Svart eller vitt?!

Jag har ett litet dilemma!! Hjälp mig!!

Jag är jättejättejättesugen på att färga mitt hår helt svart!!

Eller....


Riktigt platinablont....


Just nu är mitt hår riktigt risigt och i behov av en klippning. Jag har varit blond i stort sett hela mitt liv förutom en kort period när jag var 20-21 som jag var mörkbrun. Och jag kommer ihåg vilket helvete det var att färga tillbaka. Jag har även haft riktigt platinablont, nästan vitt. Både med och utan svart lugg. Men jag kan inte bestämma mig!!!



Pro/Con Black

+ Jag har fått för mig att alla mina kläder kommer passa mig bättre om jag är svarthårig. xD
+ Jag trivdes så bra med min svarta lugg!
+ Det är bara att färga om utan att krångla när utväxten börjar bli för stor!
+ Jag har även fått för mig att det passar min stil lite mer. XD

- Jag är jätteblek så frågan är hur det skulle se ut med svart hår? (MEN min bror är också ganska blek och han passar jättebra i svart!!)
- Om jag ångrar mig blir det väldigt jobbigt att färga tillbaka!
- Måste färgas om ofta!
 

Pro/Con Blonde

+ Jag vet att jag passar i det och trivs ganska bra i blont.
+ Det är jättesnyggt med riktigt blont hår i en flikig frisyr. (Lägg till en bowlerhatt och rött läppstift på det till fest.)
+ Det är bara att färga håret mörkare blont om man ångrar sig och inte vill vara "vit" i huvudet.
+ Utväxten blir inte lika markant eftersom jag är naturligt blond. 
+ På sommaren bleks håret naturligt.

- Lätt att man ser ut som en typisk "Barbie" när håret blivit lite längre. 
- Det är ganska tråkigt i längden att vara blond jämt.
- Jag har fått för mig att det inte passar mina kläder, min stil etc lika bra som svart som jag nämnde ovanför. 
- Det sliter mer på håret att bleka än att färga.
- Det är knepigt att bleka utväxt själv utan att det ska bli nyansskillnader.


Jag tänker inte göra något förrän jag verkligen bestämt mig och planerar att testa både peruker och att photoshoppa innan jag tar beslutet. Men jag är sugen dock! Jag var nere på stan idag och tittade på hårfärger och det kliade i fingrarna!! 

Vad tycker ni läsare? Och ingen debatt om dumma blondiner och sånt nu! :D 


Kommentarer
Postat av: Anki

Blond har jag ju sett dig som förr. Du var ju väldigt ljust blond när du var mindre. Jag kan inte minnas att jag sett dig mörk förr. Men jag tror att du skulle passa jättebra i det! Tror inte du skulle bli blek i det. Känner många som är naturligt blonda och passar jättebra i mörkare färger.

Sv: Ja det var hur mysigt som helst!!!

Hihi jag har precis berättat om nyheten i bloggen nu! ;)

Ja de är superduktiga!!

Skönt att du mår bättre! Jag har varit lite vissen i några dagar, så det blir mycket te för mig med!

Ja jag har tänkt det med. Det finns ju mycket jobb! Jag vill vidareutbilda mig inom psykologi och bli samtalsterapeut!

Det låter bra! Jag kan ju planera den tills vi kan ses nästa gång. Det är ju lättare att förklara när jag kan visa tydligare hur jag vill att tatueringen ska sitta så kan vi diskutera och du kan skissa lite så vi kan få den perfekt! :D

Oki. Det hade varit kul om du ville lägga upp receptet. Jag är värdelös på att laga lasagne så det skulle vara kul att veta hur du gör din!

Jag är oxå besviken på dagens "proffsryttare"! Det är inte många som skulle kunna rida vilken häst som helst!

