Törnrosa 2.0

Ja, jag har väl inte sovit i 100 år men jag har i stort sett sovit bort hela min onsdag och halva min torsdag. Känns lite sådär.


Det hela började i tisdags kväll då jag helt plötsligt började bli hostig och hela halsen svullnade upp. Jag fick även så ont i öronen att jag funderade på om inte jag fått en öroninflammation och halsfluss samtidigt!

Jag somnade iallafall vid kanske 3 på natten och sov till 11 på onsdag morgon, vilket ju är ganska normalt. Men nä, jag la mig på soffan med min kopp te lyckades somna och sov ända till halv 2!! Hur lyckas jag? var min enda tanke och jag klev upp, men var helt förstörd hela dagen. Halsen var lika svullen, öronen gjorde lika ont och jag var levande död. Jag somnade flera gånger under dagen, gick och la mig redan vid 12 och sov ända till kl 10 idag! Det är ganska många timmar på ett dygn!!

Men idag vaknade jag iallafall pigg. :D Tro det efter så många timmars sömn, och halsen är bra, öronen känns jättebra. Jag har bara ilte snuva och lite hosta kvar. Tror jag säkert var sjuk redan i helgen med den konstiga huvudvärken jag hade. Snacka om att vara tacksam att det inte blev värre än såhär!


Så om jag varit lite dålig på bloggandet de senaste dagarna så beror det på att jag sovit och varit aningens slut. Imorgon åker jag dessutom till pojkvännen och ska vara hos honom i två veckor, och en sväng i Värmland över påsken så jag kommer nog inte vara så överdrivet bra på att blogga den kommande tiden. Men isåfall vet ni. :)

Nu är det teatime och packning av väskor som gäller. Ciao!






Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Sådana dagar är hemska, när man bara sover och sover. Men mådde du dåligt så är det ju ganska självklart. Men bra att du mår bra nu iaf!



Och härligt att du får umgås med pojkvännen :)



Svar: Tack så mycket! Jag gillade dem verkligen, riktigt enkla och snygga armband :)



Haha, du får låta lacket sitta kvar ;) Nejdå, men du byter alltså varje vecka? Jag orkar knappt byta så ofta, och jag målar bara i en färg. Två färglager och ett genomskinligt, det räcker för min del ;)



Verkligen! Man måste vara öppet för allt och kunna ta till sig allt, så tycker jag. Att man inte bara säger nej till någon musik innan man lyssnat på det, vem vet.. Man kanske älskar just den låten där och då :)



Ja, min mamma sa också det. Och det har ju släppt i det högra benet iaf, hoppas på det vänstra snart med! Gör riktigt ont ibland, även om det funkar större delen. Men ibland hugger det till riktigt illa.



Håller med dig. Jag har inte stått på en våg på år, nu på senaste finns det ju dock en anledning till det ;) Men min största last är all chips & cola jag äter/dricker, det blir något varje dag och jag skippar dessutom att äta ett riktigt mål mat hemma. Äter alltid lunch på jobbet, men är dålig på att fixa mat hemma. Om jag inte gör matlådor, då äter jag ju det jag gjort, men annars är det dåligt med det. Tror bara att jag behöver lägga om min kost och börja röra på mig för att allt ska ordna ut sig :) Jag ska försöka börja med att promenera mera, gå ut och gå i någon timme i lite fart. Och även börja träningscykla, ska bara vänta ut mina ben först.



I helgen blir det till att umgås med familj och vänner, ikväll ska jag dock kolla på Let's Dance och mysa med missarna :) När åker du till pojkvännen? Har ni gjort upp några planer?



Kram

2012-03-30 @ 07:58:33
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Rinki

Förstår att det kanske inte blir mycket bloggande nu, men jag har varit väldigt seg på det också tyvärr :( ber om ursäkt för det, det är verkligen Dig jag saknar när jag inte är så himla aktiv.



Ibland behöver man sova ut en del :) jag hoppas att du får fortsätta att vara pigg. Själv har jag blivit väldigt förkyld, tror att det kom i samband med att jag barnvaktade mina fina kusinbarn. Nåja, det är väl bara att stå ut, halsen har känts lite svullen fram och tillbaka också, men det löser sig nog.



Wow sådana häftiga naglar, helt i min smak!!! Jag önskar att jag var så duktig som dig, men det är möjligt att jag skulle kunna fixa typ vänster handen, men inte höger :/.



