Nail Art Challenge 1: Inspired by a book

Jag hade ju redan bestämt vad jag skulle måla denna veckan så jag blev ganska glad att den första utmaningen var just en bok, för då kunde jag börja med utmaningen redan den här veckan.

Min inspiration var alltså böckerna i Sagan om Ringen-trilogin av J.R.R Tolkien.

Lord of the rings nails

Lord of the rings nails


Som vanligt är jag inte alls nöjd, men det beror främst på att det guldiga nagellacket jag använde inte var så bra. Jag skulle egentligen varit klar med denna igår men fick göra klart idag istället. Och ja, jag har utgått från den texten som faktiskt står på ringen, enligt boken. :) Så det står "One ring to rule them all. One ring to find them." Jag la upp två bilder på min vänstra hand i olika ljus eftersom högerhanden blev mycket värre och inte är helt klar än. :)

Från början fick jag ju egentligen inspirationen från denna bild:



Men jag ville ha en annan guldfärg och svagare textning så istället för att använda mitt artliner-lack med smal pensel så använde jag mig av en vanlig bläckpenna och ristade nästan in tecknen istället. :) Men nästa gång funderar jag på att köpa en tunn tuschpenna och måla på istället för jag tror det är lättare.


Kommentarer
Postat av: Rinki

Alltså gumman! Du är så jäkla grym alltså. Jag tycker verkligen att du ska vara nöjd och dessutom tycker jag att din version påminde bättre om ringen -- liksom när den börjar svalna. Och din guldiga ton var Mycket bättre.



Jag gillar din guldiga ton, men det var inte riktigt sådan ton jag menade heller -- jag vet att jag är petig. Alltså typ minx-aktigt (http://i6.photobucket.com/albums/y250/hautelikecouture/attachment-1.jpg?t=1255683751), du vet den nageltrenden som verkligen ser metallisk ut? Jag har ett silvrigt nagellack från Orly som ser rätt metalliskt ut faktiskt. Kan försöka visa en bild vid tillfälle.



Sv: Men jag kan tänka mig att de där aquatiska färgerna passar dig jättemycket. Ja, det är ju Trukiet jag hoppas på att åka till i sommar. Du har varit där alltså? Vart var du någonstans?



Skönt att du slapp bli påprackad! Jag hade en kollega på jobbet tidigare som frågade mig ifall jag var intresserad av att veta mer, jag sade väl ja mest för att vara schysst och nästa gång vi träffades vill hon veta om jag hade bestämt mig och började prata om vilka produkter som skulle vara bra för mig. Jag ville verkligen inte sälja sådant...



Isadoras som jag har sett här brukar kosta runt 85 kronor eller något, 130 låter väldigt mycket. Jag brukar gilla Mavala rätt bra. Du som vet mycket om naglar och sådant ;) eller i alla fall har erfarenhet, jag har en fråga. Vad jag än gör, eller vilket nagellack jag än målar med numera så faller det av typ någon timme efter -- så fort jag börjar göra något mer fysiskt med händerna. Alltså inte att All lack faller bort, men att det bli sådär stött och fult. Det är jättejobbigt, eftersom jag inte tycker att det är det roligaste, det tar ju tid. Är det för att mina nagellack är gamla, eller förvaras fel, eller för att jag inte använder underlack?



Ja, men precis! Lite mer smarta komedier känns bra, sådant som inte bara är kiss och bajs typ, hehe. Om du förstår vad jag menar. Det är därför jag har svårt för de flesta Ben Stiller filmerna, eller honom snarare. Han känns för mycket enligt mig.



Jag älskar verkligen England och som du säger så har ni ju egentligen en väldigt bra möjligthet att åka dit och får bo gratis och så. Det är så himla dyrt där. Jag har egentligen inte varit i England mycket eller så, har varit där två gånger om man inte räknar mellanlandning. Första gången var jag fyra år gammal och var på ett bröllop, jag var brudtärna :). Sedan åkte vi tillbaka 2003 och hälsade på samma par, de hade då fått två döttrar också -- hade träffat en av dem tidigare då de var på besök i Sverige. Andra gången vi var där så bodde vi i Centrala London, men vi åkte ut och hälsade på dem i Cambridge och jag älskar det verkligen! Det är så vackert. Så i och för sig så vet jag att jag får bo där ifall jag åker dit, men men. Sedan bor min kusin utanför London numera också, så jag har egentligen en orsak till att åka dit också, men det är ändå rätt dyrt och jag har inte vidare mycket tid till att åka dit. Sedan har jag en vän som jag aldrig har träffat, utan bara prata med på nätet som bor i Essex, hade egentligen tänkt plugga där först efters gymnasiet -- men träffade mitt ex...så tja, blev kvar här.



