Min dag i Skåne

Har haft en skön dag i Skåne med älsklingen och hans familj. Vi var bara nere i några timmar men hann med en härlig lång promenad, varsin pizza och så kaffe och tårta i solen. Är det bara jag som inbillar mig eller är solen starkare i Skåne? Har fått det värsta soleksem jag någonsin haft efter min dag därnere och då har jag ändå spenderat varenda dag i solen på hemmaplan. Jaja, så brukar det vara de första dagarna när solen är framme. :)


Här får ni några foton från våran långpromenad.


River Wild

Jag trivs bäst i öppna landskap...

Horse1

Waterfall

Flodmannen Bo

Tomte





Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Gud, vilka härliga bilder! Jättevackert!



Svar: Ja, det har du rätt i. Bra gener och söt som socker :)



Haha, det förstår jag.. Ska googla Baden baden då, så jag får se hur en sådan ser ut :)



Det har du så rätt i, hur det är under dagen på jobbet kan ju i stort sett avgöra hur resten av dagen blir. För min del iaf.. En stressig och lång dag på jobbet gör mig på dåligt humör vilket gör att jag inte vill göra mycket alls när jag kommer hem. Inte alltid, men ofta.



Men det är nog samma här, en karraktär i en film fäster man sig inte riktigt lika mycket vid som du säger. En karaktär i en serie får man ju ändå följa och se hur han/hon utvecklas, det blir nästan som en låtsaskompis på ett sätt. Om du är med mig? :)



Nej, det är verkligen jättetråkigt hur illa det står till för tigrarna :( Jag är själv fadder åt både tigern och isbjörnen och skänker en summa varje månad till båda arterna, man måste ju hoppas på att det ska bli till det bättre!



Ja jag är grymt sugen, kanske får bli något för nästa månad.. Då har ju (förhoppningsvis) skattepengarna kommit med, så då blir det lite roligare för plånboken med :)



Okej, på så vis. Men det kanske är så man ska göra för att fixa det, vara ett gäng som håller på i köket. Blir nog roligare samtidigt :)



Du har inte lätt för att bli brun eller? Samma här! Blir ju brun till slut, men det är efter många timmar i solen och lite i skuggan. Och eftersom jag inte är så jätteförtjust i att ligga och svettas i solen så blir jag sällan brun, mest bara någon variant av röd ;)



Hela veckan var i stort sett stressig för min del, och nästa kommer bli värre. Men det är bara att bita ihop, om inte alltför lång tid är det ju faktiskt semester :)



Hoppas allt är bra med dig i övrigt?! Stor kram

2012-05-27 @ 21:56:32
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna

Svar: Googlade på Baden Baden nu, det vet jag ju vad det är för något :) Inte alltid man kan namnet, men när man väl ser bild på det så..



Samma här! Havet och sjöar är bra vackra, även om jag föredrar att bada i sjön. Havet funkar ibland, men när det är maneter och tång överallt föredrar jag att hoppa i sjön. Även om havet är vackrare :)



Precis så känner jag när jag kommer hem från jobbet, man är ju på bättre humör just för att man slutat men samtidigt är kroppen seg och trött vilket påverkar lilla huvudet mer än vad man tror.



Ja, jag kände att det är något jag verkligen vill kämpa för! Jag har alltid ÄLSKAT djur och jag känner att vi som människor måste kämpa för djuren, det är ju något dem inte kan göra själva och då måste vi stå upp för dem! Hade jag haft mycket pengar så hade jag gjort så mycket mer för de stackars djuren runt om i världen, det verkligen skär i hjärtat på mig när jag ser djur som behandlas illa. Det är meningen att vi ska ta hand om dem, föra deras talan, inte behandla dem illa.



Så var det ja, det visste jag ju :) Själv är jag varken hälften britt eller irländsk, så jag har inget att skylla på ;) Blir bara inte så brun som jag skulle vilja! En enda gång har jag varit riktigt jäkla brun, då hade jag första varit med handbollen i Italien i tio dagar och några dagar efter det var jag i Grekland i en vecka. Då var jag brun minsann! :) Ja, soleksem lät ju inte så roligt. Skönt att det inte är farligt iaf!



Det hoppas jag med, är ändå ledig på fredag så det ska nog funka denna vecka med :) Vad har du för några planer inför veckan? Något roligt?



Ha en fortsatt bra dag! Kram

2012-05-28 @ 16:48:46
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...