Nail Art Challenge 5: Inspired by fashion

Denna veckas challenge var faktiskt ganska svår. "Fashion". Funderade först på om jag skulle utgå från mode, eller en designer helt enkelt. Inget av det var speciellt lockande eftersom jag inte har så stort intresse för varken mode eller designers. Men sen snubblade jag in på designern Ray Brown.

Ray Brown är en australiensisk designer som designar jackor, som främst används som scenkläder av rockstjärnor. Och han är inte så liten heller! Några av hans klienter är bland annat Metallica, Iron Maiden, Alice Cooper, Guns n Roses, Black Sabbath, Cher, Bon Jovi, Ozzy Osbourne,  Rod Stewart och Yngwie Malmsten. Och många, många fler!! Främsta anledningen till att jag valde Ray Brown var dock att han designat kläder för 30 seconds to mars och Muse, två av mina absoluta favoritband.





Jared Letos jacka designad av Ray Brown 


Jag utgick från kappan med dödskallen och rosen som han designat, när jag gjorde min nageldesign.

RayBrown NailArt 
Jag simmade i måndags kväll och lyckades förlora 3 naglar under tiden, däribland min tumnagel som syns på denna bild. xD


Jag funderade på hur jag skulle göra denna vecka. Ska jag lägga upp tutorial eller inte? Eftersom jag har "fuskat" med klistermärken och krackelerande nagellack blir det inte mycket till tutorial. Men jag gör det ändå!!

*********************************

Så här gör man:

1. Börja med en grundfärg av eget val. Jag valde ett nagellack som är en lite mörk och nedtonad rosalila färg i H&M egen kollektion som heter Berry. Eftersom det ska på krackelerande nagellack över och Ray Brown ofta designar väldigt "smutsigt" så behöver det inte vara vackert eller nogrannt målat.
RayBrown Tut1

2. Måla över grundfärgen med ett svart krackelerande nagellack. Jag själv använder Isadoras Graffiti Nails men andra krackelernade lack fungerar också bra. En annan färg än svart kan säkert också ge samma effekt, bara den är mörk.
RayBrown Tut2


3. För sista steget krävs det egentligen att man har klistermärken. Antingen samma som mig (tror de är köpta på Gekås i Ullared), eller liknande som kanske går att hitta i välsorterade butiker. Jag har klistrat dödskallen på långfingret, och sen två rosor på tummarna. Avsluta sedan med ett genomskinligt topplack för att skydda designen. KLART!
RayBrown NailArt







Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Tack så hjärtligt för att du berömmer hur jag ser ut med kappan på, det betyder mycket.

Kram

2012-02-29 @ 19:30:50
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Anki

Snyggt!! Jag har oxå ett sånt nagellack som spricker, ska testa nån gång, men det är självklart kvar hos mamma så jag får hämta det en annan gång. Glömde ju be henne ta med resten av mitt smink och nagellack..

Tycker att det var bra ändå att du tog en tutorial även om det var enkelt! :D

Sv: Det ska jag göra!

Haha nej det blir nog inte att se War Horse på bio, måste nog förbereda mig en bra stund innan jag klarar av att se den.. Haha

Najs! Ska jag verkligen testa sen!! Det bästa av två världar, Taco och Lasagne! Måste ju vara en hit! Ska kanske överraska svärmor med den nån gång.. :)

Ja jag tror det får bli så, för mamma kunde inte hitta varken min repgrimma eller mitt rep.. Har ett svagt minne av att det blivit utlånat, men när jag frågade sa hon att hon hade inte sett det, än mindre lånat det. Så jag vet inte. Det är ju konstig när det inte finns bland alla mina andra hästsaker och hon ändå har lånat min carrotstick som jag också använder när jag tränar..

Ja det finns hur mycket billigt som helst! Det blir nog snart en i närheten skulle jag tro. Men annars kan vi ta det när du kan komma på besök nån gång! :D Det är ju bara en halvtimme bort :D

Då tror jag att jag kör på depend. Målar ju inte naglarna så ofta, så det kommer nog troka ihop snabbt. Tror aldrig jag gjort slut på en flaska, kom halvvägs i en liten när jag målade naglarna svarta rätt ofta, så en stor flaska är helt onödigt.

