Förbannat trevlig kväll!!

Jag har haft en så otroligt trevlig kväll så ni anar inte. Jag och Ricard träffades vid Pelikanen och köpte varsin kaffe och bara babblade på om allt och ingenting! Det blev en chokladboll för mig också, men det var ju förutbestämt.


Sen pallrade vi oss hem till Ricard och spelade tv-spel. Rayman Origins. Alltså man kan inte kräva mycket mer av en kväll än gott sällskap, kaffe och tv-spel!! Att jag är urdålig på tv-spel är en annan sak. Jag fular mig mest. :)

Ska snart slänga mig i sängen och försöka somna lite tidigare än jag gjort under veckan. Ska slänga mig i badet imorgon och ta igen min spa-dag och sen ska jag försöka packa väskan och ta mig till stan innan min älskling kommer hem. <3

Godnatt alla läsare. Hoppas ni också haft en fin dag. :)


Kommentarer
Postat av: Ricard med bara C

Äsch, jag tyckte du var duktig i alla fall! Du höll ju jämna steg med mig. :) Och det är ju svårt att INTE fula sig i Rayman Origins. :D



KÄRLEK!

2012-03-09 @ 00:36:05
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Anki

Låter underbart!! :D

2012-03-09 @ 21:20:30
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Rinki

Det låter ju riktigt mysigt :) vad kul att du har Ricard, han verkar vara en jättefin kille och verkligen bry sig om dig! Det är underbart med sådana killkompisar...



Sv: Nej, men precis så känner jag också, visst är världen mansdominerad, men vad vinner vi på att försumma dem? För att kunna motverka/påverka en sitaution, behöver vi också erkänna att den finns på ett sätt och liksom försöka komma överens. Lyfta fram att det finns orättvisor även åt andra hållet, annars handlar det ju inte om jämställdhet i mina ögon. Sedan som jag skrev så behöver ju många unga killar, uppenbarligen, manliga förebilder. Kvinnliga förebilder pratas det ju öppet om, men män och manliga förebilder har blivit så känsligt i och med att många förknippar det med att man är bögig eller något ifall en kille ser upp till en annan, mer eller mindre.



Exakt, vilka kvinnor som har tjänat mest i min kommun, alltså det är jag inte intresserad av på det sättet och det är inte det dagen syftar till enligt mig. För mig handlar det snarare om att lyfta fram de som har det dåligt och visst är det kvinnor i Sverige som blir illabehandlade och då handlar det - med tanke på vårt rättsystem - om människorättsskandal och det borde lyftas fram ordentligt men det känns som att det ska man göra varje dag. Men just internationella kvinnodagen, för mig så handlar det om att jag vill lyfta fram de som verkligen behöver det. De som kanske lever i länder där det inte finns ett rättssystem, eller inte kan säga något.



Precis! Det är det jag menar, det är klart att det ska få finnas dockor, rosa saker och sådant som anses tjejiga. Men som sagt, så är det en stor skillnad på saker som anses tjejiga och saker som befäster en viss typ av stereotypisk könsroll: att såhär ska kvinnor/tjejer se ut. Det skulle vara som att Lego släppte en byggsats med manliga Lego-gubbar som styrketränade och hade sitt styrketräningssätt, det vore lika bisarrt det. Men på något sätt tror jag att fler skulle reagera då, eftersom att tjejbyggsatser som är rosa och det där med smink, det är mer allmänt accepterat. Det finns ju många föräldrar som tillåter sina småtjejer att sminka sig, om än väldigt lite.



Hm, mönster när det gäller nagellacket, du kanske kan måla naglarna rosa och svartrutiga ;) så matchar det bloggen. Kanske lite för fantasilöst, jag låter dig som är expert tänka på det där istället.



Jag är inte så bra på det där med varma hudtoner och allt vad det heter, men vissa reagerar inte ens på att jag har färgat det (till min besvikelse ibland, eftersom jag själv tyckte att det var världens största bedrift från min sida xD) men jag får väl ta det som en komplimang i sig, att det tydligen ser så naturligt ut. Du är supervacker i ditt nya hår, jag ser fram emot att kanske få se någon annan bild framöver, har du ingen fin semesterbild som du fastnat på? ;)



Nej, precis, stadier av evoultion såsom att vi började som apor och allt det där, det tror jag absolut på. Men den typ av stadieteori som evolutionisterna förespråkar håller jag inte med, för jag tror inte att det handlar om det biologiska. Jag tror att vi alla människor har samma förutsättningar, men man måste se till struktur och samhällets historia för att kunna förstå hur de utvecklats. Som jag lärde mig på förra kursen så finns det många olika typer av grenar, t.ex.: historisk partikularist, som ser till historien och att man endast kan förstå en kultur genom att se till dess historia. Då börjar det likna något. Jo, precis det var många antropologer, tidiga som sågs som ganska rasistiska ändå, men man måste ändå tänka på att de var väldigt banbrytande och tog avstånd från rasismen om man jämför med de andra på deras tid.



