West Ham Nails! Nail Art Challenge 30: Inspired by sports

Ja det blev en dag försenat som vanligt. Jag får nämligen prioritera bort naglarna nu under Värnamodagarna. Det är inte ofta det är fest 5 dagar på rad här i stan! Avnjöt lite "god" cider igår i goda vänners lag och både igår och i förrgår och hann därför inte en göra klart naglarna helt. Jag har dessutom redan förstört dem. :D
 
 
Oj, det är såååå kladdigt. Men jag ville verkligen hinna ta bilden innan dekalerna på tummarna blev förstörda... igen! Motivet är inspirerat av det lag jag hejar på i engelska fotbollsligan. De spelar i Premier League nu nästa säsong!
 
På tummarna har jag "fuskat". Jag kan inte måla så bra! Jag skrev istället ut loggan på vanligt vitt papper och klistrade fast på tummarna med genomskinligt nagellack. Men jag varnar er! Tvätta händerna en enda gång så är de genast förstörda, om inte man har lust att sitta i flera timmar och pensla på överlack.
 
Jag är iallafall nöjd med min design. Jag tycker den känns unik då West Ham United FC inte är ett välkänt lag utanför England. Anledningen till att jag hejar på dem beror väl främst på min pappa. Han har nämligen alltid varit West Ham-supporter och laget kommer från östra London där han växte upp.
 
 
Här får ni lite mer onödig fakta om West Ham United:
 
*Kända supportrar för laget är bland annat Barack Obama, Keira Knightley och John Cleese.
 
*Rivalerna är bland annat Tottenham och Chelsea, men värst är Millwall FC, som är från samma del av London.
 
*Bildades 1895 men hette då Thames Ironworks FC, efter en fabrik som låg där. De kallas därför ibland Irons eller Hammers, men även Cockney Boys! Namnet byttes år 1900.
 
West Hams Låt:
 

Kommentarer
Postat av: Katta

Like father, like daughter, eller hur? ;)

Svar: Indeed, Katta. Indeed. :D
Jenny

2012-08-23 @ 19:33:12
URL: http://hestia.blogg.se
Postat av: Rinki

Hej gumman,
jag har saknat dig tokmycket hur går det för dig och flytten och allt? Jag vet inte om det är jag som har glömt att svara på en av dina kommentarer eller om någon av mina har kommit bort - oavsett så saknar jag dig jättemycket.

Hur är det med dig?

Naglarna var jättefina, även om jag är mer Manchester United fan ;).

Puss och Kram!

2012-08-24 @ 18:46:11
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...