Har slutit fred med mobilen...

Jag har försökt ta egobilder på mig själv sen jag färgade håret svart i lördags så ni skulle få se, men jag har bara kameran i mobilen att ta till och vi har varit allt annat än vänner under veckan. Men nu fick jag en någorlunda bra bild som visar upp hårfärgen och frisyren (nåja). Men jag ber om ursäkt för att färgerna är lite off. Jag är inte så grå på riktigt jag lovar! :D Så mobilen slipper få sig en flygtur ut genom fönstret tills nästa gång.


Jag tänkte även påpeka att det är en väldigt speciell känsla att sätta igång sin spellista med nostalgilåtar och ställa sig och träna till det. Parklife med Blur, Common People med Pulp, Only you med Flying Pickets. Men även löjliga låtar från när jag var riktigt liten som Especially for you med Kylie Minouge och kanske framförallt Jag mötte Lassie med Ainbusk singers! :D Haha, vill ni höra löjliga låtar så lyssna på dessa på Spotify eller Youtube! Min nostalgilista innehåller musik som jag älskade från att jag var 5 år gammal till runt tiden jag var 15 kanske. Så det är mycket udda låtar i massa olika genrer som ligger där.


Men det gick ganska bra att träna idag. För er som inte fått veta vad jag tränar än så kan jag säga att jag varje måndag, onsdag och fredag ställer mig 10 minuter på löpbandet och går i ca 6 km/h för att värma upp. Sen gör jag ett schema på 13 övningar som är till för att öka rörligheten och för att stärka musklerna. Några exempel är utfall med en pinne bakom ryggen, lyfta hantlar och lite sånt. Googla på MAQ-övningar så går det nog hitta lite av det jag gör. MAQ står för Muscle Action Quality. Den enda övning jag har svårt för är lyft åt sidan med hantlarna... Jag dör lite inombords av den för mina armar är verkligen min svaga punkt. Men snart så ska även jag kunna hänga tvätt utan att få spaghetti-armar. :)


Kommentarer
Postat av: Thessan

det får bli en överraskning, har några projekt på g samtidigt nu =)

2012-03-07 @ 18:48:50
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...