Man tackar och bockar!

 Jag har fått ytterligare en fin award. Denna gång från snälla AnniePiie! Tack så mycket Annie! :)



Precis som med den förra utmärkelsen jag fick så ska man ge utmärkelsen vidare till sina 5 favoritbloggar, och låta dem veta det genom att kommentera hos dem. Till sist får man hoppas att de vill lämna utmärkelsen vidare.

Jag vill ge utmärkelsen till:

Anki - Min kusin som började blogga igen för bara någon dag sen! Följ hennes vardag i Dalarna och hennes viktminskning.

Sandra - Som jag skrev förra gången så har jag och Sandra så otroligt mycket att diskutera och hennes blogg engagerar en alltid med allt hon har på gång och alla fina bilder.

Ricard - Ricard bloggar alltid med glimten i ögat, men har även mycket intressanta inlägg om allt mellan himmel och jord.


Rinki - Rinki fortsätter imponera om och om igen med sina inlägg som behandlar viktiga ämnen och det märks väl att hon är journalist på hennes sätt att skriva. Och så är hon jättelätt att diskutera allt med!

KattaStrofen - Även om hon numera fått två utmärkelser, trots att hon inte uppdaterat på evigheter så vill jag ge awarden till min själsfrände Katta! Och ju fler såna här jag ger henne desto större chans att hon kanske börjar blogga lite mer!

*********

Jag vet att jag ger utmärkelsen till bloggar som jag redan gett till förut, men sanningen är den att jag inte läser speciellt många bloggar, och dessa är de jag haft längst kontakt med eller som är mina vänner och det är trots allt det som betyder mest. Hade annars kunnat ge denna utmärkelse till ännu fler bloggare!






Kommentarer
Postat av: Anki

Hihi vad kul att du länkade mig! Tackar! :D

2012-01-23 @ 23:13:45
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Ricard med bara C

Åhhhh, massa tack och kramar på dig! :D Jag vill även tacka min familj, kollegor, och alla mina vänner som inspirerar mig och håller min mentala hälsa någorlunda sund. Jag tillägnar detta priset min pappa! TACK!

springer av scenen till orkestens musik och publikens jubel

2012-01-24 @ 01:11:59
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Anna Terneborg

Jag läser också Rinki's alla fantastiska texter, ni skriver himla fint båda två!



Svar: Ja, men verkligen. Det konstiga är att alla mina andra filmer och serier funkar att spela upp i datorn, vet inte om det är något fel på själva filmen kanske. Känns ju lite konstigt.



Exakt, börjar jag sju så är jag ju inte uppe till fyra.. Speciellt eftersom jag går upp tjugo över fem då ;) Men det är inga problem att vara uppe så länge. Är knappt uppe till dess de gånger jag är ute ;)



Ha en bra tisdag! Kram

2012-01-24 @ 06:58:56
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Sandra

Vad gullig du är, tack så mycket!! :)



Svar: Man brukar ändå hinna med en hel del under ett år och det är kul att blicka tillbaka. Det är då man inser hur mycket som hänt, ändrats och så vidare :) Jag har blivit mycket sämre på att ha kameran till hands. Det är oftast vår/sommar jag är flitig med kameran. Nu är det för kallt :P Så då blir det ett och annat kort med iPhonen men det är allt!



Det brukar vara tågtrafiken i allmänthet som bråkar. Så fort det är kallt blir det problem med trafiken... underligt.



Det är alltid roligt med lite sommarfotboll ihop med kompisar. Nu är det dock mest ett nödvändigt ont :P Gäller att tjejerna är i form inför säsongen!



Haha det hade varit roligt om dammråttorna kunde göra trick, det håller jag med om.



Det var en chansning men det gick bra. Väldigt tomt på tågen dock kan jag säga :) Håller med. Det är roligt att vara med de närmsta.. vi spelade en hel del spel under kvällen och det var riktigt trevligt!



