Midsommar!

Ja, jag vet att jag är urdålig på att uppdatera bloggen när det faktiskt händer något, men som vanligt gick det inte att mobilblogga så min uppdatering har fått vänta tills idag. Jag har inte alls prioriterat bloggen denna helg. :)
 
Iallafall, midsommar firade jag och älsklingen genom att åka ner till hans före detta klasskamrat Mia i Skottorp. Ett sjukt mysigt hus mitt ute på landsbygden med hästar precis utanför fönstret. Trots att Halmstad är den stad som låg närmast så ligger faktiskt Skottorp i Skåne, fast väldigt nära gränsen. :) Förutom jag var det bara vänner från Jonnes hälsocoachlinje som var där men det var trevligt att träffa dem lite mer också och de är väldigt schyssta människor!  
 
 
Ingen sillför mig men däremot lilafärgade violshots!
 
David och Ludde uppskattade inte riktigt Sambucan
 
Ett steg utanför trädgården så hade vi denna mysiga utsikt!
 
Det regnade hela dagen, men runt halv 9 klarnade det upp och då fyllde vi "poolen" med uppvärmt vatten och tog ett dopp. Eller ja, inte jag då, för jag hade inte med mig mina badkläder. >.<
 
Det var iallafall en otroligt trevlig midsommar med Hälsocoacherna. <3

Kommentarer
Postat av: Rinki

Vad härligt det såg ut, det låter ju som att du fick en väldigt mysig midsommarafton, trots regn. Just under själva midsommaraftonen så regnade det inte här, det blåste lite under dagen men på midsommardagen så var det dock grått och tråkigt.

Vad roligt att du hade det bra med Jonne och hälsocoacherna. Violshot-en såg väldigt cool ut. Lila är fint och tror nog att E skulle gilla den, hur gjordes den?

Det såg ut att vara ett riktigt fint ställe som hon hade, tråkigt att du glömde få med dig badkläderna.

Sv: Ja, det var väldigt roligt att vi kom iväg och att vi fick med oss så mycket. På ett sätt hade det varit skönt att dela upp det lite mer, å andra sidan så vet jag att vi måste dit åtminstone en gång till. Vi har nämligen inte bestämt oss för vilken soffa vi vill satsa på osv. Så det vi kom hem med igår var mer saker som inte behövdes tänkas över så mycket :). Glas, tallrikar etc.

Det blev ändå ingen gigantisk summa, även om jag trodde att det skulle bli det, det är det underbara med Ikea!

Jag ska kolla upp inredningslänkarna du skickade, tror att jag har varit inne på de flesta av dem dock :). Det är alltid kul att fynda något lite roligt sådär.

Hehe, ibland gillar jag inte vissa utmaningar, vissa grejer känns mer som kedjebrev. Men samtidigt så är det roligt att dela med sig lite privata saker om sig själv, som man kanske inte alltid bloggar om. Sedan känns det allmänt schysst att anta vissa utmaningar :). Absolut var det dig jag nämnde i utmaningen också, så du behöver inte skämmas, haha.
Tack så mycket för komplimangen om headern också, det var tanken, att den skulle kännas mer personlig och nu har bloggen mer av en titel också.

Ja, lite udda att jag blev sådär yr, men det är nog ingen fara antagligen stress, men kanske också järnbrist som du skrev. Annars går det rätt bra att jobba, det har varit lite segt fram tills nu, men nu efter midsommar så lär det dra igång ordentligt.

Är du dålig på att äta för att du bara inte har så mycket inspiration/ork/lust att laga mat till dig själv på dagarna, eller är det för att det är jobbigt med mat? Förlåt, jag vet att det är personlig fråga, vill bara veta att du är okej <3.
Oj, jo men det är ju en skillnad på vad män och kvinnor äter också, förstår att det måste ha kostat Jonnes föräldrar väldigt mycket.

Vi får ju tapetsera om och sådär, men då ska det väl bli godkänt också. Men om man målar vävtapeten så kanske det är lätt att bara måla tillbaka till vitt om man ska flytta sedan? Nåja, vi får se vad som händer, börjar med tavlor :).

Lite extra sockerlag i Mojito kan vara väldigt gott det håller jag med om. Yes, jag älskar Tom Collins och Gimlet har jag för mig att de heter, som är något liknande.

Pussar och Kramar <3

2012-06-25 @ 17:26:56
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Rinki

Vad härligt det såg ut, det låter ju som att du fick en väldigt mysig midsommarafton, trots regn. Just under själva midsommaraftonen så regnade det inte här, det blåste lite under dagen men på midsommardagen så var det dock grått och tråkigt.

Vad roligt att du hade det bra med Jonne och hälsocoacherna. Violshot-en såg väldigt cool ut. Lila är fint och tror nog att E skulle gilla den, hur gjordes den?

Det såg ut att vara ett riktigt fint ställe som hon hade, tråkigt att du glömde få med dig badkläderna.

Sv: Ja, det var väldigt roligt att vi kom iväg och att vi fick med oss så mycket. På ett sätt hade det varit skönt att dela upp det lite mer, å andra sidan så vet jag att vi måste dit åtminstone en gång till. Vi har nämligen inte bestämt oss för vilken soffa vi vill satsa på osv. Så det vi kom hem med igår var mer saker som inte behövdes tänkas över så mycket :). Glas, tallrikar etc.

