Nail Art Challenge 31: Inspired by cartoons

Jag vet att jag inte har någon självdisciplin vad gäller Nail Art Challenge just nu. Har väl blivit mer regel än undantag att jag publicerar dem en dag för sent. Men men, jag var faktiskt klar med naglarna igår, men lyckades smeta ut dem till oigenkännlighet samma kväll så jag satt och småfixade med dem i ett försök att rädda designen i flera timmar igår kväll/natt.
 
Jag påbörjade även designen väldigt sent. Finns ju så många bra tecknade filmer och serier att inspireras av att jag gått igenom alla mina favoriter i ett försök att komma på något originellt. Funderade först på någon anime-serie, eller kanske Monster High, eller Disneyklassiker eller min favoritserie när jag var liten. Men till slut fastnade jag för en serie som följt med mig i flera år och jag kan fortfarande se samma avsnitt för tjugonde gången och skratta högt. Nämligen....
 
SIMPSONS!!!
 
Familjen Simpsons från vänster: Maggie, Lisa, Bart och Marge.



Och en något misslyckad Homer på tummen!
 
 
När jag skulle börja måla höger hand så insåg jag däremot att det inte fanns en chans att jag skulle orka måla om hela familjen så högerhanden blev så här istället:
 

Introt till showen. :)
 
Även om allting är lite utsmetat och kladdigt och inte helt perfekt så är jag faktiskt FETT nöjd med hela designen! Ligger bland mina favoriter so far i denna challenge...

Kommentarer
Postat av: Rinki

Wow, det såg ju jättefint ut! Att Homer blev lite misslycka (ja, i alla fall enligt dig) passar ju bara hans karaktär om man säger så, hehe. Du är verkligen jätteduktig tycker jag!

Jag ska försöka att fixa till mina naglar lite ikväll, ska käka lunch med mamma imorgon nämligen.

Sv: Ja, det är svårt det där, jag har tänkt på det litegrann när jag har varit inne i en leksaksaffär men att Harrods gör detta inspirerar förhoppningsvis andra att göra likadant.
Mm, den där gränsen, vart man ska sätta den det är nog jättesvårt, lite läskigt att tänka på att man kanske måste säga ifrån när ens egna barn bara vill få ha kul.

Precis, man får väl hoppas på det bästa och försöka att hålla kontakten, hittills har det inte varit så mycket men en gång har vi hunnit MSN:a i alla fall. Hur gick det med din bästa vän, håller ni fortfarande kontakten?

Jag vet faktiskt inte vad det kan vara, som gjort att det strulat sig så för dig när du ska kommentera. Men det låter troligt det du skrev.

Vi har fått till det bra i lägenheten, men samtidigt är det vissa saker kvar som kommer att göra stor inverkan, som att få upp ett par hyllor så att ett par mappar som nu står på golvet kommer upp ordentligt. Sedan har vi det där med matta kvar också, vet inte riktigt vad för typ av matta jag vill ha samtidigt som det är så himla dyrt!
Jag har funderat på att fota också, men känns inte som att det är så mycket att fota egentligen, det är mer vissa detaljer som jag valt att ta foton på och lägga upp på bloggen.

Ojdå! Jag har knappt joggat heller, eller jo några gånger under livet men det brukar aldrig gå bra och alla som säger att "jamen det tar ett litet tag, sen kommer du lätt kunna springa 5km", antingen så är det något fel på mig eller så överdriver folk..för lätt tycker jag inte att det är.

Jadu, jag vet inte riktigt vad jag har hittat på sedan sist ^^ cyklat lite då E skaffade ny cykel för bara ett par dagar sedan. Annars vet jag inte om jag har gjort något nämnvärt. Utbildningen börjar 3:e september, så snart...jag är supernervös! Kom in på Internationella Relationer och inte mitt förstahandsval (Global Utveckling)...dock är jag reservplacerad på den, så jag hoppas ju ändå.

Vad har du hittat på sedan sist? <3.

Puss och Kram

2012-08-30 @ 21:09:48
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: anniepiie

wow, du är så duktig och kreativ! :D SV: tack snälla. :)♥ Idag ska jag till ikea och sen in till stan och kolla om höstskor. :) I helgen ska jag jobba både lörd/sön. :P Själv? Kram

2012-08-31 @ 09:42:01
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Anna

Jag förstår att du är nöjd, såå jäkla bra gjort. Fasiken vad grym du är! :)

Svar: Ja, det var middag och film med några vänner som väntade igår kväll.. Så tråkigt att jag missade det. Men hade väl en helt ok kväll med missarna framför The Dark Knight och Sons Of Anarchy :)

Det har väl varit lite av varje som strulat kanske, både denna portal samt andra och även något på vägen som gått fel. Men som sagt, nu verkar det ju funka bra igen!

Okej, vad skönt! Tur att ni slapp massa mygg, det hade väl ändå varit något utav det värsta kan jag tänka mig! Naw, rävar som är så fina :) Var den hungrig kanske?

Ja, det hade nog jag också gjort om/när jag besöker en djurpark. Man vill ju inte att de ska fara illa, och även om detta liv kanske är det enda vissa av dem känner till så betyder det ju inte att dem inte ska få den bästa behandlingen som möjligt! Låter ju som du var på en bra sådan iaf, det är ju bra! Vill inte ens tänka mig hur illa det var på den i Polen.. :(

Åh, då har du ju gått fort! Tycker jag iaf :) Låter som ni fått mer gjort på denna lilla tid än vad jag fått gjort på tre år ;) Ska se ifall jag kanske kan få köpt vit färg snart iaf, så har jag ju det gjort. Ska försöka komma ihåg att fota innan isf :)

Ja, redan efter första dagen kommer jag vara trött på allt och vilja ha semester igen ;) Men ja, jag gillar hösten.. Den och vintern är nog mina favoriter, även om jag gillar våren med :) Men jag älskar modet under hösten och när det börjar bli riktigt mörkt igen, det tycker jag om!

Okej, men vad skönt att det gick så bra för dem! Det är oftast så vid sådana här lopp, det gäller att i första hand tävla mot sig själv. Sätta upp rimliga mål som man själv klarar av. Så härligt att dem blev nöjda med tiden och så! Och hoppas att segheten går över snart :)

Jag känner mig fortfarande lite seg, så ska vara hemma idag med. Imorgon ska jag dock iväg en sväng och fira min bästa väns sons födelsedag, han blev tre år i onsdag. Tiden bara rinner iväg :) Söndag blir nog rätt lugn den med. Själv då? Något kul på G? Kramar

2012-08-31 @ 13:42:15
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: william

coolt gjort:DDD

SV; Naw tackar så mycket:D det tgo 2 dagar att göra:D
och jag gör mest manga skisser;D
Och säg gärna avd du tycker om mina "Danceing Fairy Part 3" Modellbilder som jag har tagit:D

2012-09-06 @ 13:13:55
URL: http://funnyones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...