When everydays the weekend

Då har en helg till gått! Känns nästan lite löjligt nu när man inte jobber. Kom på själv häromdagen att denna sommaren är den första sen jag var 14 som jag inte jobbat. Det känns ganska konstigt men samtidigt får jag ju ett ordentligt sommarlov för första gången på 16 år. Jag har dessutom lyckats fylla dagarna ganska bra ändå.

Jag försökte åter igen att mobilblogga under helgen, men det vill verkligen inte alls fungera. Tror det är min mobil som inte riktigt vill, för den har betett sig lite konstigt på sistone. Så här såg iallafall min helg ut:

FREDAG

UntitledThere is nothing else I can say...

I fredags var jag och simmade igen. :) Jag har ju skaffat mig ett halvårskort på badet så man måste ju utnyttja det. Fastnade dock i ett samtal med en annan simhallsbesökare i bastun och råkade sitta där i 40 minuter. >.< På kvällen lekte jag bartender och blandade till blåa, lila och gula drinkar till mig och älsklingen, medan vi åt ostbricka och chips med hans syster och deras föräldrar. Men vi gick och la oss ganska tidigt för på lördag skulle vi upp tidigt...


LÖRDAG




Kl 04:30 ringde min väckarklocka på lördag morgon och kl 07:15 var jag, älsklingen och Jenny framför Gekås, förberedda på att slåss för livet tillsammans med alla andra lördagsshoppare! Vi spenderade nästan hela dagen där, fikade första gången efter bara en timme och fyllde tillsammans 3 kundvagnar och en väldig massa korgar! Jag fick ett raseriutbrott, vilket jag brukar få även när jag inte kliver upp halv 5, men dagen räddades av att jag hittade Depends nya magnetiska nagellack! :D Fast jag tappade magneten någonstans under vägens gång. >.< Fick även med mig en klänning och två nagellack till. Så hur lyckades vi fylla så många kundvagnar? Genom att slösa över 6000 kr på saker till lägenheten som micro, brödrost, kaffebryggare och världens snyggaste köksklocka som ni ska få se så småningom!!

SÖNDAG

Hannah Hirth's Photos - Profile PicturesWhisper Of An Angel ♡

Ja i söndags var jag och fiskade lite spontant med älsklingen. Det var den mest udda fisketur vi någonsin gjort! Efter bara 5 kast hade jag en abborre på kroken, men den lossnade när jag skulle få upp den i båten. Efter ett litet tag fick Jonne även han en abborre på kroken och när han drog upp den satt VÄRLDENS STÖRSTA GÄDDA och bet sig fast i den stackars abborren. Abborren hade tandmärken längs hela sidan men verkade bara lite spak. Han fick komma tillbaka i vattnet sen och vi tror vi räddade livet på honom. Efter det fick jag upp två gäddor, en pytteliten och en stor. Och detta i en sjö där folk påstår att det inte ens finns fisk!


Kommentarer
Postat av: Rinki

Det låter som att du har haft en helg fylld med aktiviteter verkligen! De blåa drinkarna såg verkligen magiska ut, jättevacker färg. Är det blå Bols iblandat, eller hur har du gjort dem? Har du bilder på de andra också?



Jag har aldrig varit på Ullared, är det bra? Bättre än Ikea, eller liksom hur går det till? Nagellacket låter häftigt och jag vill se både det och kläderna :).



Vad härligt med fiske, det har jag inte sysslat med vidare mycket och jag verkligen inte fått sådana fiskar på mina krokar. Häftigt verkligen, så ni har ätit gädda nu, eller ska? :)



Sv: Ja, det är rätt roligt att promota sin stad på det sättet, men egentligen skulle jag väl ha promotat den lilla staden som faktiskt ligger lite utanför Stockholm, men det kändes lite för privat...

Hehe, appropå Värnamo så tänkte jag på dig idag när E fick sitt brev från Skatteverket, det stod nämligen "Värnamo" på etiketten :P.



Det är ju mysigt att fira sådär lugnt också, det behöver ju inte bli ståhej varje gång. Jag brukar försöka få ihop mina föräldrar och min bror och kanske äta ute, men ibland blir det inte så mycket - som i år så tog jag och mamma en lunch och jag fick mina presenter på det sättet. Men tror i och för sig mest att det hade att göra med att det var mycket på gång med plugg och annat, så det blev svårt att pussla ihop allting.



Jag tror nog att det kommer bra i lägenheten, nu försöker jag dock att tänka på vad vi ska ha med oss härifrån. Det känns lite som att E's mamma vill att vi tar med os vissa möbler som jag förvisso gillar men inte riktigt vet vart vi ska ställa i nya lägenheten. Jag vill så gärna inte ha det cluttered, vill bara ha det stilrent och inte för mycket krimskrams som jag (och E) gärna samlat på oss. Om du förstår vad jag menar? Å andra sidan känns det väldigt dumt att säga nej till möbler, antar att vi får ta en del nu och sedan byta ut allt eftersom.

Och tack för att du är glad för min skull <3, jag är glad för din skull också!



Ja, det är galet vad saker och ting kryper ned i åldrarna. Korta kjolar och skor med lite klack. Jag vet att jag ogillade mina föräldrar när de sade nej till vissa saker när jag var ung och även om jag hatade när någon sade "du kommer tycka likadant när du får barn", så är det ju faktiskt åt det hållet jag tycker nu. Jadu, det där med barn...det är väl något man får ta sedan när det blir aktuellt och försöka vara så bra man kan...



Förkylningen är inte helt borta än, jag förstår inte varför den fortfarande sitter i...men jag håller tummarna för att den försvinner snart. Svampinfektionen är på väg bort nu också tror jag, äntligen, höll på att bli galen och var nojig för att det skulle vara något annat. Suck, vilka I-landsproblem men kan ha.



I helgen var jag förbi en kompis grillning (i deras trädgård) och sedan åkte jag och E in på söndagen till stan och kollade runt lite. Det är typ det jag har gjort ;).



Hur är det med dig?



PUSS!

2012-06-11 @ 18:35:21
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Tessie

Av det jag kan läsa låter de som en bra helg! :)



Sv:

Åhh, tack så mycket! :) Kul du gillade den :)

2012-06-11 @ 19:53:18
URL: http://curves4all.wordpress.com
Postat av: Rinki

Sv: Det lät som att du hade en väldigt härlig helg, ah :) förstår om bilderna inte var dina, men en blå drink lät oavsett väldigt häftigt, hur var det du blandade den?



Jag förstår att det är mycket med inredning och sådant på gång nu, jag har också börjat tänka på det mer och mer. Jag köpte en liten ask på Hemtex idag faktiskt, kan lägga upp bild på den vid tillfälle. Det står "Home Sweet Home" på en zinkplatta och jag tänkte att man kanske kunde förvara nycklar i den eller något i hallen. Hur går det för er? Har ni kommit på något mer kring inredningen och hur ni vill ha det? Är Jonne intresserad av inredningen också?



Med mig är det bra ändå, det känns skönt att få lite av den här tiden till att slappna av innan arbetet drar igång. Hur är det med dig? Och hur går det med era yngel? Ska de få flytta med er?



Jag börjar jobba nu på lördag och det är på en turistbyrå :).



Hur har veckan börjat för dig?



Puss & Kram! <3

2012-06-12 @ 14:06:21
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...