2012-02-21 @ 20:53:30
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Anna Terneborg

Jag gillar ju blont mest, men det är bara för att jag alltid varit det och tycker det är snyggast! :)



Svar: Okej, på så vis. Men tycker absolut att du ska fortsätta visa upp vad du ritar, är resten i samma stil som denna var så har du mycket att vara stolt över! :)



Radio lyssnar inte jag heller på, bara på morgonen iofs. Lyssnar på ett morgonprogram här i GBG som jag älskar, men när det är slut stänger jag av och byter till Spotify ;)



Hoppas du får en fin onsdag nu :) Kram på dig

2012-02-22 @ 11:52:04
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Sv: Tack! Jag tror inte man kan få tag i en bättre lägenhet! 3 stora rum plus stort kök för 4000/mån inkl värme och hushållsel och parkering med motorvärmare! :D

Nä det är ju inte kul om du inte skulle vara nöjd, men det går ju att färga över. Du kan ju tona, då sliter det ju inte lika mycket på håret och så tvättas det ju ur rätt fort. Det är ju ett bra sätt att få prova! Eller så får du prova en peruk! :D Fast de som är i leksaksaffärer ser tom jag blek ut i, trots att jag har så mörkt hår och har färgat det svart många gånger! :D

Jag tror det är lugnt. Är bara så sjukt trött. Men stackars Niclas är det nog värre med. Han vill inte erkänna det, men jag tror att influensan är påväg på honom. Han är trött, ögonen rinner och han har ont i ryggen och nacken. Men har som tur är inte feber än.

Ja jag har tänkt det samma! Och så kan jag vidareutbilda mig inom KBT, för det tror jag verkligen på!

Jo det förståss, men jag tror att de flesta bilder funkar jättebra, men annars så ändrar de nog snabb när man väl är på plats med bilden. Kan du måla blåklockor förresten? Har tänkt ut en tatuering som ska gå längs hela högerarmen och det ska vara en slinga av blåklockor inspererade av en tavla jag fick av mormor. Tänkte att de ska vara svartvita men skifta i blått i mitten.

Det vore toppen! Så kan jag testa laga det till veckan!

Ja det är förjävligt att det ska vara så! Så många som aldrig får en chans medans de rika med bra och dyra hästar får alla möjligheter i världen, men skulle aldrig kunna få en gammal travare att gå fint ändå..

2012-02-22 @ 22:04:57
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Rinki

Hehe, det är ju svårt det där. Själv brukar jag inte gilla platinablod sådär jättemycket, men beror på stilen som personen har också och din stil är ju tuff så då lär färgen bli tuff automatiskt. Men jag skulle nog rösta på svart ändå.



Jag har varit svarthårig hela mitt liv, även om det ser väldigt brunt ut i solen (har alltid sagt att jag har mörk, mörkbrunt hår :P). Men i Oktober förra året tog jag steget, från att ha färgat luggen rätt röd, till att färga hela håret. Dock färgade jag håret i en mörkare nyans än vad jag brukade färga luggen. Jag trivs super i det faktiskt, även om det kändes rätt läskigt först.



Sv: Jag förstår hur du menar och jag känner ändå igen en del av det. Kommer ihåg att det var killar på min högstadieskola (och i min klass) som sade att Emo-tjejer bara var patetiska och att allting handlade om ett rop på hjälp och jag var emot deras åsikter. Dels för att när någon sade att det endast var ett rop på hjälp, så lät det så billigt, som en attention-seeker liksom, en som gör det bara för att få uppmärksamhet och folk som tycker synd om en. Men visst, för vissa är det väl ett rop på hjälp, men på ett allvarligt plan, att de vill att någon ser och lyssnar. För mig så ville jag nog faktiskt inte att mina föräldrar skulle se, jag kommer ihåg hur jag desperat försökte gömma med att ha klocka på mig och allt möjligt. Däremot kommer jag ihåg att jag ändå blev väldigt förvånad över att de inte såg...men såhär i efterhand så kanske de anande, men inte riktigt ville tro på det själva.



Jag vet faktiskt inte vad som hänt med min nacke/rygg, men idag känns det ändå bättre, så imorgon blir det seminarium för min del. Kommer nog vara skönt att få komma ut och känna att jag faktiskt gör någonting, blir lätt att jag känner mig lat när jag sitter hemma, även om jag har pluggat/läst.