Det blev ändå ingen gigantisk summa, även om jag trodde att det skulle bli det, det är det underbara med Ikea!

Jag ska kolla upp inredningslänkarna du skickade, tror att jag har varit inne på de flesta av dem dock :). Det är alltid kul att fynda något lite roligt sådär.

Hehe, ibland gillar jag inte vissa utmaningar, vissa grejer känns mer som kedjebrev. Men samtidigt så är det roligt att dela med sig lite privata saker om sig själv, som man kanske inte alltid bloggar om. Sedan känns det allmänt schysst att anta vissa utmaningar :). Absolut var det dig jag nämnde i utmaningen också, så du behöver inte skämmas, haha.
Tack så mycket för komplimangen om headern också, det var tanken, att den skulle kännas mer personlig och nu har bloggen mer av en titel också.

Ja, lite udda att jag blev sådär yr, men det är nog ingen fara antagligen stress, men kanske också järnbrist som du skrev. Annars går det rätt bra att jobba, det har varit lite segt fram tills nu, men nu efter midsommar så lär det dra igång ordentligt.

Är du dålig på att äta för att du bara inte har så mycket inspiration/ork/lust att laga mat till dig själv på dagarna, eller är det för att det är jobbigt med mat? Förlåt, jag vet att det är personlig fråga, vill bara veta att du är okej <3.
Oj, jo men det är ju en skillnad på vad män och kvinnor äter också, förstår att det måste ha kostat Jonnes föräldrar väldigt mycket.

Vi får ju tapetsera om och sådär, men då ska det väl bli godkänt också. Men om man målar vävtapeten så kanske det är lätt att bara måla tillbaka till vitt om man ska flytta sedan? Nåja, vi får se vad som händer, börjar med tavlor :).

Lite extra sockerlag i Mojito kan vara väldigt gott det håller jag med om. Yes, jag älskar Tom Collins och Gimlet har jag för mig att de heter, som är något liknande.

Pussar och Kramar <3

2012-06-25 @ 17:29:02
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: anniepiie

Ser himla trevligt ut! :D Ohh violshots lät inte helt fel! ;)Allt bra med dig annars? jag har inte heller tid med bloggen så mkt som jag önskar...SV: Nää, men måste testa detdär med att tagga inlägg snart. Säkert himla finurligt! ;) Kram

2012-06-26 @ 14:08:36
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Rinki

Hej :)
nja, det klarnade väl upp lite igår mitt på dagen men senare på kvällen kom ytterligare ett skyfall. Idag är det mest grått och det känns som att regnet hänger i luften. Jobbar kväll idag, 13.45 - 22.15 (brukar bli senare när vi stänger, fixa kassa och allt det där). Nåja, egentligen gör det mig inte så mycket att det är dåligt väder när jag väl jobbar. Men det känns som att det inte har varit riktig sommar här! Vill kunna gå ut och sola och allt det där, hur har ni haft det?

Nere på jobbet har vi förresten broschyrer från olika delar av Sverige, även om det inte är många som kommer till vår lilla turistbyrå för just sådan information, har sett att vi har en liten broschyr om Värnamo också och jag tänker alltid på dig när jag ser den. Kanske ska kolla i den vid tillfälle också, hehe.

Sv: Violshoten lät ändå god, eller jag tror i alla fall att E skulle uppskatta den, ska testa den vid tillfälle.

Ja, det är riktigt kul att handla inredning, men det känns ändå lite svårt när man väl är på plats, eller så känner jag det i alla fall. Det finns så mycket att välja på och eftersom det ändå kostar pengar, trots att Ikea är billigt så vill man ju hitta rätt. Soffa är svårt, det finns ju många dyra och den som ni har bestämt er för tror jag inte ens att vi försökte provsitta pga priset. Det kändes som att den var väldigt dyr, vi funderar på den här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20198972/

Jag hade en sådan när jag flyttade ihop med mitt ex, dock blev den soffan kvar hos honom och nu känns det färschare att köpa en egen/ny. Det är bäddsoffa, du kan se på bilderna. Och även om den ser väldigt platt och hård ut som bäddsoffor brukar vara, så är den förvånandsvärd mjuk att sitta i enligt mig, lite fjädring i så att säga. Samt att man får en extra säng på köpet, det kan vara bra om någon kommer över tänkte vi. Typ samma färg på "våra" soffor dock ;).

Jag gillar lantligt/shabby chic lite faktiskt, har inte varit jättehigh på det tidigare, men jag har börjat gilla små trälådor och zinkdetaljer. Jag ska kolla den nya länken också, tack för den.

Tack så jättemycket för komplimangen angående headern, jag har gjort allt själv, eller ja...snarare pusslat ihop bitar, jag har inte gjort ballongerna själv.

Tack gumman för att du bryr dig, du behöver dock inte vara orolig. Dock så var det väldigt stressigt idag på jobbet, dock pga min chef snarare än mig själv :S. Hon gav mig supermycket att göra, med deadline ikväll och en sak var alltid viktigare en en annan. Har mycket att göra direkt när jag börjar imorgon.

Hur har din dag varit?

Pussar & Kramar

2012-06-26 @ 22:50:12
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...