Vaddå bloggare?






Jag är inte världens sämsta bloggare, men man kan väl säga att det finns ett antal anledningar till att jag inte är och aldrig kommer bli en storbloggare.


Så här fungerar det nämligen när jag ska försöka komma på något att blogga om:


*Strax innan en fest bestämmer jag mig för att ta massor av bilder och tanken dyker till och med upp att jag förhoppningsvis ska kunna lägga ut det på bloggen. Väl på festen glömmer jag helt bort att fota, och sen glömmer jag till och med bort att blogga om festen överhuvudtaget. Bruker hastigt krafsa ner det i ett inlägg på söndagen.


*Jag vet att folk vill läsa om saker man köper, vart man köpt det och vad det kostar och sånt där. Den tanken kan faktiskt slå mig med när jag varit och shoppat. Ska minsann visa att jag också shoppar ibland! När jag kommer hem inser jag att absolut inget av det jag shoppat är värt att ens blogga om... ett nytt genomskinligt nagellack och strumpor brukar nämligen vara det jag kommer hemsläpandes med mest!


*Som en äkta bloggare så har jag ett dokument på min dator där jag skriver ner idéer och sånt om de skulle dimpa ner när jag sitter vid datorn. Inlägg som jag kanske vill putsa på ett tag och spara till när jag känner att inspirationen tryter Jag har verkligen tillräckligt med material för att fylla en hel bok med saker som åsiktsinlägg, listor som ska fyllas i och annan inspiration. Men det brukar sluta med att jag 1. Inte bloggar alls. 2. Hittar något annat att blogga om. 3. Glömmer bort dokumentet helt totalt och slänger upp sån här skit istället!

*Jag tänker faktiskt väldigt ofta att "det här ska upp på bloggen" när något riktigt udda eller kul händer, MEN! Jag hinner aldrig fota och hinner jag fota så vill inte personerna på fotot vara med på bloggen. Och det får man väl respektera....


*Jag kan få världens idé till ett awesome blogginlägg medan jag sitter på bussen, när jag kör bil eller när jag hittar på något annat med antingen älsklingen eller vänner. Jag kan garantera att den idén försvinner på en halvtimme och dyker aldrig upp igen! Varken i mitt huvud eller på bloggen!

Ja, så fungerar jag som bloggare. Visst är jag bäst när det gäller bloggandet?! :D





Kommentarer
Postat av: Jobie

Har en tävling på bloggen där man kan vinna en länk inför alla mina läsare! Allt du behöver göra är att gissa vilken låt det är jag spelar, lätt va?

http://jobie.blogg.se/2012/june/gissa-laten.html

2012-06-04 @ 14:34:37
URL: http://jobie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...