When I was young....

Jag läste en lista på >>Annas blogg<< där hon listade hur hon var när hon var liten. Jag tyckte hela inlägget var jättefint, och en hyllning till sin familj. Jag blev själv inspirerad till att göra en egen likadan lista. Tack Anna för inspirationen!

Så jag tidsinställde detta så ni har något att läsa medan jag är i Skåne. :)

**************

När jag var liten...

* älskade jag Fragglarna jättemycket!

*tyckte jag inte om lök eller kryddning så mamma gjorde alltid "mes-köttfärssås" till mig som inte innehöll mycket mer än köttfärs, lite mjöl, salt, peppar, vatten och en MASSA ketchup! Och jag älskade den!!

*satt jag och brorsan klistrade framför tv:n till Fångarna på fortet varje fredag med täcken och kuddar på golvet, och varsin chipspåse efter maten.

*åt jag morötter i kilovis i skolan. Och brun blev jag minsann på sommaren. I jämförelse med nu.

*cyklade jag omkull i en brant backe och fick hjärnskakning och helt uppskrapat ansikte. Jag såg ut som Arnold i Terminator 2 med halva ansiktet borta!

*var min favoritlåt Especially for you, en urtöntig 80-talsballad med Kylie Minouge och Jason Donovan! (Jag var 5!!)

*hatade jag tapeterna i mitt rum så mycket att jag tapetserade väggarna med hästplanscher! Inte en millimeter av tapeten syntes någonstans!

*tänkte jag rymma med min katt när det brann i skogen jämte husen och ingen trodde på mig när jag sa det! xD 

*fångade jag ödlor och grodor i skogen och behöll som husdjur till mammas förtret. 

*lärde jag mig redan vid 5 års ålder vad huvudstaden i Mongoliet var. Något mamma tutade i mig för hon tyckte det var kul att se folks ansikte när jag självsäkert svarade Ulan Bator. Något som inet ens de vuxna visste. :)

*lekte jag och mina kompisar att vi var "Turtles". Jag var alltid Leonardo! Och varje gång var leken över på 5 minuter för en som hette Fredrik kastade ett täcka och sa att vi alla dödats av slime! Det var bara att börja om! 

*lärde jag mig läsa tidigt för att kunna läsa skyltarna på väg upp till Värmland när vi skulle åka till min mormor, eftersom det var bland det bästa jag visste. :)

*använde jag målarställningen som en häst och min kompis Carro som hade en sadel hemma tog med den. Så vi tränade våra ridkunskaper på den. "Hästen" kallade vi för Lukas och vi menade att det var en Fjording. Den som inte satt på ställningen fick sitta på en stol som var en islandshäst som hette Leiri. Fantasin var det inget fel på.

*kunde jag äta rå spaghetti även om jag inte fick. Jag smög med det. :)

*sopade jag ner snö i brunnarna på min gata i hopp om att hjälpa våren lite på traven.

Racing-stjärna!
Jag vid kanske.... 3 års ålder eller så. Fråga mig inte vart
jag var för det kommer jag inte ihåg. :D


*************

Ljuva barndom! Om man visste då hur livet skulle bli skulle man njuta mer av att leka och inte ha för bråttom med att växa upp.


Kommentarer
Postat av: Anki

Ååå jag minns lukas!!! Hihi

2012-02-04 @ 21:24:53
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Anna Terneborg

Kul! Och tack för länken :)

Vad kul det där med Ulan Bator, för det är något min bror försökt tuta i oss sedan mååånga är tillbaka. Haha!

2012-02-05 @ 17:39:47
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: anniepiie

Håller med om det, barndomen är så härlig att blicka tillbaka till! :) Själv åt jag väldigt mkt gurka när jag var liten. haha :P Innehåller ju bara vatten men endå. tss SV: Så gott, hoppas det smakade då! ;) joda, jag mår bara bra. har en del på schemat idag för är nämligen ledig! :D kallt är det ute oxå, -20. brrr haen bra start på veckan vännen. Kramis

2012-02-06 @ 09:52:43
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Postat av: Fillan

Fragglarna var mina favoriter när jag var liten också! Mycket bättre än mupparna!

