Det där med Alla hjärtans...

Ja, nu är Alla hjärtans dag egentligen officiellt över. Jag har tagit en promenad idag, ätit lax med pressad potatis och pysslat lite med annat. Det närmaste jag kommit till att fira med min pojkvän var att vi sms:ade varandra, som vi ju gör varje dag ändå. Är det en katastrof för det? Svar: NEJ!


Jag tycker det är så trist att hela världen blir helt nojjig bara för att det råkar vara Alla hjärtans dag. Jag har tidigare uttryckt mina åsikter om dagens samhälle och den press vi fått på oss att ha någon vid sin sida. Det är som att det är viktigare att ha en partner än att det faktiskt ska finnas kärlek där. Överallt idag har jag stött på inlägg från folk som är singlar och som antingen varit rent av deprimerade för att de är ensamma, eller varit bittra för att det inte finns någon dag för singlar. Och hela den här "Forever alone"-mentaliteten har dykt upp överallt! Ensam en dag är tydligen lika med att man för evigt kommer vara ensam.... hmm..?


Jag tycker det är så tråkigt att folk inte kan vara ensamma, inte kan vara singlar, och att det är tusen gånger värre bara för att det råkar vara 14:e februari. Är det inte viktigare att vara ihop med någon man verkligen älskar, hellre än att bara ha någon så att man inte ska vara ensam på Alla hjärtans dag? Älskar man inte sin familj, sina vänner eller sitt husdjur så att man kan hylla den kärleken istället? Är det så viktigt att ha någon att man låter en kommersiell högtid, som i stort sett handlar mer om att köpa onödigt krimskrams än kärlek, göra en så nere?

Ja, det är lätt för mig att säga kanske, jag som har ett förhållande. Jo, men jag har fortfarande spenderat Alla hjärtans utan honom. Jag blir inte deprimerad för det. Jag kommer tycka det är lika underbart att träffa honom på fredag igen ändå! Och jag kan förstå att alla par vill hitta på något på Alla hjärtans dag, men då hoppas jag också att det handlar om att faktiskt fira kärleken er emellan, och inte att det är viktigt att ni har varandra just idag. Men att hitta på något är lika viktigt och kanske till och med roligare och mer spontant om man gör det vilken annan dag som helst på året!

Människan i dagens samhälle sätter sån press på specifika datum att det är löjligt. Är man inte lika mycket singel imorgon? Är man inte lika kär i sin pojkvän om en vecka? Älskar man inte sin familj varje dag, varje månad, året runt? Är det så fel att vara singel 14:e februari? Varför är det inte lika fel den 23:e mars? Då ahr man ju varit singel längre, om man nu ska spela på det kortet. (Eftersom jag anser att det kvittar hur länge man varit singel.)

Jag önskade att de personerna som känner sig nere på Alla hjärtans dag inser att det viktigaste i livet inte är att vara i ett förhållande. Kärleken är viktig, något annat säger jag inte, men om man inte är kär eller förälskad i någon så finns det väl ingen anledning att känna sig nere på Alla hjärtans dag? Kärlek är så mångfacetterad och kommer i så många olika skepnader och former att det är omöjligt att säga att man inte har något att fira en dag som denna.


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Håller med dig till punkt och pricka :)



Svar: Jag kan tänka mig att det kräver sin kvinna, att inte ge upp och bara göra det halvdant. Jag hade som sagt inte klarat av det ;)



Det tycker jag med, engelsk pub är mysigare och mer trevligt. Sen kan det ju vara riktigt kul att gå ut och dansa någon gång med, men oftast hellre pub.



Ha en bra onsdag! Kram

2012-02-15 @ 07:13:36
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Sv: Tack! :D

Jag testade att locka håret med plattången. Det gick riktigt bra, men jag hade glömt mitt hårspray hos mamma så jag lockarna lossnade efter ett tag.. Men det blev ialla fall inte det vanliga burret eller bara spikrakt. :D

2012-02-15 @ 11:10:45
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Ja, jag håller med dig. Så tråkigt att allt blev som det blev bara, får hoppas hon kommer tillbaka och blir så pass bra som hon faktiskt kan vara igen! Jag tycker om henne och hennes filmer jättemycket, och vet att hon kan är bra när hon väl gör något.



Precis, det är så mycker krims krams hit och dit i butikerna. Känns ju mest som att det är bara för att sälja tycker jag, för folk spenderar ju så himla mycket på sådant.



Hemmafester är roligast ja! Absolut :) Slår en utgång alla gånger. Har inte varit på en sådan på länge kom jag på nu, får allt ta och styra upp någon ;)



Ja, men nu ska nog de sista tre timmarna gå fort. Hoppas jag! :) Kram

2012-02-15 @ 15:08:57
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: anniepiie

Tycker inte heller att alla ♥ dag är så speciellt rent kärleksmässigt, firar pappsen ist som fyller år! :P hehe SV: Tack snälla! :D Är himla nöjd med dagen och presenterna jag fick. ha en bra kväll nu. :) Kramis

2012-02-16 @ 19:03:51
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...