Jag förstår, jag hoppas verkligen att han får vara lite mer delaktig, men jag tror att det kommer. De vill väl ändå att han kanske ska kunna göra basgrejer också utifall att det blir kris någon gång, om någon är sjuk eller sådär. Du har absolut rätt, folk idag är ju som besatta av hälsa och allt vad det heter, så det är nog väldigt många som kommer uppskatta att din kille är där så att de kan tala med honom! Jag skulle gärna vilja prata med någon sådan, tror jag :). Ibland tycker jag att det är skönt att någon ger mig ett schema, något som jag ska följa för att få de resultat jag vill ha. Eftersom jag verkligen vill ha resultat och om jag får en typ av "garanti" såsom: "följer du detta så kommer du att nå det mål du vill" så skulle det kännas underbart.



Jo, jag förstår hur du menar, jag brukar nog inte gilla många låtar ur melodifestivalen heller. Dock kan jag absolut gilla poplåtar och sådant, mycket för att det är sådana låtar som jag kan sjunga :) och det gillar jag ju. Rock/Hårdock är något jag mest lyssnar på liksom, när jag är på ett visst humör.



Hm, jag kommer inte ihåg på rak arm, men typ 1h's jäsning eller något. Jag kan kolla nästa gång jag träffar henne.



Hehe, ja min första CD-freestyle var sådär, att den var rätt känslig för gupp och grejer, men min sista jag hade, en Walkman, var typ gjord så att det skulle fungera om det var gropigt och den fungerade faktiskt rätt bra. Sedan blev det mp3-spelarna som tog över och efter det så mobiler/ipods. Jag har ju alltid min mobil med mig också, lyssnade musik på den också tidigare, men kände att batteriet ibland sjönk så drastiskt att jag numera istället har med mig min iTouch och lyssnar musik på den. Den tar ju inte vidare mycket plats heller.



Haha, vad roligt att du följer Once Upon a Time, men om du missar avsnittet kan du ju kanske streama det på nätet. Jag tycker faktiskt om serien, har kollat ett par avsnitt till idag och jag vet egentligen inte vad det är jag gillar, för jag burkar inte gillar Ginnifer Goodwin eller Jennifer Morrison, men just i dessa roller så gillar jag dem. Det är det där mörka och häftiga med den röda tråden som binder ihop allting och på något sätt vill jag ändå vet vad som kommer att hända. Haha, Carlyle...han är så creepy! Men ändå väldigt bra i rollen.

Hihi, kan inte låta bli att tänka på att vi är rätt lika, jag vet att jag har sagt det tidigare :P.

Jag får kolla upp Spartacus, blod brukar jag inte vara sådär jättekänslig för, men det beror på hur upplägget är -- om det känns väldigt realistiskt kan det ibland vara så att jag rycker till eller så.



Jo, men precis så menar jag med de gamlingarna, att de tänker att det alltid varit så i Sverige och därmed ska det fortsätta att vara så. Han pratade på en massa om att han hatade att en kvinna som jobbar på Coop här bär huvudduk och sade något om att man måste ta seden som den kommer. När sambon då frågade om hur det var med kristna som bär kors och sådär så sade han att det absolut inte var samma sak, eftersom de inte syns...vilket kändes lite genomskinligt sådär. Vad blir det för nageldesign härnäst förresten? ;)



Hihi, låter som en väldigt mysig vecka :) kommer din pojkvän att vara hemma ett tag nu i och med praktiken, eller hur fungerar det? Hur kommer det sig att ni har bott ifrån varandra in the first place?



Jag har seminarium imorgon och sedan en lektion på fredag eftermiddag, annars är det nog inte mycket. Ska laga fin middag på fredag till E's mamma då hon fyllde år igår, men annars är det nog inget speciellt planerat.



Pussar och Kramar!

2012-02-22 @ 22:45:37
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Ja, precis. Förr var det alltid chips, men jag ska försöka dra ner på det. Inte det lättaste, det är nog min last här i livet. Det och coca cola ;)



Det blir ju tyvärr väldigt slitet av det blonda ja, tyvärr. Själv är jag ju ljushårig så det är inte lika farligt, men man måste ändå vara försiktig och ta hand om det ordentligt. Vad är din naturliga hårfärg?