Jo, precis Löfven verkar ha lite "balls" så att säga, i alla fall just nu, men vi får väl se vid valet som du skrev. Att han haft dialog med Stoltenberg tycker jag är bra -- jag gillar den sistnämnde. Mjo, man kan ju tycka det -- ifall hon hade haft lite mer, tja "riktiga åsikter" så hade det känts bättre. Men det känns som att hennes kommentarer inte riktigt grundar sig på något utan hon säger saker bara -- trots att hon inte är vidare insatt. Hon sade till exempel när hon hörde på TV att Löfven valts in som partiledare "Men honom har man ju aldrig hört talas om, det är ju inte klokt att de kan ta någon sådär bara", typ. Men jaja, jag vet hur hennes föräldrar är och de är ju ännu mer extrema...så jag brukar mest vara tyst då.



Jag har testat de där ungsbakade någon gång, men de är för söta...smakar lite som sådana där rån (kex alltså) i eftersmak eller något åt det hållet, eller nej! Glasstrut typ. Hehe. Men jag har bara smakat typ en eftersom det är laktos i allting, eller vassle. Så jag kan typ äta OLWs vanliga potatischips (för estrellas är det spår av mjölk i, suck!) och Grill Chips. Däremot har OLW äntligen gjort om deras Dill chips, så att jag kan äta dem, men kan ändå bli liiite dålig av dem, så jag vet inte...nåja.



Aww, du verkar underbar du också <3. Är jätteglad att jag trillade in här. Vill inte var taskig och jag hoppas att du inte tar illa upp, men jag antar att jag har lite fördomar kring färgen rosa ibland. Men när jag såg att du hade rosabakgrund (förvisso mer punk-ig) och rosa text, så hoppades jag att du inte skulle vara ännu en sådan där "det-här-har-jag-gjort-idag, hur-är-det-med-dig"-tjej...eller en fjortis :P. Men du har ju verkligen motbevisat det!



Kramar!



2012-02-01 @ 21:11:38
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anki

Supersnyggt!! Vad duktig du är!!!

Sv: Nej jag har missat henne. Ska kolla direkt! Ja det är svårt att använda the Secret jämt, men jag försöker hålla det i baktanken. Men ibland MÅSTE man snacka skit och vara negativ. Jag mår inte bra om jag inte får vara negativ ibland, det är skönt att vara på dåigt humör, man mår så bra när det går över! hahaha!!

Det lät snyggt med turkos eyliner. Ja kika på tradera! Det är ett företag som har paletten tror jag. De har massor av dom. Det finns nog massor av nagelgrejer också!

Ja det är riktigt tråkigt faktiskt. Hon på arbetsförmedlingen ringde upp mig på bussen. Fick reda på att jag ska prata med min kontakt i rättvik igen så jag ska ringa henne i morgon. Tydigen så får jag inga mer pengar så länge jag arbetstränar även om jag går upp till heltid, så jag ska försöka få nån praktikplats eller nått deltids jobb eller om jag ska börja plugga eller nått. Får se hur det blir. Ska ringa henne i morgon och försöka få tid till nästa vecka.

2012-02-01 @ 23:30:01
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Anna Terneborg

Jag tycker naglarna var riktigt snygga iaf, vill också vara duktig på det! :)



Svar: Precis, de ger sig på henne bara för att de kan. Hade de stått där ögoa mot öga tror jag inte att de vågat säga så mycket. Sen tror jag att de ger sig på henne mycket just för att hon inte tar åt sig, och det tror jag retar dem något enormt.



Japp, stålhätta har jag på dojjorna :)



Okej, men vad tråkigt att det är så. Då förstår jag dig absolut. Är det något specifikt du vill syssla med, eller vill du mest bara komma därifrån? Det viktigaste är ju att man trivs och blir behandlad på ett bra vis, skit ska man inte få behöva ta! Hoppas du hittar något annat!



Ha en bra torsdag!

2012-02-02 @ 11:55:22
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Sandra

Riktigt snygga naglar.



Svar: Haha i ärlighetens namn.. jag vet inte heller. Nummer ett är dock riktigt snygg. Men annars är det dåligt utbud i svenska handbollslandslaget alltså :P



Verkligen. Det är enormt mycket man hinner med egentligen och så känns det som man inte gör något under tidens gång :P Verkligen, man fryser fingrarna av sig om man försöker fota just nu det är helt sjukt. Ja det är alltid roligare att fota om det blir bra kvalitet på bilderna.



Det är väldigt konstigt det där med kollektivtrafiken men man förväntar sig liksom problem nu innan de ens händer. Man tycker att de är inne i det efter att ha haft samma problem år efter år och att de borde finna en lösning men det verkar svårt!



Verkligen och det är snart de ska vara i full form för säsongen. Det är förberedelser till tusen nu vill jag lova!



Absolut, så ser jag också på det. Att man hellre ska våga och misslyckas än att inte ens våga ge det en chans. Det är sånt man ångrar. Att man gör bort sig då och då, det är sånt man glömmer med tiden. Då vet man iaf att man gjort det liksom.



