Vad händer i din stad, Värnamo med omnejd!

Blev så inspirerad av bästa Rinkis inlägg om vad som händer i hennes hemstad under sommaren att jag bara måste skriva ett eget inlägg om vad som händer i området. Om inte annat så är det för att jag själv faktiskt inte har en aning om vad som händer på hemmaplan. Eftersom jag själv bor 2 mil utanför Värnamo just nu och då Värnamo och allt runtomkring är så litet så tar jag Värnamo + omnejd så det faktiskt blir en lista av det! :D 

Juni

Swedish Paintball Championships 2012, 16-7 juni, Skillingaryd:
SM i paintball. http://www.paintballarena.se/

BILDKÄLLA


Country Music Festival 15-17 juni ute på High Chaparall.
Musikfestival med både svenska och internationella artister.

Skilling 500, 16 juni, Gislaved med omnejd: Deltävling i Rally-DM. http://www.ssmk.se/


Western Weekend! på High Chaparall 27 juni-1 juli. Sveriges fjärde största ridsportevenemang med westerntävlingarna Ranch Horse Classic! http://www.highchaparral.se/sv/event/western-weekend/

Ww _2011_askold
BILDKÄLLA


Vidöstern-Knatet 30 juni: En vandring på 55 km runt sjön Vidöstern. http://www.vidostern.com/



Juli

Guidad vandring på Store Mosse 4 juli. Guidad vandring med Dan Damberg med mer information om ekosystemet ute på mossen.


BILDKÄLLA

PistolSM, 8 juli, Skillingaryd: SM i pistolskytte. www.pistolsm.se

Fladdermussafari 13:e juli, Store Mosse: Genomgång med fladdermusexperten Sofia Blank, korvgrillning och spaning efter fladdermöss på Svänö.

Drömrundan 21-22 juli, Värnamo: En vandring runt Värnamo för att inspireras av vackra trädgårdar, butiker och inredning. www.drömrundan.se

Bolmendagen 28 juli, Dannäs: Aktiviteter, loppis och hantverk, samt upplevelsecentrum vid skolan.  http://www.norrabolmen.se/index.php?p=bolmendagen


Slåttalördag 28 juli, Värnamo:

En av de större marknadshelgerna med knallare, tivoli, livemusik och loppis på Kyrktorget.


Augusti


SM i körning, 3-5 augusti, Vaggeryd: Sm i brukskörning med häst och vagn på Vaggeryds travbana. Även vagnsutställning, utställning av smådjur och hantverk, samt agility. http://www.jlkusk.com/nyheter.asp?id=94

BILDKÄLLA


Vidösternsimmet, 4 augusti, Osudden-Dörarp: Open Water-tävling på totalt 22 km, i etapper under 12 timmar.  www.vidosternsimmet.se

Ranch Tema Challenge, 10-12 augusti, High Chaparall: Mer westerntävlingar men för lag den här gången. Tävlingsplatsen ska bli en cowboy-camp med prärievagnar och en liten marknad, medan tävlingarna som består av 6 olika grenar pågår.
RTC-2-068
BILDKÄLLA

Flahults medeltidsvecka, 13-19 augusti, Flahults Lustgård: Medeltidsevenemang med marknad och andra aktiviteter.

Öreryd 750 år, 25 augusti, Öreryd: Öreryd fyller 750 och firar med bakluckeloppis, guidad tur runt byn, ponnyridning, motorutställning, historisk utställning och en rockkonster på kvällen.

 

Rusken runt-dagarna, 25-26 augusti, Sjön Rusken: Cykeltävling runt sjön Rusken med aktiviteter hela dagen runt sjön så som café, musikquiz och GPS-skattjakt.  



Det är vad som händer under sommaren här i trakterna. Jag ska definitivt försöka se SM i körning och även Ranch Horse Classic och Ranch team challenge. När det väl händer något hästigt i trakten kan man inte missa det!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är en väldigt rolig idé, tyvärr har jag inte tålamodet att sitta och skriva om vad som händer här i Göteborg. Annars hade jag allt slängt upp en lista :)

Svar: Jag tyckte också om dem! Själv gillar jag kors på smycken och dylikt, är inte religiös av mig men tycker ändå att det kan vara snyggt att bära utan att man ska behöva tas för religiös. Men det är ju absolut en smaksak att bära det eller inte :)

Ah! Det misstaget gjorde jag också i början, kryssade för att låta facebook notifiera mig per mail varje gång något nytt hände. Vilket inte var den bästa iden :) Hoppas du fått rensat ordentligt nu och ordning på't!

Haha, hemskt att det är så pass vanligt vid det här laget att du nu blivit van vid det. Som om det är något du faktiskt måste stå ut med. Tycker det är så svårt det här med grannar och att föra oväsen över lag, vart går gränsen liksom? Det är ju så pass olika vad man tycker personligen, något jag kanske tycker är helt fel kanske någon annan inte ser några som helst problem med. Det är svårt att hitta en balans kan jag känna ibland..

Då var du säkert poppis! Även om de inte kunde se den, så var du ju ändå först med det :) Åh, Lejonkungen som är så fin! Kommer ihäg att jag även som liten grät som tusan när Mofasa dör i filmen, lika sorgligt är det än idag.
Jag tycker om Sagan Om Ringen, har bara blivit att jag inte sett filmerna mer än en gång. Kanske får ta och göra det snart, lite svårt att köra ett marathon dock ;) Om man inte börjar tidigt på dagen vill säga.

Vet inte om det är en så pass stor tävling, det är väl ett lopp som körs på olika ställen under en viss period och nu är den på besök här i GBG. Har varit där en gång innan med jobbet och det är även därigenom jag fått biljetterna denna gången. Kul att göra något annorlunda ibland!

Hoppas ni kommer iväg då, alltid lika kul att handla inredning som sagt :) Kramar

2012-06-14 @ 21:41:58
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...