Randomness

För er som följt bloggen ett tag så kanske ni kommer ihåg att jag var med i en undersökning för Statistiska centralbyrån innan jul. Då var jag slumpmässigt utvald tillsammans med 100 000 andra för att svara på frågor om hur jag använder mina talanger och mina färdigheter i jobbet och i vardagen.


Idag fick jag ett litet fint kuvert hem i brevlådan från Statistiska centralbyrån och jag trodde det var resultaten som kommit, även om de sagt åt mig att de skulle dröja till år 2013. Det var det inte! Det visar sig att jag har blivit "slumpmässigt utvald" tillsammans med 20 000 andra att få delta i en undersökning ytterligare en gång!

Hur stor är chansen att det händer då? Att man blir slumpmässigt utvald 2 ggr inom loppet av ett halvår. Det där är nog inte så slumpmässigt som de påstår!

Undersökningen denna gången handlar dessutom om att man ska svara på frågor om säkerhet i samhället. Om man känner sig säker när man går ut, samt om man har förtroende för polisen. Haha, jag är ju verkligen rätt människa för denna undersökning som har NOLL förtroende för det statliga rätssystemet och polisen. Detta ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Anki

Haha nej det är nog inte så slumpmässigt!

Sv: Ja det är den bästa marmeladen som finns! Har sett nått annat märke nån stans, men det smakar inte riktigt som det märket jag brukar köpa.

Jag tror också att man brukar bli för feg. Men färg gör otroligt mycket. Man blir gladare och känner sig snyggare, och det behöver inte känna sig översminkad bara för man har valt en stark färg på sminket!

Ja den är riktigt bra. men önskar jag köpt den med ännu fler färger, så skulle jag slippa köpa nya färger, det var mest basic färger i olika toner jag köpte. Men färgerna är bra och sitter som de ska!

Jag har oxå funderat på det, det är mycket som vi inte har som tom jag har lärt mig, som att ha olika trasor i kök och på borden osv. Men hon som har restaurangen har ingen restaurangerfarenhet sen tidigare. Hon lagar jättegod mat, men förstår inte riktigt allt extra hygienarbete. Det borde vara lag på att alla som startar en restaurang eller liknande borde gå någon utbildning för att lära sig allt om hygien och liknande. Därför har jag ledsnat lite på restaurangen, när jag vet att det blir en hel del fel.

Ja de är supercoola!

2012-01-31 @ 20:03:46
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Melissa Lavali - Vikt och Fotografering

sv: tack själv :) hehe ja lemuren kanske får göra en comeback sen igen :D

2012-01-31 @ 21:59:51
URL: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...