! Jag började nämligen på detta redan i måndags eftersom vattenmarmorering är en teknik som kräver en massa förberedelser och chansen var stor att det inte skulle bli lyckat. Nu blev det ganska bra ialla fall så jag var klar med designen redan i måndags eftermiddag. Och eftersom jag tog kort på designen idag så har jag en del "krigsskador" på nageln till följd av matlagning, disk och städning och allmänna vardagssysslor!
 
Vill ni veta hur man vattenmarmorerar?! Kika då in imorgon för ett special-inspirationsinlägg om just vattenmarmorering eller kolla denna video:
 
 
 
OBS! Om någon kollar listan som jag går efter, som ni hittar >>HÄR<<, så märker ni att jag hoppade över en challenge. Egentligen skulle tjejer vara min inspiration den här veckan. Men anledningen till att jag hoppade över detta är för att jag har en lista som egentligen gällde förra året. Om jag skulle följa samma mönster detta år så kommer Halloween-utmaningen som är nr 41 att hamna på veckan EFTER Halloween och Alla Helgona istället för samma vecka. Och eftersom utmaning 38 var tjejer och utmaning 40 är kvinnor tänkte jag att jag tar bort en av dem eller slår ihop dem istället. Så egentligen är denna veckas challenge nr 39, men det jämnar ut sig till slut. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina naglar du gjort!

Tack, kan dock ta upp till 2veckor innan bihålorna blir bättre :(

2012-10-17 @ 20:14:03
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: anniepiie

wow, jättesnygga! :D SV: Visst är det. :) Tack för tipset om sushin. hihi Ska tänka på det om det blir att jag provar nån gång! ;) Jag ska jobba typ alla helger nu framöver känns det som så lär inte hända så mkt. Men på måndag flyttar vi in i huset så ska bli skoj. Lägger upp före/efter bilder på rummen sen som vi har fixat med :) Kramar

2012-10-18 @ 09:51:03
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: william

coola nalgar:D

SV; Tackar Så Mycket:D
jag kör svasrtvit rakt igenom:D

2012-10-18 @ 14:51:20
URL: http://canonguy.blogg.se
Postat av: Johanna

haha ingen fara, det är lätt hänt det bli så ibland :)

jag hoppas jag slipper två veckor, känns som han är mindre ihärdig idag, så hoppas slippa han tidigare! :)

2012-10-18 @ 18:36:10
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...