Nail Art Challenge 16: Inspired by a song

Denna veckans challenge har jag planerat i flera veckor så jag är jätteglad att den är här äntligen! Haha, ja, jag har tittat i förväg på alla veckor och de jag kan har jag bestämt i förväg. Anledningen till att det var så lätt är för att jag har en låt som jag funderat på länge att göra en design efter, och då är det inte låten i sig utan snarare videon. Låten är också en personlig favorit som hängt med länge, men det är videon jag fastnat mest för. Den är så förbannat "snygg"!!!


Checka!:





Jag bestämde mig för att använda mig av färgtemat i videon, nämligen svart och rött med inslag av vitt, och att plocka ut detaljer ur videon som jag sen målade på mina naglar. På tummarna tog jag mig lite vatten över huvudet och bestämde mig för att måla huvudpersonerna i videon nämligen Helena och sångaren Gerard Way. Men nu ska ni få se resultatet!






Gerard Way Nails

Haha, jag är fett nöjd med naglarna. Bara så tråkigt att
det inte kommer fram rättvist på bild!
Men ja, jag fick till Gerard Ways galna blick och
Helenas tomma "dödsblick" tyckte jag!


Resten av naglarna ser ut så här:

My chemical romance Helena Nails 

Lillfingret är helt rött med ett kors (klistermärke) som symboliserar kyrkan i videon.
På ringfingret har jag målat Gerar Ways röda slips som han bär i hela videon.
Långfingret ståtar med en lite halvt misslyckad gradering i rött och svart.
På pekfingret målade jag röda "rosor" som Helena håller i videon.


Detalbilder på rosorna och slipsen:

MCR Helena Roses  Gerard Way Tie Nails


Jag är såååååå nöjd den här gången. Det enda negativa jag kan komma på så var väl att jag egentligen hade velat använda mig av en ljusare röd färg än den blodröda jag hade, för då hade alla detaljer framträtt bättre på bilderna. Men jag lovar att de ser mycket bättre ut i verkligheten och då passar det mörka röda. Videon jag utgick ifrån är ju trots allt ganska "mörk" i handlingen.

Det här är en sån där design som jag troligtvis inte kommer att vilja ta bort tills nästa vecka. Jädrans!


Kommentarer
Postat av: ttheresebjörkman, :)

Hej!

Vad ska du hitta på nu när det är långledigt?:)

2012-05-16 @ 22:19:42
URL: http://ttheresebjorkman.blogg.se/
Postat av: Anna Terneborg

Wow, riktigt läckra! Förstår att du vill ha dessa kvar lite längre :) Speciellt naglarna med killen och tjejen.



Svar: Haha, ja det är ganska sjukt egentligen hur besviken man kan bli över en karaktär i en serie. Något som inte är på riktigt liksom. Och just denna händelse i Gossip Girl har jag gått och längtat efter hur länge som helst, så förstör dem det efter bara några avsnitt. Men men, livet går väl vidare antar jag ;)



Hade varit hur mäktigt som helst att få se de maffiga djuren live liksom :) Det är ju inte alls samma sak att se dem på ett zoo t ex, även om de är hur vackra som helst, det är ju ändå i deras hemmamiljö som man vill se dem. Där de lever och trivs bäst!



Nej, det gjorde dem verkligen inte.. Håret tog ju efter den lukten med, men ville man vara cool fick man lära sig att leva med det ;) Ja, de som finns på marknaden idag lär ju vara bra mycket bättre. Jag tänkte faktiskt prata med min frisör och se ifall vi kanske kunde göra lite rosa toppar nästa gång jag är hon henne :)



Det kanske man gör, ja. Minns faktiskt inte vad det är hon använt på mig :/ Mysko! Men snyggt blir det ju iaf, kanske det som är huvudsaken :)



Ja, det är hur gott som helst! Det blir dessutom ännu godare eftersom man inte äter det så himla ofta, lite det som är grejen med det också tror jag. Synd att det är så besvärligt att göra bara, för min del iaf, mamma gör hur goda som helst! Lycka till ifall du bestämmer dig för att göra det :)



Haha, sedär ja! Man hittar alltid något nytt känns det som, man lär känna någonting på nytt :)



Ha en fin kväll! Spakväll idag? :) Kramar

2012-05-17 @ 20:50:22
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...