Nail Art Challenge Resumé

De flesta kör väl en resumé över året på sina bloggar numera och det är jättekul att läsa om vad alla gjort. jag själv lägger väl upp min egen lilla resumé, fast över årets Challenge!
 
Nu var jag då klar med alla 50 utmaningarna i min Nail Art Challenge. Det har varit jättekul att vara med i den och även att ha kontakt med andra som gjort samma challenge, även om det bara var nagelbloggare från England, Kanada och USA som var med i den. Men alla var de riktigt duktiga tjejer!
 
Jag ska väl börja med att säga vad jag tycker om själva utmaningarna. Poängen med dem var ju att få prova på en massa saker man kanske annars inte skulle göra. Jag skulle nog aldrig göra typiska tjejiga designer om jag själv fick välja hela tiden. Samtidigt fick man ändå tänka efter när det kom en utmaning som man ändå gillade. Vad skulle man göra och hur? Alla utmaningar har inte varit roliga men de flesta har i allafall fyllt sitt syfte i att få mig att prova på något annat. 
 
Mina favoriter av alla jag gjort?!
 
De ser ni här:
 
Tröstpris!
 
Dessa designer blev aldrig några favoriter men jag gillade dem och därför förtjänar de att visas upp igen.
Avatar-naglar i filmutmaningen!
 
Sushi-naglar i mat-utmaningen!
 
Julnaglarna
 
Rosa ormskinnsnaglar!
 
Tjejiga dödskallar!
 
Påsknaglarna!
 
Rule Britannia!
 
30 seconds to mars glyphs!
 
 
 
Nu kollar vi favoriterna!
 
 
10:e plats
 
Sportutmaningen hade jag först lite problem med. Funderade på att göra allt möjligt som fotbollar, ridsport ochbasket, men sen är det självklart att jag skulle göra en design baserad på "mitt" fotbollslag West Ham United! Loggan är en utskriven pappersdekal som förstördes så fort jag tvättade händerna en gång, men designen var fantastisk fram tills dess!
 
9:e plats
 
 
Simpsonsnaglarna gillar jag främst av den anledningen att jag faktiskt ansträngde mig för att att göra karaktärer på mina naglar. Visst, de ser inte perfekta ut men jag är nöjd med hur de blev. Sen gjorde jag ju två olika designer. på vänsterhanden hade jag karaktärerna och på högerhanden gjorde jag intro-loggan.
 
8:e plats
 
Jag älskar ju Sagan om Ringen så när den absolut första utmaningen var böcker visste jag ju direkt vad jag skulle göra! Denna design är dessutom den som blivit mest uppmärksammad på Deviantart där jag även lägger upp mina designer. Synd att min kamera är så otroligt dålig att bilden inte är rättvis designen.
 
7:e plats
 

Halloweennaglarna hamnar självklart på en plats på listan då jag älskar Halloween och jag tyckte verkligen om färgerna i min gradering.
 
 
6:e plats
 
Poesinaglarna älskade jag verkligen. Jag fick till det precis så som jag ville ha det! Enda anledningen till att denna inte kommer på pallplats är egentligen för att jag inte är så förtjust i själva stilen. men även om jag inte gillar poesi, rosor och gulligheter så fick jag banne mig till det!
 
5:e plats
 

Dessa naglar var ju baserade på musikvideon till låten Helena med My Chemical Romance. Jag älskar kombinationen svart, vitt och blodrött och tyckte själv jag fick till både rosorna på pekfingret och porträtten på tummarna.
 
 
4:e plats
 
Drömnaglarna blev jag väldigt nöjd med. Jag tycker jag lyckades få till det drömska och lite magiska och jag är jättenöjd med enhörningen!
 
 
 
Pallplatserna!
 

 
Bronset går helt klart till denna design för den var rolig att göra och jag tyckte den kändes väldigt unik! Det enda som är tråkigt är att jag hade så fruktansvärt dåligt ljus och dålig kamera när jag tog bilden.
 

 
 Jag gillar denna design av tre anledningar. För det första är jag grymt nöjd med graderingen som blev av färgerna jag valde. För det andra så är jag jättenöjd med hur jag fick till de stjärnor jag målade för hand. Jag själv vet ju vilka som är klistermärken eller målade men det syns inte jättetydligt! För det tredje så älskar jag ju stjärnor och jag var jättenöjd med designen!
 
 
 
 
Detta drakmotiv var absolut min favorit. Jag älskar hur jag fick till drakfjällen på naglarna och även ögat på tummen. Kommer absolut göra om den här designen, men kanske utveckla den lite. Den vinner iallafall guldet!
 
 
Vilken design är eran favorit? Något ni tycker jag borde testa på under 2013? Vilka designer var mindre lyckade? 
 









 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...