Hade han barnen ofta alltså? Var han äldre än dig? Förlåt att det blir så mycket frågor, blir mest nyfiken :).



Haha, ja 250 bebisar det hade varit något det. TV4's nya satsning? Vad tror du om "250 bebisar", "Salamandrarna styr mitt liv" eller "Familjen väldigt annorlunda"? xD förlåt, tror att jag är lite trött nu, då får jag automatiskt väldigt dålig humor. Hur var det med dem, fick du chans att åka dit?



Det är till och med från Psych som jag fick den där konstiga idéen om din mosters personlighetsklyvning. Det är nämligen ett fall som de undersöker, där en man säger att det bor någon i hans hus. Någon som kommer dit sätter eld på saker, rör runt saker etc och sedan visar det sig att mannen är kvinna under vissa stunder, som han inte vet om själv (mannen alltså)...om du förstår vad jag menar. Jag tror att du har rätt, att man måste få skämta...men det är ju en sak att Du gör det, ni är släkt. Jag ville bara inte ta mig friheten hur som helst, så jag är glad och lättad att du inte vill slå ihjäl mig nu :P.



Ja, jag tycker vi bokar upp en sådan helg ;) låter ju helt awesome. Med chips, pauser där vi kan ha intelligenta (och ömsom knäppa) diskussioner :D.



Tack vännen, jag ska nog mest plugga men träffade en vän idag och åt en snabb middag, det var trevligt. Hoppas att du får det underbart med din älskling <3.



Puss och Kram!

2012-03-09 @ 23:51:29
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anki

Sv: Ja han är världens gulligaste!

Ja gör det! De flesta spelen låg på 99 kr, förutom pets för 199 och den senaste, showtime för 299 (men den beställde jag inte..) Jag ska göra hur många djur som helst när jag får hem spelen. Synd att jag inte beställde en dag tidigare då hade jag nog redan fått dom.. Men de kommer nog på måndag!:D

Usch, här har det också börjat smälta och det är blankis överallt.. Haha ja sånna ordspråk hade hon stenkoll på!!

Ja jag får också värsta suget efter att pyssla, men jag har typ ingenting och så kan jag aldrig betämma mig för vad jag ska göra. Men vill göra två scrapböcker, en med mig och Niclas och en med alla mina hästar! Och lite annat smått och gott. Ja kika här: http://kreativabecca.blogspot.com/

Hon gör hur mycket fint och coolt som helst!!

Ja jag ska göra det. Får köpa en när vi flyttat in i lägenheten! Fast vi har nog så mycket olika papper runt alla glas och tallrikar så det borde nog räcka! :D Aftonbladet borde ju också funka, det är ju ganska klibbigt!

Förstår det! Jag har lust att färga håret med. Har ju alltid trivts i svart och rött hår, men är sugen på att ha lite ljusare brunt än min naturliga färg som jag har nu, men samtidigt vet jag inte om jag skulle tröttna på det väldigt fort. Har jättesvårt att bestämma mig.

Ja jag tror det. Ja det är riktigt tråkigt. Men ta och choklad eller glass botar det mesta! :D

Ja precis!! Jaha, intressant. Niclas är ju jätteintresserad av sten, ville ju bli stenhuggare från början, men har hittat en stenmontörsutbildning i västerås, så vi försöker hitta en liknande i dalarna, men det verkar inte finnas. Men i värsta fall får han nog pendla, för när jag tänker efter så vill jag nog helst vara kvar i rättvik ett tag till, eftersom det är så mycket närmare för mamma att komma och hälsa på, då hon kan åka över dagen. Men flyttar vi till västerås så blir det så otroligt långt bort, det tar ju runt 5 timmar för henne då. Så till att börja med blir vi kvar i rättvik ett tag till! :D

Ja det är så tråkigt! De går i mellanstadiet ungarna, så de borde ju ha mer vett i skallen. Det värsta är att för ca två sommrar sen såg mamman till en kompis till mattias hur två av ungarna som bråkar nu (då var de runt 9-10 år) sätta uppe en stålvajer tvärs över en cyckelled som kommit till näset. Det har ju blivit väldigt populärt att cyckla på leerna, det är ju lite terräng och sånt, och ungarna hade satt en vajer i halshöjd, så det hade ju kunnat gå riktigt illa om inte mamman sett dom när hon var ute och gick. Hon tog ner vajern, men vågade tyvärr inte säga till dom.. :/

Haha ja det hade nån här när jag gick gymnasiet! Och det har stått några gånger om tjejer i tidningen som ridit in kor. De hoppar och kör och gör allt möjligt med kossorna! eller ja, det är oftast tjurar, men ändå!

Tycker jag med! Det var ju tal på att man skulle ta ett sk hästkörkort, så man visste att man kunde tillräckligt för att ha en häst, men det är ju bara frivilligt. Men jag tycker att det borde vara lag på det!

2012-03-10 @ 11:04:23
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...