Sv: Kul att ni också gjorde våfflor, dock blev ju våra inte vidare bra. Hihi, vad roligt att du gillade länkarna, jag blev lite osäker på ifall du skulle tycka om dem, men de där linnena...jag vet inte vad det var, men stilen på stjärnorna typ, att de var som dit ritade -- det kändes som du, fast jag vet ju inte ifall det var det.



Ja, det är inte helt hemskt att inte bli firad av sina föräldrar, så länge man känner att någon kanske bryr sig på just själva dagen så klarar man sig ;). Jag har fått en del presenter från mamma och pappa nu också, som de tagit med sig från USA, jag är jätteglad. Åt god lunch med min mamma i torsdags och det var då jag fick presenterna, nästa vecka under påsken ska jag försöka åka till föräldrarna också.

Ja, det var himla skönt att det var så varmt då, men nu så har det snöat här idag :O dock så smälter det direkt, men ändå väldigt tråkigt och igår haglade det till och från. Hoppas verkligen att våren snart kommer tillbaka.



Det är bra att du är bättre på att äta nyttigt under veckorna, jag är väl lite bättre på det också. Men det där att gå till affären för bara ett par delicatobollar, ja det gör jag...fast inte för delicatobollar utan för chips. Yes, det är lite skamligt säkert, men vissa dagar (unnar mig antingen något mitt i veckan eller till helgen) så händer det att jag går till Konsum bara för att köpa hem en påse chips ;).



Hm, jag har ju inte gjort illa själv fotleden utan det är mitten delen av själva foten (på den yttre, högra sidan som det gör ont). Det började bli bättre och jag började gå utan bandage eftersom det kändes knögligt och jobbigt. Men nu har det börjat strama lite igen, men jag kör reparil på som är en form av gel som man har för muskelvärk, fungerar rätt så bra. Men borde nog, precis som du skrev, han den inlindad lite oftare, i alla fall när jag ska gå långt.



Jo, det är nog rätt så vanligt med syskonförhållande att det blir så. Men jag vill tro att det blir bättre när vi blir lite äldre båda två, eller snarare att han blir äldre ;). Nu är det fortfarande väldigt stor klyfta mellan oss känns det som, vi har inte så himla mycket gemensamt. Eller i och för sig så tror jag att vi har vissa saker gemensamt, men för att vi inte längre bor tillsammans och umgås på det sättet, så har vi också glidit ifrån varandra.



Jag har testat China Glaze och gillar det verkligen! 99 tror jag att det kostar på Kicks här och det är nice. Dock så gillar jag Orly också, har ett av deras silvriga lack, det som är lite chromat och det kostar typ 105, rätt likvärdiga skulle jag säga. Funderar på att testa L'oréals nya lack också, har du testat dem?



Du beskriver att du skämtar en del när du träffar nya personer och att du kan vara rätt sarkastisk och jag känner igen mig väldigt mycket...inte så konstigt va ;)? Sedan tror jag verkligen inte att du behöver vara orolig för att vara ointressant, jag finner dig intressant redan och med din röst och kroppsspråk så lär du ju snarare bli ännu mer intressant :)!



Åh, jag vill verkligen också till London!!!! NU. Jag pratade London med två kompisar här om dagen och de har båda bott där och berättade om sådana härliga marknader att jag höll på att dö, ville bara kasta mig på första bästa plan! Men spara, spara pengar nu och kom hit :) så kan vi shoppa tillsammans, fika massor (delcatobollar och annat, prata i tusen timmar. Hade jag haft egen lägenhet hade jag bjudit hem dig på en film och en chipspåse också ;).

2012-03-31 @ 15:05:53
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Rinki



Hm, jag är inte vidare intresserad av mode när det gäller exklusiva märken, samtidigt kan man ändå säga att jag är rätt så intresserad på ett sätt. Jag hämtar liksom inspiration därifrån och sedan försöker jag hitta liknande på H&M. Så helt ointresserad är jag nog inte, även om jag gärna vill säga det. En av mina guilty pleasures, är nog att jag då jag träffar min underbara frisör sitter och bläddrar i glossy magazines och kollar moderepotage. Jag förstår emo/scene-klädstilen, den hade jag snarare under gymnasiet. Men jag hoppas du gillar mig ändå, även om jag kan vara lite mainstream numera. Däremot så försöker jag alltid att behålla någon aspekt av mig själv. Om du förstår vad jag menar? ^^ Här i Stockholm så kan du absolut finna emo/scene kläder, typ C.U.M (ja, skumt namn), Saturn Return (lite mer trance kanske) och ja det finns flera. Vi kommer nog att finna saker du gillar ;).

