Halvrutten dag, helrutten dator

Det är inte lätt att hålla humöret uppe idag alltså. Vaknade och himlen är alldeles grå och regntung och sen har jag sovit så fruktansvärt dåligt. Detta i kombination med att jag hade en lite dålig kväll igår gör att det dåliga humöret ligger och pyr lite i mig.


Jag kan dessutom dela med mig av det underbara i att ha en flera år gammal Hp- laptop. Jag har fått starta om min dator 3 ggr bara idag för den hänger sig, segar och tappar minnet. När jag först satte mig vid den bestämde den sig för att den skulle vänta hela 3 minuter innan den reagerar på att jag tryckt på en länk. Nu fungerar den någorlunda iallafall men ska strax sätta den på diskrensning.


Något annat underbart med min "härliga" Hp är att den bestämt sig för att helt själv stöka ner min mediaspelare. Lite då och då kopierar den mina spellistor så jag har dubbelt av allt. Inte nog med det så kopierar den låtarna i själva spellistorna så om jag inte kontrollerar det här ibland kan det ligga 6 kopior av alla låtar. Detta innebär då när man har shuffle på så kan samma låt komma flera gånger på rak! Sen har det hänt att skiten börjat spela musik av sig själv utan någon anledning.


Jag är även en sån person som lyssnar på musik när jag ska sova. Snarare så kan jag inte sova utan musik. Så som vanligt hade jag datorn på under natten och spelade en lista med speciellt utvald musik som det är lätt för mig att somna till. När jag vaknar så inser jag att något hänt med listan under natten och datorn har spelat en enda låt på repeat under hela natten!

Lättpåverkad som jag är så drömmer jag också i enlighet med denna låt. Låten är en låt med Enigma som heter Return to Innocense. En lite lugn, new age-låt så jag har drömt att jag var en skogsalv-liknande varelse med en varg till husdjur. Allt förutom vargen är grönt och skogslikt.


Så därför inspirerades jag till att rita detta så nu åker färgpennorna fram! Så om jag inte är mer aktiv än så här på min blogg idag så förstår ni kanske varför. :)


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Jag har också problem med min dator, inte lika illa som dig ;), men det är absolut dags för mig att skaffa en ny. Innan allt går åt helvete ;)



Svar: Jag vet vad det är för program, men jag kollade aldrig på det. Tycker dock det är roligt med program i det stuket och ser mer än gärna på det :)



Jag har inget emot harkrankarna, är dock så himla rädd att rycka av benen på dem. Därför jag alltid går runt med glas och papper och ser ut som en annan tönt ;) Men ut kommer dem iaf, kanske det som räknas? :)



Tack det har jag, hoppas även du haft det! Kram

2012-03-15 @ 21:49:38
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Ja, skojar du eller? Jag kan banka och slå på allt som kommer i min väg om min dator krånglar, det är nog något utav det som gör mig som mest förbannad. Haha, har verkligen kort stubin när det gäller det..



Det har du rätt i, hur det gick till spelar väl inte så stor roll egentligen nej :) Så länge vi kan rädda djuren som far illa ut eller är fast någonstans är jag nöjd ;)



Har du några roliga planer inför helgen? Eller har du kanske tänkt ta det som det kommer? :)



Tack detsamma! Kram

2012-03-16 @ 13:04:07
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...