Det låter bra! :D

Precis! Bara för att hästen kommer från ett varmt land betyder inte det att den inte tål kyla. En kompis till mig är så frusen själv så hennes häst har 3 tjocka täcken när det är 10-15 minus, och en gång hade han 7 täcken!! Det är ju inte bra alls! Visserligen är han klippt, men jag har alrig sett en häst som behövt mer än 2 täcken även om det är 20 minus. Men den hästen är så förstörd i pälsen så den kan frysa trots alla tjocka täcken.. Det är sorgligt. Men då sägen inte djurskyddsinspektörerna nått1 Men om en häst går på lösdrift men inte har en ligghall med 3 hela väggar, kanske bara två, ja då blir det liv i luckan!!! Ingen tänker längre på att hästar är gjorda att klara kyla och vind. Bara man inte borstar och täckar för mycket så kommer de fixa alla temperaturer själva. Men lite vindskydd ska de ju gärna ha, men det räcker ju med att de får lä, typ av en skog eller i ett vindskydd men mindre väggar. Har det 3 hela väggar så är det ju mot hästens natur att gå in i det och söka skydd..

Lagen är konstig ibland.. Som det du skrev förut om att man inte får ha djur isolerade, trots att de enligt lag måste vara isolerade pga sjukdom..

2012-02-29 @ 20:39:38
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Rinki

Det ser ju jättebra ut. Jag förstår inte om det är något fel på mig kanske ;) men jag får aldrig det där med krakelerande nagellacket att fungera bra. Det är som att det knappt blir krackelerat eller att man inte ser lacket under. Och med ett snabbt penseldrag, som antagligen är bäst eftersom det stelnar snabbt så får jag inte med hela min nagel, hur gör du O, du fina nagelexpert? :)



Fint med tutorialen ändå, jag gillar färgen på underlacket, jag har en liknande från Mavala.



Sv: Ja, jag hade ju sett Rango och Midnight in Paris, men jag håller med Hugo är en film jag vill se grymt mycket. Men vill även se War Horse, The Descendant, The Artist(!) - det är så häftigt att en stumfilm har slagit igenom så stort!, My Week With Marilyn (eller vad den heter) och säkert någon mer film ;). Tycker nog inte riktigt att Rango förtjänade pris, det var en härlig film men inte såååå bra. Nåja, jag har inte sett de andra tecknade så kanske var Rango den bästa tecknade ändå.



Jag tror verkligen att det är smart att göra som du säger, att hitta en snygg frisyr innan du bestämmer dig. Hur går det?

Jag har det "problemet" nu att jag försöker spara lite lite längre hår igen, har länge haft kort nu. Nu går mitt hår ner i nacken och min snedlugg till nästippen och håret på "sidorna" går nedanför öronen och nu är det i det stadiet då jag brukar ge upp att spara mitt hår eftersom det hänger ivägen, tappar volym och ja det känns inte som att det blir alls bra längre. Jag vill försöka hitta roliga frisyrer som jag kan göra! Har du några tips? Kan ju få ihop en liten tofs bak i nacken, men that's about it.

Får väl använda hårnålar och leka lite antar jag, hehe.



Jo, det är nog väldigt vanligt att man byter ut den psykiska smärtan mot något som man kan hantera lättare, eller ha kontroll över lättare, såsom till exempel fysisk smärta eller kontrollera det man äter eller ja, sådana saker. Tack så mycket, om jag ska vara ärlig har det ändå hänt att jag gjort ett "jack" eller något sådant när jag har varit riktigt ledsen, men tror att det kan ha hänt totalt sex gånger sedan jag var 17 eller något sådant, så ja...jag ser det som att det är mycket bättre, jag fyller ändå 24 om 22 dagar. Men jag funderar på att placera en tatuering där, vid handleden, som en reminder att det var ett förflutet och att jag mår bättre nu...men har inte riktigt bestämt mig samt att jag är feg! Vill så gärna tatuera mig, men men...

Jag hoppas också, att om jag blir förälder att mitt barn kommer att kunna prata med mig. Men av egen erfarenhet så kan det även vara jobbigt att prata med någon som är för nära, samt att just det här med att skära sig är ju en väldigt privat grej...så det är svårt. Men jag hoppas, eller att det finns någon annnan nära vän eller annan familjemedlem som är lite mer avlägsen som kan finnas där.



Skönt att Jonne verkar trivas, men det jag inte förstår just nu är praktiken. Alltså är praktiken en del av hans utbildning? För i så fall förstår jag att han kanske inte får egna klienter, hade fått för mig att detta kanske var som en provanställningsgrej och att han sedan kanske kan få jobb där. Men nu när jag tänker efter, ni skulle ju förhoppningsvis flytta ihop i sommar, så då borde ju praktiken inte handla om något fast jobb.