Nej, men precis! Jag vill inte heller bortse från de saker jag kan som är "killiga", jag är snarare stolt över dem. Men det är klart, i vissa sammanhang kanske det inte är något man skryter med sådär jättemycket. Men de som står mig närmast tycker att det är coolt, eller åtminstone praktiskt att jag kan sådant.



Tack så jättemycket, jag hoppas verkligen att plugga var rätt val och det känns ändå som det just nu. Men sedan verkar det som att ifall man vill ha jobb här i Sverige med antropolog som bakgrund, så måste man i princip läsa till Master och då blir det ju en femårsutbildning och det vet jag inte riktigt ifall jag är jättepepp på.



Jag hade en väldigt bra arbetsförmedlare, men tror att det handlade om att jag var artig och vi klickade liksom. Tror hon var van vid ungdomar som liksom knappt försökte och som hon fick agera "mamma" över eller något liknande. Men jag tycker att sådant där är så tråkigt när de är så himla fast på att man måste plugga, ibland vill man ut i världen och bara jobba. Sedan är inte det heller vidare enkelt. Samtidigt sade de till oss i plugget att det är bra att ha arbetslivserfarenhet av typ ideella organisationer när man är klar med utbildningen jag går (och då gärna en master på det) och det är så himla svårt att få allting på en gång. För visst skulle jag gärna hjälpa till på en sådan organisation/företag men det är svårt att få tid och jag är fattig student att jag "hellre" tar jobb som jag får pengar för. Som min arbetsförmedlare sade så vill många branscher och företag att man ska vara 25 och ha tio-års erfarenhet och det fungerar ju inte!

Så gör det du känner för, fokusera på vad du vill och sedan gör du så som du känner! :)



Jo, men precis det är ju mycket skönare att man får leva det liv som man vill och inte behöver rätta sig efter de där mallarna. Dock känner jag nästan att det här i Stockholm är lite åt andra hållet, min kusin vars barn jag satt barnvakt åt för ett par dagar sedan, sade att hon nu egentligen skulle vilja satsa på sitt jobb och att det är lite fel tid att klämma in barn och sådär i livet också. Plus att hennes sambo hade sagt något om att han inte hade varit redo att få barn innan 32, då de fick första sonen eller något sådant. Men även om jag kommer att gilla mitt jobb, som jag hoppas att jag kommer när jag väl får det så vill jag verkligen inte vänta tills jag är fyrtio innan jag får barn! Det känns inte heller bra, då kommer man att bli mycket tröttare jag tror att generationsskillnaden kan bli jobbigare plus att jag vill vara rätt ung. Jag tror att det ska gå och klistra ihop på något sätt ändå. Jag snackar inte om att skaffa barn just nu, men typ runt 26-27 däromkring, typ när jag är klar med utbildningen. Men vi får väl se hur det blir. Det är ju lättare för kroppen att klara av en graviditet samt ställa om sig (tillbaka) när man är lite yngre också. E's mamma har ju hintat en del gånger om att hon inte behöver barnbarn än på länge och att det är lååångt kvar innan det borde bli aktuellt och visst tror jag att hon överdriver lite för att vi är unga och inte vill att vi ska få idéer ;) men samtidigt så vill jag ändå kunna känna mig fri att skaffa barn när det känns rätt. Men i slutändan kan hon inte säga vidare mycket eftersom hon fick sin första son när hon var 24 :P.



Ja, men precis! Vi har faktiskt tagit det där "dealbreaker" snacket och han freakade inte ut för det, utan det fungerade bra och jag är säker på att det kommer att lösa sig och att han kommer att lita mer på sig själv, oss och hela situationen när vi väl får en egen lägenhet och i alla fall någon av oss (han först) får lön.



Ja, jag tror också att du och jag är lite härdade och har en insikt i hur det känns att vara outsiders och jag tror nog att det kan stärka oss både när det handlar om att connecta med andra personer och även om/när vi får barn själva :).



Pussar och Kramar! <3 Glad Påsk ifall vi inte hörs vid tidigare



(fick dela upp inlägget i två, det stod att jag skrivit för lång text :O har aldrig hänt tidigare, förlåt för all text, hoppas du orkar läsa!)

2012-03-31 @ 15:06:28
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: anniepiie

Hejsan svjesan! :) Nu har jag tid att svara på alla fina kommentarer! ;) Min vecka och helg har mest handlat om jobb, men har varit mkt folk så då går tiden riktigt fort! :) Sömn behöver vi alla så kan ju vara det som gör att man blir lite low ibland! Hoppas att du har haft en bra helg och att du får det underbart över påsk nu! :D Kram

2012-04-01 @ 16:24:57
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...