Absolut, det är en bra chans och tack vare detta jobbet har jag redan fått ett uppdrag som projektledare som ger en rejäl bonus också. Dessutom får jag jobba med folk från mitt gamla jobb och med något jag verkligen tycker om. Sen får vi se, det gäller att ta vara på sina chanser helt enkelt :)



Det händer lätt det där, vet en av mina tjejkompisar blev av med en tand när hon gick emellan när en idiot bråkade med hennes kille. Men det var inget han brydde sig om att han slog till hans flickvän som var hälften så stor som honom. Finns gott om idioter och ännu fler när de druckit. Det är bra.. det är ju faktiskt rätt ofta som det blir så att fel person råkar illa ut när man bråkar sådär. Haha men visst är det så. Fysiskt våld blir inte av förrän det inte riktigt finns hjärnkapacitet kvar :P



Det är tyvärr lite så, om man säger något till en människa man inte känner tror de ju man är knäpp. Haha så himla stört egentligen.. jättefarligt att fråga om en CD-skiva liksom. Tycker det borde vara fler folk som tycker det är kul när människor vågar prata med varandra i ett nyktert tillstånd. Sådär i en affär eller när man väntar på en buss. Så hemskt är det inte!



Jag tycker det är tråkigt dock att det är så det är. Som sagt tar ingen en chansning så kommer man aldrig igång med sin erfarenhet. Rekryteringsföretag är både negativt och positivt, de har bättre erfarenhet av att anställa folk men det blir lika lätt fel som det blir rätt. Jag tror en del i Sverige kör efter nyceklord också. Konstigt det där, det är inte så det borde vara. Så sjukt att han som ändå måste ha haft många viktiga meriter inom just det blir bortsållad för att ha använt "fel" ord! Arbetsmarknaden är sjukt tuff. Nästan omänsklig. Jag är glad att vi har ett såkallat utbildningprogram på mitt jobb, en som är min allt-i-allo och sköter allt springande när jag gör det administrativa, han har varit arbetslös länge men då använder vi oss av utbildningsbidrag från AF. Då slipper vi betala hela hans lön och får bidrag för att ha honom anställd. Billigare för oss samtidigt som en länge arbetslös man har fått ett jobb och en sysselsätttning.



Det tycker jag med, några månader är inte en lång tid för någon som varit beroende i en lång period av sitt liv. Det är inte bara den fysiska förändringen det är en stor förändring även psykiskt. Det är inte bara det att han ska bygga upp tilliten men han måste först kunna lita på sig själv innan någon annan kan lita på honom enligt mig. Det handlar trots allt om att ta bort något ur ens liv som faktiskt format honom. Han har ju levt sitt liv att vad han än gjort så har han druckit. Om han ska på bio, då har han druckit, ska han ut och äta har han druckit, ska han titta på film har han druckit.. att skala bort en bit som varit en del av allt man gör måste trots allt vara en stor utmaning. Och sådana utmaningar måste man först göra för sig själv. Sen kan man börja jobba på resten. Det är en lång resa. Det vet man ju själv när det varit tufft. Det första man måste bygga upp är det som är trasigt inom sig själv.



Nej det förstår jag att du inte vill men samtidigt förstår jag att du vill att de ska veta att du har medlen och att det säkert finns så många med dig som kan gå fram med samma information och då har dem ett enormt problem. Det skulle inte vara fel av dem att ha den insikten. Och om de då är smarta så håller de sig väl med dig så att du inte talar om detta för resten.. för då kan de nog säga hejdå till sitt företag. Sen skulle det kanske inte vara fel heller.. om de faktiskt fick det, om alla insåg hur de blir behandlade och vågade ta kontroll. Men som vi sagt tidigare är människor väldigt värna om det jobb de har.



Jo jag vet, det är knasigt det där med Eniro. Vi höll på och skulle byta om alla sådana nummer där förra veckan i och med att både kanlsio- och klubbchefen slutat och lämnat över telefonerna till oss som jobbar nu. Men ja det är via sms det ska bekräftas. Men jag menar.. om man aldrig får ett svar så hade ju jag personligen fattat att det inte vara något intresse där liksom. Men en del är inte så smarta! Usch det måste vara obehaligt det där när folk snor bilder och låtsas vara dig liksom, jag hade blivit riktigt.. ja, det hade varit obehagligt.

2012-01-24 @ 09:04:27
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...