IKEA och roadtrip till Norrahammar

 
Jajamen, idag är det lika fullt upp igen, men idag ska jag inte sälja möbler, utan jag ska köpa! Älsklingen kommer hem om en kvart och då drar vi iväg till Jönköping för att gå lite på IKEA och köpa på oss lite av alla saker vi behöver. Sen får man ju inte glömma bort köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt! Nästan viktigast av allt! Det och kaffe med kanelbulle!
 
Efter Ikea ska vi dra vidare till Norrahammar för att träffa Fidde och se hans lägenhet. Jag vill egentligen säga nya lägenhet men han har bott där ett bra tag, vi har bara inte fått tummarna ur för att hälsa på honom än! Ska bli spännande att höra mer om hur det gått för honom. Han har varit iväg och deltagit i SM i segelflygningen. Spännande!
 
Får se om det blir någon mer uppdatering under kvällen men jag tvivlar på det. Det är om det plötsligt går att mobilblogga igen.
 
Oh, just det ja, höll på att glömma. Loppisen gick kanon igår och det verkar som att nästan ALLT blev sålt och jag fick väldigt bra gensvar via Facebook från de som varit där och fyndat! Bäst!
 
 

Kommentarer
Postat av: Rinki

Vi ska försöka ge oss ut till Ikea snart också, på söndag kanske. Först hade jag tänkt att vi skulle ta det efter att vi har flyttat till nya lägenheten så att man slipper mellanlanda med alla saker här. Men E's mamma påpekade att vi lär behöva en hel del saker från Ikea redan när vi flyttat in så vi funderar på att fixa allting redan nu i helgen. :)

Jättefina bilder du lagt upp på bloggen, ÄLSKAR din naglar, de är så sjukt fina! Pianonaglar, helt i min smak. Sedan Old Mexico såg ju väldigt häftigt ut. Och studenten väldigt fin.

Sv: Angående min utbildning så var det kul första delen av dagen, men sedan så fick jag ett yrsel anfall när vi mellanlandade på turistbyrån för att vänta på en båt till den andra ön. Fick ligga på golvet i sjukhusfilt tills jag bestämde mig för att avbryta dagen :/ tror att det kan ha med blodtrycket att göra, fick ju något liknnade för typ en månad sedan. Men samtidigt är det ju skumt att mitt låga blodtryck i så fall inte yttrar sig i vanliga fall såsom typ när jag ställer mig upp, det kan visserligen hända någon enstaka gång. Pratade med läkare och de trodde på test, jag fick lämna lite prover också men har inte hört något tillbaka, men de lär väl ringa efter midsommar eller något. Nåja, jag mår bra just nu i alla fall :) och första ön var jättefin!

Kan förstå att det kändes lite udda hos Jonnes föräldrar, jag skulle ha känt precis på samma sätt om jag var ensam här. Trots att jag bott här så känns det alltid annorlunda när E inte är här, som att jag skulle vara mer utav en gäst istället. Hur menar du med att du knappt äter något, du skrev i jämförelse med dem andra gloffade de i sig mat eller :P. Eller äter du allmänt lite?

Vi kommer att behöva köpa en del saker också, eventuellt en madrass till sängen, garderob, TV (försöker hitta en billigt) och en soffa. Så det kommer att bli en hel del pengar där i alla fall. Just det, ett köksbord också.

Okej, men det låter ju rimligt att vi får besiktningspapprerna när vi hämtar ut nyckeln. Då ska jag direkt kolla upp sakerna så att det inte blir så att vi åker på något konstigt!

Oj, det låter som coola färger, fast precis sådana färger som hyresrätter inte verkar vilja att man använder :P. Vi få se vad vi gör innan vi börjar måla om, jag har börjat kolla på väggdekaler och sådnat också. Sedan så har vi en del vi kan sätta upp på väggarna, så kanske väntar vi med att måla om och sådär.

Jag gillar inte söta drinkar sådär jättemycket, gillar syrliga. Drack Mojito igår, det gillar jag. Fast ibland kan de göras lite väl starka, igår använde jag mig av Bacardis egen Mojitomix den fungerar väldigt bra. Annars gillar jag väl mörk rom och Cola, Cosmo kan vara okej och GT ^^.

Glad Midsommar fina du <3, har du några speciella planer inför dagen/helgen?

Puss & Kram!

2012-06-22 @ 11:50:08
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna

Ja, det är ju som sagt det viktigaste när man besöker IKEA - de fantastiska köttbullarna! :) Hittade ni något när ni var där?

Svar: Det är ju det, det fick mig faktiskt att längta riktigt mycket till just hösten. Tycker det är så mysigt med mörker, regn, blåst och fallande löv. Har nog fått det utav min kära mor tror jag :) Vilken är din favorit-årstid? Sommaren?

Det kan jag hålla med om, just kors har blivit något utav en mode-symbol på senare år och det syns nästan på fler unga tjejer än på troende. Lite synd på ett sätt kanske, men känns samtidigt inte som värsta grejen för mig.

Precis, det är ju lite fel det med kan jag känna. Ska de som jobbar sent/natt behöva stå ut med oväsen bara för det liksom? Samtidigt är det ju svårt att hitta en lösning som passar alla. Det gör du absolut rätt i :) Jag fick faktiskt en lapp inkastad i brevinkastet förra sommaren, det var grannen ovanför mig som tyckte att jag hade för högt ljud på när jag kikade på film om kvällarna/nätterna. Det var t o m så pass högt att hon en kvåll tyckte att Jack Sparrow var på hennes rum ;) Haha, jag sänkte ju förstås med hon är inte den som är tyst hon heller.. Det är party om nätterna/tidiga morgnar och hög musik titt som tätt.

Absolut! Disney-filmerna från förr är de absolut bästa, utan tvekan. Känns bra att man kan "sprida vidare" dessa fantastiska filmer till de yngre idag, så de får se riktigt bra filmer :) Jag gillar också Lejonkungen bäst, samt Sjöjungfrun och Skönheten & Odjuret.

Haha, nej det får ju bli ett Sagan om ringen-marathon under helgen eller exempelvis på semestern. 14 timmar är riktigt saftigt! :)

Ja, veckan har ju gått så det har varit jobb för min del mån-ons. Var ledig igår och nu har jag semester de kommande två veckorna, känns riktigt gött! Vad har du själv haft för dig i veckan?

Hoppas du haft en fin midsommar! Kram

2012-06-23 @ 02:07:59
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...