Jag kan lyssna på klassisk musik och jazz ibland också, irländsk musik har jag dock inte testat. Men just nu på kursen så läser vi om just Irland och specifikt om dansen där och hur den cirkulerat både på Irland och utanför och det är väldigt spännande att få se vad man kan hitta på som antropolog ;). Riverdance är ju till exempel grymt häftigt!

Hm, tog mig ett litet tag innan jag fastnade för Katy Perry, men gillade hennes låt: Simple, det var nog den första som jag fastnade för. Sedan dess har jag gillat många från hennes senste skiva.

Celtic Women har jag dock lyssnat på, kom jsg på nu :) de är grymt häftiga och duktiga. Kan tipsa dig om Blackmore's Night då! De är grymt härliga, de är mer medeltid, men ja...häftiga och Ritchie Blackmore är en av dem (Deep Purple, men det behöver jag väl inte berätta för dig ;)?) Och sedan är hans fru den andra, Candice Night - därmed Blackmore's Night. Tycker att det var gulligt. Såg dem också live i Stockholm på Göta Lejon (oftast teatervisningar där) av alla ställen och det var en rätt liten och väldigt personlig konsert! Hon pratade liksom till oss i publiken och det var supermysigt.



Hehe, ingen press du får kolla på Once Upon A Time när du har tid med det. Jag hade inte heller kollat mycket Lost innan, men tycker ändå att det blir rätt spännande i mitten av första säsongen. Det är i alla fall så att man vill kolla vidare, hittills. Men jag har hört att det blir sämre i senare säsonger. Idag börjar Psych igen som har haft hiatus och den rekommenderar jag ;) den är rolig! Fast de första säsongerna är roligast, nu är den nog inne på säsong 6 och hittills är det ett avsnitt som har varit sådär hilarious! Den är som Scrubs (om du har sett den serien) fast i polismiljö. Huvudpersonerna i Psych påminner starkt om Turk och JD.



Du har rätt med det där med burka, nu när det är förbjudet helt på alla öppna och allmänna platser i Frankrike så lär ju de kvinnorna (som ändå är väldigt få) sitta hemma. Det är ju en del av deras tro, förtryckta eller ej, så det lär ju inte vara så att de bara slänger av sig den för att det nu är förbjudet!



Jag håller tummarna för dig, att det kommer att gå bra för dig och Jonne så att ni kan få flytta ihop :). Gullig du är, nej det är inte alltid fel att det går snabbt, jag litar på dig och tror att du och någon kommer att förstå! Men vissa är ju lite "fördomsfulla" eller vad man nu ska kalla det och tycker att man måste vara ordentligt singel och att man inte ska gå för fort framåt och det tror jag absolut, men ibland händer saker bara :P.



Vad är det för pensel du använder nu för att dekorera naglarna?



Puss och Kram! <3

2012-03-01 @ 09:25:55
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna Terneborg

Wow, skitsnygga verkligen! Jared Leto btw, HUR SNYYYGG?! Älskar honom :)



Svar: Den har jag prövat någon gång vet jag, men var tyvärr inte lika bra på min hud. Det är ju så himla olika från typ till typ, så länge man hittar det som passar en själv så! Haha, då är vi två.. Jag är också blekfis, har svårt för att bli brun och har tyvärr ärvt min biologiska pappas pigment. Min styvpappa däremot (min riktiga pappa kan man säga) är brun som choklad. Så min syster har ärvt hans pigment och blir tuusen gånger brunare än mig om sommaren. Det är jag och min bror som är blekfisarna i familjen ;)



Lidl säljer en sort som smakar i stort sett som chipsen från Estrella, så när det verkligen krisar sig och jag blir dödssugen på dem så kilar jag dit :) Jag skulle inte heller kunna "av-coca cola" mig, haha jag behöver min dagliga dos :)



Precis, det är vad jag har med. Kalla ljusa, nästan lite gråa ibland, toner i håret. Håller även jag silverschampoot hårt i handen :) Vill absolut inte att det ska bli gulaktigt, det är nog bland det fulaste som finns tycker jag.



Låter som du hade en fin helg! Min var lugn och skön med mys framför serier och Melodifestivalen :) Ha en bra torsdag nu! Kramar

2012-03-01 @ 12:19:38
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Rinki

Sv: Jag tycker också att det är en lite häftig tradition :) och lite rolig. Filmen Leap Day är faktiskt rätt skoj, den är mer rolig än sådär sliskigt romantisk.



