Ny blogg?

Jag har haft funderingar ett tag på att eventuellt starta en ny blogg, fast då en som skulle handla helt uteslutet om Nail Art och kanske även nagelskötsel även om jag själv är otroligt dålig på att ta hand om mina naglar på rätt sätt. Har bara haft 4 naglar som gått av på 1 ½ vecka. xD

Men jag skulle självklart behålla den här också. Jag har ju så mycket annat att babbla om som inte jag skulle vilja ha på en nagelblogg. Sen har jag flera läsare som jag inte vill förlora för att min blogg plötsligt skulle handla uteslutet om något de inte är intresserade av.


Problemen jag känner som hindrar mig något är det här:


* Jag känner att jag knappt har tiden att uppdatera den här bloggen så ofta som jag vill så hur ska det då gå med två?

* Jag har ingen bra kamera för tillfället och om jag då ska satsa på en blogg som är beroende av bra bilder så måste jag införskaffa något sådant och just nu är ekonomin inte så förlåtande. Eller rätttare sagt, jag prioriterar lite annat just nu.


* Vad kan jag komma med utöver ett inlägg i veckan som visar upp vad jag själv målar? Inspirationsinlägg? Skötselråd? Tutorials? Ge mig gärna en massa idéer! Hur kul är det egentligen med en blogg som inte kan komma med mycket eget?


*Nagelbloggar är beroende av att man konstant kan köpa nya nagellack så man kan visa för andra, göra recensioner och sånt där. Vilket också innebär att man måste ha en megakoll på nya kollektioner och märken. Och jag bor i en pyttestad där det är svårt nog att hitta något annat än Isadora och Depend. Egentligen är väl problemet samma där. Hur ska jag hitta tiden att engagera mig i sånt?



***********************************************************

Jag vill veta era åsikter och alla tips, idéer och goda råd ni kan ge mig! Är det en bra idé?


Samtidigt så vet jag att jag egentligen inte ska bry mig om ifall min nagelblogg skulle locka läsare, eller hur jag bygger upp den. Det skulle ju trots allt vara min blogg. Men om det bara blir något litet inlägg då och då med veckans challenge så känns det inte värt att starta en hel blogg, för då kan jag lika gärna lägga upp det på den här bloggen.  


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tycker jag verkligen du ska göra! Du har ju egentligen hela 17 veckor i din challenge som du kan lägga upp. Att lägga upp inspiration och skötselråd är ju jättebra att fylla ut med och det går ju tidsinställa sånt om du inte har tid.



Jag tycker inte dina bilder är dåliga alls så det tycker inte jag är något problem. Har du bara internet så klarar du nog av att hålla dig uppdaterad om nya nagellack. :)

2012-05-30 @ 15:38:56
Postat av: Emetofob - Livrädd för att kräkas

Neeh det tror inte jag däremot, finns så många som går till jobb/skola efter bara ett dygn hemma. Man smittar ju i 72 timmar.. :c

2012-05-30 @ 17:50:58
URL: http://emetofob.blogg.se/
Postat av: Katta

Det tycker jag låter som en väldigt spännande idé faktiskt! Precis som Åsa sa så har du ju redan material till 17 veckor, eller till och med 18 nu. Jag ringer dig på fredag gamling så kan vi ta mer om det då. :D

2012-05-30 @ 23:19:03
URL: http://hestia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...