2012-02-06 @ 12:17:29
Postat av: Sofhi

Ja! Hade också en drömbok. Den var helding ju! hahah Drömde man om hästar skulle någon insjukna i en svår sjukdom eller dö.

Men denna tjejen i bloggen var jätteduktig tycker jag när hon tydde min dröm!

2012-02-06 @ 18:24:52
URL: http://kompulsiv.blogspot.com/
Postat av: Rinki

Åh, vilket härligt inlägg och vilken söt bild! <3 Jag känner igen mig i att jag lärde mig läsa tidigt, varför vet jag däremot inte. Jag gillade böcker.



Gulligt att du sopade ned snö i brunnarna för att hjälpa våren på traven! Ja, det var lättare när man var liten på något sätt.



Sv: Tack för de fina orden om mitt inlägg som handlade om min farfar, det betyder jättemycket <3.



Hehe, ja Rango var härlig faktiskt, men det var lite udda att höra Johnny Depp med så pass amerikansk accent, men det fungerade det med. Vi såg en Blue-Ray version också, så man förundrades verkligen över alla effekter av animationen.



Vad skönt att du fick träffa din pojkvän, synd bara att du blev så förkyld :(. Verkligen skönt att du slapp allt tågstrul, jag är dock glad att jag inte visste att du var ute på vägarna när det snöade så mycket, hade ju oroat mig grymt mycket då.



Okej, men tack :) då vet jag lite mer om Side, det känns skönt. Vi får åka dit samtidigt eller något så kan jag gömma mig i ert sällskap om jag blir alltför rädd, hehe. Om vi åker får nog min sambo pruta han också, åt mig alltså.



Cambridge är helt sagolikt vackert, jag kommer ihåg tågresan från King's Cross dit och jag satt som fastklistrad vid fönstret för att det var så fint. Det paret vi träffade visade oss runt vid olika College och sådant också, eftersom de båda är professorer vid två olika därute och det var så mäktigt att se dessa, wow. Det var nog efter den resan som jag ville åka dit och börja plugga.



Jag håller med dig, det är en hel del konstigtheter med Centerpartiets bostadspolitik :/. Ja, men så kan jag tänka mig att det är, politik är ju inte något man alltid pratar jätteöppet om liksom.



Hehe, ja pommes och chips går nog hand-i-hand ;), det är farligt gott båda de där, hm på spisen tycker jag inte att de blir så knapriga, men du kanske har något knep? Tycker att mina i ugn nästan blir som friterade nämligen ;) lagom frasiga i alla fall, typ som på Burger King.



Tog det faktiskt lugnt i helgen, typ första gången på länge, det var grymt skönt. Nu är det nästan så att jag vill sätta mig ned och grina för att jag verkligen Måste überfokusera mig nu inför tentan och inte kommer att ha tid att slappa av trots att vi ska fira sambon i helgen tillsammans med hans familj...åh, jag orkar inte. Vill typ spola tillbaka tiden till fredagmorgon så att jag kan få uppleva en sådan härlig helg igen och sedan vill jag snabbspola fram tiden istället till...ja, typ sommaren. Med ett snabbstopp för min födelsedag. Usch...



Kram på dig gumman!

2012-02-06 @ 19:29:31
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Sofhi

Ja!! Jag fick i min drömtydning om dörrar som inte kunde låsas veta att jag inte skyddade min privata sfär ordentligt och skulle ta ett steg tillbaka och fundera på hur nära jag ska släppa folk på livet.. Var verkligen jättehjälpsamt!!



Åh vill också blicka tillbaka på min barndom. men minns knappt nåt :P

2012-02-06 @ 22:13:56
URL: http://kompulsiv.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Himla mysigt inlägg det här (: Kanske blir inspirerad och gör ett själv!

2012-02-07 @ 00:33:24
URL: http://fineprint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...