Slut på det roliga

Vilken udda men skön helg jag haft! Varför måste de ta slut?!


I fredags åkte jag in lite tidigare till stan för att hinna shoppa lite. Jag hade ett presentkort på 50 kronor på H&M och tänkte passa på. Men jag fick sån beslutsångest att det slutade med att jag köpte två nagellack istället! Typiskt mig! xD Men kan man få två stora flaskor för 30 kronor ska man inte klaga. :)


Det har varit lite av en hälso- eller spahelg också och jag känner mig jävligt nyttig ska ni veta! Jag och älsklingen har bland annat prövat på att äta paleolitisk kost hela helgen. Med det menas urpsrunglig föda eller ibland kallas det även stenåldersdieten. Det innebär att man bara äter mat som människan åt under paleolitikum (den äldre stenåldern). Då äter man inga mjölkprodukter, inget salt, inget socker och inga sädesslag alls. Man äter istället mycket viltkött, frukt, bär, rotfrukter och grönsaker. Och visst vi (jag) har fuskat lite under helgens gång eftersom jag måste ha mjölk i mitt te och mitt kaffe bland annat, och så drack jag cola zero i lördags! Men man kan inte göra en helomvändning på en helg. Det är inget jag kommer följa strikt när jag är hemma men det var kul att testa och jag har ätit svartrot för första gången. Smakar smör, majs och potatis samtidigt! :D Sen fick jag massage av min älskling idag som en del i hans utbildning. Bättre än på vilken kurort som helst!


Och en liten rapport om mina salamandrar också. De små rackarna har lagt ännu fler ägg så nu kanske det blir ännu mer bebisar! Eller det är iallafall en större chans att det blir några överlevande. :)  Jag och älsklingen spenderade också hela förmiddagen på lördagen med att möblera om hos dem, sätta in nya växter i terrariet och koka trädrötter för deras trevnad. De tackade oss genom att alla fyra klängde sig fast i den största växten och fick den att välta. Är det tacken man får?

Men, ja, nu vart man hemma igen och älsklingen har åkt tillbaka till skolan. Troligtvis får jag nu gå två veckor utan honom eftersom han har massagekurs nästa helg men vi får se. Nu ska jag fortsätta spela Rayman!! Hoppas ni andra haft en trevlig helg. :)


Kommentarer
Postat av: Thessan

Tack så mkt! Förra gången jag räknade hamnade jag runt 250 amisar här hemma men det har blivit fler sen dess. och så har jag säkert gett bort ett hundratal. och snart kommer det två amistävligar på bloggen!!! Hoppas du sover gott just nu.

2012-03-12 @ 01:53:08
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Terneborg

Nu ser jag din nya profilbild med, såg inte den när du sa att du laddat upp en ny bild. Men nu ser jag :) Och det var riktigt snyggt!



Svar: Ja, det hoppas jag verkligen. Jag älskar våren och älskar även att kunna ha på mig min skinnjacka utan att varken frysa eller svettas. Jag behöver ingen sommar faktiskt, så länge jag kan gå klädd i min skinnjacka tillsammans med jeans och boots så är jag nöjd ;)



Ja, verkligen. Speciellt när jag spelade handboll, då var det omöjligt att hålla naglarna långa. De gick av stup i kvarten då. Haha!



Precis.. Jag har inte ens bloglovin, är inte riktigt hundra på hur det fungerar. Men jag klarar mig nog ändå tror jag :)



Hoppas du får en bra måndag! Har du några planer?

Kram

2012-03-12 @ 14:08:10
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...