Det gjorde jag förut, för då var Morrongänget (som jag lyssnar på nu) på den kanalen :) Men annars är det inte riktigt min smak, de klassiska låtarna lyssnar jag mer än gärna på dock ;)



Hoppas du får en bra start på denna torsdag! Kram

2012-02-23 @ 07:08:13
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Sandra

Sitter också i frisyrtankar, att hår ska vara så svårt va? Haha! Men visst är det roligt att testa runt och prova på :) Har verkligen varit en kamelont förr men nu är jag helt säker på att blond är JAG. Men så var det ju det där med hur man ska ha det klippt också. Det är där jag är :P



Svar: Åh ja, sommarfotboll på stranden är den roligaste formen av fotboll. Jag längtar verkligen till årets turnering. Är så kul att jobba med det redan nu.. man blir dock väldigt sommarsugen!



Haha då är du som jag, har också svårt att bli supernöjd! Allt ska vara perfekt ju :P



Det är samma här, jag tycker aldrig att alla "snyggokillar" är snygg. De som alla andra är helt besatta av. Jared Leto är dock snygg, absolut. Men så är jag väl inte den typen som blir helt galen av en snygg kille.. det är en halvsnygg kille med rätt personlighet och charm jag faller för.



Verkligen, ett år går undan. Tänk liksom, snart har det gått två månader av 2012. Vad hände där liksom :P Vantar är verkligen ett måste. KALLT!



Ja man kan inte säga annat, hur många gånger sitter man inte och väntar på en buss/ett tåg som hela tiden flyttar fram tiden.. sent sent och åter sent. Efter alla år med problem borde de försöka hitta en bra lösning på det hela tycker man.



Absolut, folk glömmer snabbt bort att man gör bort sig. Det är det man inte gör som man ångrar!



Nej men eller hur? Kan man inte lösa en konflikt genom kommunkation så har man inte mycket bakom pannbenet. Då får man ta till nävarna.



Jag tror också de där med främlingar sitter i hos de flesta sedan man är liten men det blir lite för mycket tycker jag. Det är absolut viktigt att kunna knyta nya kontakter.



Gör det, det är en kanongrej tycker jag att man kan ge arbetslösa chansen och samtidigt som företag tjäna på det också.



Nej det är väl ingentign i livet som är svart eller vitt. Det vore för lätt :) Nej det handlar så mycket om att själv engagera sig i sitt tillfrisknande, för ett permanent resultat måste man göra det för att man vill och inte för någon annan. Jo absolut, alla beroenden är svåra att bryta och alla har inte en effekt på andra än en själv men det gör dem inte lättare att göra sig av med. Men om man bestämmer sig så kan man!



Nej men precis, det förstår jag. Och man vill ju inte skada någon nära sig för att få "revansch" heller. Nej man kan inte göra ett fullgott arbete om man inte trivs med det man gör och att man känner att man blir illa behandlad. Det tar direkt från ens motivation. Blir man bra behandlad känner man ett helt annat engagemang till att göra ett bra jobb för sitt företag!



Det är helt sjukt det där, den besattheten av att finns någon att vara ihop med är skrämmande. Det är inte hela världen att vara singel, det finns ju fördelar med det också. Hellre singel än fast i ett förhållande som inte är 100%. Men jag tror att internet gör det hela lättare men det blir lite too much av det också och det är så lätt att träffa idioter där. Nej fy, det där med att inte bli lämnad i fred fast man vill är otroligt jobbigt man blir ju galen.

2012-02-23 @ 13:28:29
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: anniepiie

fina färger båda två, men jag skulle nog välja blont, snart är det ju vår och sommar! ;) hihi Sv: ahh men ser verkligen fram imot helgen.Ska shoppa då nämligen. kul att han blve glad.Ha nu en fortsatt bra kväll! :D Kram

2012-02-23 @ 21:26:43
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...