Nej men eller hur? Man blir faktiskt ibland förundrad över hur en del människor är funtade. Det var en sån gång där jag blev förbannad på riktigt för att så beter man sig inte. Nej slagsmål är för små indnivider inte något annat.



Nej men eller hur? Men så är det. I Sverige pratar man inte med främlingar, det är nog hela det där man får inpräntat som barn att alla man inte känner är livsfarliga. Men alla kontakter man knyter är ju en gång en främling.



Det är ju så det är och ett projekt som då sysselsätter de arbetslösa, ger dem en sysselsättning och man sparar pengar samtidigt det är ju kanon. Det är konstigt det där för jag tycker det vore en tillgång för både arbetsgivare och de som går arbetslösa att trycka på det här och visa att möjligheten faktiskt finns. Rekryteringsflretag är lite si och så tycker jag. Nej att sållas bort pga av nyckelord som är fel är ju faktiskt inte helt okej.. det är rent av superdumt. Där kan man missa otrolig arbetskraft verkligen.



Det är inte lätt det där och speciellt inte eftersom jag anser att han varit en otroligt positiv effekt också, det är ju inte svart på vitt och han är helt dum i huvudet. Det är en jättefin kille och han har varit ett stort stöd för mig så det är inte lätt att vara halvkall när man ibland bara vill krama om och typ gömma undan honom och göra jobbet åt honom. Men så är jag en sån person också som liksom vill hjälpa alla mina nära. Nu var han nere igår och det var en intressant situation, han var rätt sur och grinig under tiden men sen när han skulle åka tillbaka hem så ringde han upp mig först och ville snacka lite och jag bestämde mig för att faktiskt ta det samtalet.. det var lite stel men ändå helt okej. Så man får ta det så, små steg i taget. Man bygger inte förtroende sådär på en dag när det varit så pass nedbrutet. Nej det handlar inte om hur länge man varit nykter eller så enligt mig. Det handlar om hur man jobbar med det & var man står i förhållande till sig själv. Jag menar det viktiga tror jag ligger i ett erkännande. Att faktiskt våga säga om inte till alla så till sig själv att "jag är alkoholist" och faktiskt ta det till sig. Först då kan man börja jobba med hur man hamnat i sitt missbruk och vad som triggat det m.m. Men det är en lång resa. Som med allt annat, det är inte lätt att vända på ett så pass invant beteende. Det är ju en del av ens vardag. Alla beroenden är ju otroligt svåra att bryta och lite för lätta att falla tillbaka på. Det vet nog alla som någonsin haft ett.. och de flesta av oss har haft något ;) Sen är ju inte alla lika giftiga!



Nej men precis, det är klart man inte vill. Där får man bara tänka på sig själv och vara ego. Man ska inte sätta sig i en dålig sits liksom. Nej man får inte sparka någon pga det men samtidigt kan de lätt göra en arbetssituation rätt ohållbar och svår att hantera. Jag kan förstå det också, det där med att anmäla tar ändå en hel del tid och mycket energi från en själv så man får ju verkligen se om det är värt att göra det eller om man ska låta bli. För det är kanske mer jobb än vad det är värt? Jo men det kan jag tänka mig.. är de såhär redan innan så kan jag se att de skulle bete sig illa efteråt om man nu säger till dem och knäpper dem lite på näsan. Även om jag skulle vilja ge dem en spark i baken liksom. FÖr det är minst sagt inte okej att ha sådan brist på respekt till de som arbetar för ens företag. Skulle jag bete mig så nu skulle jag få en smäll på käften. Nej det är inte så man ska känna inför sin arbetsgivare eller arbetsplats, det är inte okej och det gör ju det mycket tyngre att ta sig till jobbet med en sådan känsla också. Vilket direkt speglar arbetsinsatsen skulle jag vilja säga. Vet själv att jag när jag varit besviken på ledningen gjort ett direkt sämre arbete för att man känner inte den där drivkraften och motivationen. Det ska trots allt vara lite ge och ta med den biten.



Ja men precis, det är klart att de måste sköta det så för det skulle kunna bytas hejvilt på "skoj" annars och det hade varit kaos. Jag tror med det, det är lite si och så med det. Men jag tror det där beteendet att man blir så manisk och nästan besatt av en människa är vanligare och vanligare ju mer "pressen" på att ha ett förhållande stiger. Jag vet ju tjejkompisar som jag nästan anser är stalkers till vissa killar. Det där med att de ringer typ 3874 gånger om dagen om de inte får ett svar. Jag förstår de killarna fullt ut för jag skulle lukta desperation och bara vilja springa åt andra hållet. Otroligt obehagligt Ja det måste verkligen ha varit jobbigt att någon använder bilder på en på det sättet. Det är inte okej någonstans!

2012-02-02 @ 14:40:36
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: anniepiie

jag tycker det blev jättesnyggt! :D kram

2012-02-02 @ 19:00:41
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...