Haha, började skratta när jag läste det där du skrev om att det var en svensk barnvagn. Ja men herregud, jag kände verkligen samma sak. Hur konstigt är det och vad spelar det för roll, men Briovagnar lär ju vara superglada deras försäljning kommer väl att gå åt som smör ännu mer nu kan man tänka. Är det gott nog åt en prinsessa så Måste de ju bara vara bra!



Sådana visitkort får du absolut trycka upp och sprida med vinden, du verkar ju jätteduktig. Jag har också IsaDora som du använder, så jag vet inte vad problemet är men det är typ att även om det krakelerar lite eller något, så ser man inte färgen under. Mitt krackelerings nagellack är lila, om det har någon betydelse. Jag får testa igen antar jag, men brukar mest bli fult och sedan blir jag irriterad. Hehe, jag tänkte för övrigt försöka fixa min naglar idag, får se hur det blir med det, annars får det bli till helgen.



Jag tror och hoppas att jag klarar av att se The Artist, men jo jag är väl lite skeptisk också, men om den vunnit så mycket (mannen i den vann bästa manliga skådespelare) så känns det som att den borde vara bra :P.



Nej, jag ger nog inte upp riktigt än, å andra sidan så gillar jag att ha kort hår på sommaren och håret borde färgas om...ja, vi får se helt enkelt ;) ska testa lite mer med hårnålar och sådant. Diadem tycker jag inte ser så snyggt ut på mig. Vet inte riktigt hur jag ska förklara ^^.



Jo, men precis jag mår absolut bättre inuti och när det har hänt på senare tid är det mer en panikakt, inte något annat -- alltså oftast inga bakomliggande extremt mörka tankar eller så. Vad spännande att du har tatueringar, vad föreställer dem, ifall jag får fråga. Wow, jag hoppas verkligen att jag reagerar som dig på tatueringar i så fall ;) att somna medan någon tatuerar det låter ju nice. Jo, jag har fått olika tips från kompisar om tatuerare men det är ju svårt att veta ifall de är "rätt för mig". Har du förresten bilder på tatueringarna?



Jo, så tänker jag också, att vi som har mått dåligt eller mått dåligt på andra sätt kanske har lite bättre förutsättningar att kunna hjälpa våra barn i framtiden. Jag håller med, att vara öppen och säga att det är okej att vara ledsen är nog väldigt viktigt också!



Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för Jonne, jag håller tummarna :). Mest vill jag ju att han ska komma hem till dig, så att ni kan få starta ett liv tillsammans...och sedan kan han bara hitta ett perfekt jobb där i närheten! Det låter bra enligt mig.



Jag lyssnar egentligen inte vidare ofta på jazz, men det finns några låtar som jag gillar och som jag har växt upp med, som mest känns bra att lyssna på för att de väcker härliga minnen :).

Hoppas att du gillar Blackmore's Night!

Det var nog ett smart val att se 30 second to mars på ett lite mindre ställe.



Ja, men precis! Scrubs var underbart när J.D var mer, jag började kolla på 9:e säsongen eller vad det var när han inte var med annat än i typ två avsnitt, men jag tröttnade. Psych kommer du att älska då ;).



Men precis! Det är så jag känner också, att det är en sådan svår diskussion eftersom inte alla är förtryckta, men det kan ändå handla om en press att ha slöja (när jag läste min kurs som handlade om detta bl.a. så sade dem att huvudduk var ett bättre ord eftersom slöja, då låter det som att man täcker sig själv vilket inte är sant på det sättet). Sedan kan jag tänka mig att när det är så naturligt att man inte har något annat att jämföra med...då kanske det känns som att man vill ha slöja, fast man ändå inte skulle vilja det annars. Fast sådant där är ju så himla svårt att veta och uttala sig om. Sedan finns det såklart de kvinnor som blir tvingade.



Jag tvivlar inte en sekund på att du kommer att förstå, du är verkligen en underbar tjej och det känns som att du förstår mig precis. Du kan använda precis samma ord, eller tänka saker precis som mig. Inte för att det alltid är bra :P men det känns bara som att jag verkligen har hittat en vän och det känns underbart <3 tack!



Ah, Art Liners har jag också hört talas om. Jag gav en sådan till en kompis i julklapp.



Puss och Kram!

2012-03-01 @ 13:35:09
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...