Nail Art Challenge 14: Inspired by flowers

Denna vecka var den jag fruktade mest. Jag är verkligen inte förtjust i blommor och när man då ska inspireras av dem så är det svårt. Dessutom trodde jag att denna veckas challenge skulle vara förra veckan, så jag har gått runt med denna idén i huvudet i två veckors tid. Då känns det inte alls lika roligt.


Men jag gick på min älsklings tips om att köra på årets majblomma, för att använda mig av årets färger eller göra majblommor helt enkelt.

Det här är årets majblomma:




Och så här gjorde jag med naglarna:


Mayflower Nails1

Mayflower Thumbnail


Haha, ja det blev jättefult! Jag stressade som vanligt, trots att jag lovat mig själv att inte göra det och så hittade jag inget bra nagellack som matchade den lila färgen på de bakre bladen. Men det blev väl ändå lite blommigt och den gröna färgen matchar all grönska som växt fram under helgen. Och så har det ju blivit maj nu, så helt fel blev det väl kanske inte. :) På lillfingret körde jag ett randigtmönster i årets färger istället.


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Det blev inte alls fult! Jag gillade designen. Visste dock inte att det är någon lista du följer, du får alltså inte bestämma själv vad du vill inspireras av?



Svar: Ah, okej. Det är nog roligast ändå! Att köra utan att tävla.. Är det bara jag eller får man inte jäkla ont i nacken? Man står ju i stort sett och kollar uppåt hela tiden, vilket oftast resulterar i att jag får himla ont! :)



Jag kan tänka mig det! Det är egentligen lite konstigt att man inte är på second hand lite oftare, det känns lite mer unikt och eget om man skulle hitta något fint där. Som man sedan kan göra om till sitt egna, det är kul! Om man nu skulle vara pysslig av sig vill säga ;)



Just nu har jag tre svarta väggar och en fondvägg med tapet av Marilyn Monroe i vardagsrummet, jag har haft det i stort sett sedan jag flyttade in och har börjat tröttna aningen på det. Även om det är grymt snyggt! Jag är sugen på ett ljust vardagsrum nu, har spanan in lampor och dylikt som jag vill inreda med :) Jag flyttade in i februari 2009, så det är strax över tre år nu. Tiden går alldeles för fort!



Okej, men det låter ju bra. Har alltid tyckt att det är så fint och verkar kul, men orkar aldrig ta tag i det jag själv. Haha, men det är fint att titta på andras :)



Haha, okej.. Men då har ni ju lite som håller er uppdaterade iaf ;) Nejdå, jag kan ju tycka att dessa städer är mysiga men jag kan tänka mig att det inte alltid är kul att bo i dem. Men det blir ju en vanesak. Haha, vad typiskt! Men då är det på G iaf :)



Precis :) Okej, ni har alltså pratat om det då? Kul! Hoppas ni hittar något fint med så pass bra läge då :)



Jag har faktiskt pratat med Rinki (om hon heter det) om Once Upon A Time, hon har pratat varmt om den och jag har sagt att jag ska se den. Så jag får väl ta tag i det när jag inte har några serier kvar att titta på ;) Ja, Alias är en fantastiskt bra serie. Jag älskar den! Håller just nu på att kolla igenom den med en vän, vi är nu inne på säsong 3 som är an av mina favoriter. Alltid lika kul att få en vän att se sin favoritserie ;)



Ja, IKEA är minst sagt bra för att fylla på saker. Och precis som du säger hittar man alltid något, stort som litet. Haha, ja köttbullarna är ett måste när man är där :)



Ha nu en bra torsdag! Kramar

2012-05-03 @ 07:20:02
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...