Livet i en kappsäck



De här veckorna framöver kommer att vara aningens speciella och jag kommer i stort sett leva i en kappsäck i lite mer än en månad framöver. Just denna vecka är jag hemma igen hos min mamma för att ta hand om veckans tvätt, packa ner ännu mer saker och även ta hand om lite annat jobb. Eftersom min älskling jobbar kväll denna vecka så skulle det inte bli mycket tid för oss att umgås ändå. Men nästa vecka ska jag tillbaka och sen vet jag inte när jag ska hem igen, så det får bli ett liv i en kappsäck ett tag.


Idag har jag tagit hand om två maskiner med tvätt iallafall och imorgon går väl åt till att packa ner så mycket jag kan så jag kan klara mig ett tag. I värsta fall är det 2 mil att åka så jag behöver inte ha med mig hela garderoben. Det värsta är som vanligt att man inte har en aning om vad man ska packa. Tittar man ut genom fönstret nu är det mulet och ynka 18 grader, vilket gör att man känner att det är bäst att packa varma tröjor och jeans. Men vem vet när det vänder? Kan ju lika gärna bli sommar på riktigt till helgen, vilket jag hoppas innerligt! Oh well, den dagen den sorgen och tills dess får jag packa så gott det går för att det ska passa alla väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...