Naglarna klara!

Ja nu har jag gjort klart naglarna helt totalt. Och för första gången lyckades jag faktiskt ta en bra bild på mina naglar så jag tänkte jag skulle visa upp dem.


Men innan ni dömer mig för hårt så vet jag att mina naglar är allt annat än vackra nu. De blir torra och går av och har sig nu när det är kallt ute så de är olika stora. Och jag är inte ett dugg nöjd med hur det blev. Blev ganska kladdigt och lite snett men det får duga tills vidare! Jag kan tänka mig att göra om denna design någon annan gång och försöka göra det bättre.  

 

Love Nail Art  Hate Nail Art 
Vänster hand                                      Höger hand

Inspirationen till att göra denna design fick jag från Wah Nails, med några små ändringar.

Nu får vi se om naglarna håller sig efter att jag har gjort tvätt, städat och lagat mat. :D


Kommentarer
Postat av: Rinki

Häftigt det blev med naglarna ;) värsta artisten ju!



Sv: Det är skönt att ta hand lite om sig själv, min sambo kommer nog inte hem förrän sex ikväll så kommer nog att försöka ta hand om mig själv lite idag också. Har pluggat klart det jag skulle för dagen, kanske till och med börjar kolla lite på det andra jag ska läsa tills nästa vecka, om jag är riktigt duktig.



Jag kollade inte mycket på TV och sådant när jag var liten, min pappa tyckte väl att det var något som skulle hållas till ett minimum :P läst har jag däremot gjort hela mitt liv och älskar det verkligen.



Hm, vet inte ifall du skrev ett typo, men du skrev "Kolla absolut inte den listan", när jag skrev att jag skulle kolla filmerna som var Oscarnominerade :P. oavsett så kollade jag och jag känner igen en hel del filmer, har dock inte sett alla än, men det kommer. Men vissa av dem som är nominerade har ju inte ens kommit ut på bio här i Sverige. The Descendants som George Clooney fick en Grammy för härom veckan eller vad det var, har biopremiär här i Sverige nu på fredag. Jag funderade på att skriva ett inlägg om de Oscarnominerade filmerna och det, så du kan få lite tips från mig ifall du är intresserad.



Ja, det är precis det som är läskigt, för människor som inte kollar djupar in i partiet utan bara lyssnar på vad de lägger fram, så verkar det ju legit och bra. Men läser man hur de vill komma fram till saker och ting så är det verkligen inte bra. Men detta är inte unikt för SD, jag som alltid har sett mig själv till vänstern kan tycka att både väster- och högerblocken ibland vill uppnå samma sak men på vitt skilda sätt och det är det som är hela grejen enligt mig. Man måste kolla på HUR de vill gå tillväga. Samma sak gäller när politiker säger en massa bra grejer som de vill ordna i samhället, så låter det ju jättebra, men ibland kan de bli på människors bekostnad och ofta på dem som har det sämre :(. Hm, det är ju en väldigt känslig grej det där, det är klart att busshållsplatsen är en viktig grej och det låter ju absolut som att det är något som behövs. En lättare väg kanske skulle vara ifall ungdomsförbunden för andra partier lyfte fram det och kontaktade kommunen och lade fram saker och ting, eller de som vill öppna företag i de områdena. Många politiker tycker att det är en principsak och en väldigt känslig grej att affiliera sig med SD, för tyvärr så ger det en signal utåt att de kanske stödjer SD på mer än ett sätt.



Jo, det var absolut kontroversiellt och ibland kan jag bli glad när jag ser "normala" modeller på nätet till exempel, eller i alla fall tjejer som ser mer normala ut. Men sedan blir ju frågan vad som är normalt och även om man inte vill vara taskig och bara gå på utseendet så kanske det är ett faktum att "klassiskt snygga" tjejer är dem som gör att kläder säljs. På ett sätt kan jag absolut hålla med om att klädkedjor på nätet som lägger ut bilderna gör en bra grej, eftersom man då bara kollar plaggen. Samtidigt så vill jag gärna se vissa plagg på någon för att få ett hum om hur långt ett plagg är eller sitter på någon. Gina Tricot har ju varit rätt skandalösa på andra fält på senaste dock: http://www.aftonbladet.se/wendela/article14010844.ab



Det är svårt det där :) man får helt enkelt försöka stålsätta sig lite mot de så kallade "idealen" i samhället. <3 Vi tjejer får stötta varandra såhär via bloggar. Förresten så tänkte jag fråga ifall jag får länka till din blogg i min bloggroll - en lista där jag lagt upp mina favoritbloggar?



Småjobb med Wikipedia? Det låter intressant, vad innebär det? För min del har det varit plugg, men nu tänkte jag ta det lite lugnt i alla fall.



Kram

2012-01-25 @ 14:53:34
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anki

Såååå snyggt!! Vad duktig du är!! :D

Sv: Precis, de vill bara säga nått, hjälpa till etter påminna om livet efter detta. Det ska bli spännande att höra vad de vill oss!

Undrar om mina naglar är uttorkade kanske. Jag har ju altid haft vitprickiga naglar och när jag frågr läkarna säger de bara att de har blivit skadade, men alla andra tjatar om vitaminbrist mm. Men läkarna tror inte på det. Är det bara att smörja in naglarna med nagelolja om de är uttorkade då eller? Skulle vara spännande att så om de blev bättre, har ju altid testat nagelolja.

Var har du köpt fudge-en? Låter riktigt god!

2012-01-26 @ 00:14:24
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...