Tillbaka till verkligheten.

Välkommen tillbaka till verkligheten! Det var ungefär min tanke idag när jag tränat klart och ätit min frukost. För idag är det bara en sak som gäller:

Tvätt!


Efter 2 veckor har jag ett mindre berg av tvätt som ska göras. 2 fulla maskiner med mörk tvätt, en maskin ljus och en maskin färgglatt. Ja det här kommer nog hålla mig sysselsatt imorgon också.



Ja, jag vet att man egentligen ska hålla måndagar fria från en massa tråkigheter eftersom måndagar är tillräckligt tråkiga ändå, men det börjar eka tomt i garderoben och jag har snart inget att ha på mig. :D


Någon som vill komma över och dricka kaffe med mig medan jag väntar på att tvätten ska bli klar?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jadu det där med tvätt kan lätt hålla en sysselsatt ett bra tag :)



Svar: Jodå det var en bra helg. Jag inser att jag blivit en riktig DJ-snobb och lite hjärntvättat. Karln skulle nog bli rätt nöjd om han hörde mig när jag gnäller över att snubben bara står där och "inte ens kan beatmatcha". Mina vänner bara tittade på mig och skrattade ;) Den är dock rolig. Har den stående i DVD-hyllan faktiskt.



Det hade ju varit roligt om ni fick såna söta små bebisar :)



Ja men precis, det är lite mitt problem också att mitt hår under vintern blir jätteelektiskt och trist men detta hjälper faktiskt.



Jag tycker det är ett bevis på bra skådespeleri när man lyckas förmedla känslan så pass att man berör människorna som ser filmen/serien. Det ska liksom ge något lite extra. Hästar är något unikt och jag har också lite svårt att sätta fingret på exakt den känslan men det är himla härligt. Nej det är riktigt häftigt när man kan få ett så stort och starkt djur att göra som man vill.. och framförallt vilja göra det också.



Ja men så är det ibland och man får göra det bästa av sitsen, det är ingen idé att klaga. Jag menar vi har varit medvetna om det sedan dag ett och jag kan väl säga att det är något av det mest irriterande jobbet en kille kan ha men men ;)



Absolut, jag tror mycket handlar om engagemang, om showmanship.. att kunna dra med sin publik. Att få dem att känna lite extra. Det är tråkigt med dem när de bara trycker igång en lista liksom, spotify kan jag också lira hemma :P Men då blir inte jag speciellt danspepp direkt.



Nej jag vet, det är inte helt okej.. jag tror dock han har någon slags identiteskris just nu. Det är liksom lite Swedishhousemafia möter Stureplan ;) Jag har försökt få fram det där med att "det var bättre förr" haha. Han var kanonsnygg i somras men nu är det väldigt förvirrat utseende ! Det brukar bli så.. något som brukar vara bra dock är att ha med bilder på vad man tänkt sig, då är det lättare för dem också att se hur pass mycket man vill ha gjort för frisörer är gärna lite försiktiga av sig kan jag tycka. Hade en frisör förr som vr riktigt bra och alltid ville testa nytt och vågade lite mer vilket passade mig i tonåren :) Men i övrigt är de rätt försiktiga, jag menar säger jag att jag vill bli av med en bra bit typ 10 cm så blir det MAX 7. De tar inte direkt ut svängarna :) Missförstånden är väl det som skrämmer folk mest. Jag har det rätt skönt nu även om jag är sämst på att gå och klippa mig men det handlar mest om min egen beslutsångest, men jag har min kompis som frisör. Det blir oftast lite lättare då, vi snackar samma språk :)



Det tror jag med, det handlar om att försvara sig från fler besvikelser så man hoppar det, låtsas som att det inte betyder något för det är lättare. Nej jag är inte rädd men jag har varit och det är inte en lätt cirkel att bryta och det tar tid och mycket jobb men det är inte omöjligt. Men det är återigen det här att man måste bestämma SJÄLV att man vill. Ingen annan kan göra det åt dig liksom. Det är nog både och det där. En del kanske inte vill att folk ska tycka de är "konstiga" som går till en psykolog. Det är som att det är detsamma som att vara helt sjuk i huvudet, vilket inte är sant. Sen är det nog mycket rädsla av att gräva i de där problemen och försöka reda ut dem. Det är mycket det att det ses som att "men ryck upp dig", har man inte varit deprimerad kan man inte sätta sig in i att vara så nere och så ledsen så att du inte kommer ur sängen och att det faktiskt inte går att bara rycka upp sig. Sen är det också det där att det är lite tabu att söka hjälp. Men jag tror många skulle må bra av att få hjälp. Med smått och med stort!



Det blir absolut så, ett virr varr av dagar som flyter ihop på något sätt. Och sakna struktur och rutiner. Det är inte det lättaste för vi människro behöver de där rutinerna faktiskt.



Det tycker jag med. Jag tycker det är lite så, jag vet många singelkompisar som spyr på folk som är kära typ. Någon som går hand i hand eller pussas på stan. Och allt som är gulligt. Det handlar ju om den där pressen, de blir nästan stressade av att se folk som är kära.



Ja men hela facebook svämmar ju övr med väderrapporter haha. Ja men det är så tråkigt att det ska vara så, att vi ska behöva måla upp en bild av något som inte ens existerar för att vi vill bli accepterade och att folk i vår närhet ska tycka att vi är bra nog. Är det verkligen så man definerar om man lyckats? Om man städat, lagat mat och barnen sover innan mannen kommer hem från jobbet? har vi inte kommit längre än så?

2012-03-05 @ 12:34:22
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Thessan

Det är ett jättebra sätt för att koppla av, precis vad jag behöver just nu så jag ska hämta virkningen och krypa ner under en filt i soffan =)

2012-03-05 @ 16:14:28
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Terneborg

Alltid lika kul att ta tag i tvätthögen :)



Svar: Fast på något vis lyckas jag alltid piggna till och är inte ett dugg trött för tillfället, smidigt när man snart ska gå och lägga sig ;)



Haha, pannkaka skrev jag. Syftade förstås på kaka jag med, halva ordet rätt iaf ;) Men ja, de borde ha koll på sin foundation =)



Ja, försök med det. Vill jättegärna se en bild :)



Ha en fin kväll nu. Kram

2012-03-05 @ 21:56:04
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...