Only in America...

Ingen har väl missat filmen The Artist som vann 5 Oscarsstatyetter i årets Academy Awards? Det är en svartvit, fransk-belgisk stumfilm som utspelar sig under 1920-talet och början på 1930-talet när talfilmen börjar få sitt genombrott i världen. Det verkar vara en speciell film som många kanske kan ha lite svårt för.


Jag själv har inte heller sett filmen. Jag vet inte riktigt om det är en sån typ av film som jag kommer anstränga mig för att se heller. Men idag läste jag en recension i en tidning där det stod exakt samma sak som jag nyss skrev, att det kan vara en film som många kan ha svårt för. Under det stod det att vissa som hade sett filmen till och med försökt kräva pengarna tillbaka för att det inte är något tal i filmen....


Det var där jag blev helt ställd... Alltså, om man bestämmer sig för att gå och se en film på bio så antar jag att man åtminstone har lite koll på vad det är för film man faktiskt väljer att se! Hur kan man gå och se The Artist utan att veta om att det är en stumfilm? Det är ju liksom halva grejen med filmen.... Om man mot all förmodan bara väljer en film på måfå utan att veta något om den så tycker jag inte man har rätt att kräva pengarna tillbaka för att den var dålig eller inte mötte ens förväntningar eftersom man då inte bör ha några!




Troligtvis handlar det mest om dumma amerikaner som ska mjölka allt och alla på pengar som vanligt.  


******************

Vad tycker ni? Borde man inte ha lite koll på vad det är för film man ska se? Eller tycker ni att man har rätt att kräva tillbaka pengarna för att man inte tyckte om filmen i fråga, framförallt för en sån sak som man borde veta om?


Kommentarer
Postat av: anniepiie

Håller med dig i det. Självklart bör man ha lite koll på vad filmen handlar om innan osv. :) Finns ju ingen anledning att ens gå dit annars för man går väll inte medvetet och slänger 100 spänn på en dålig film!? :P haha Men som sagt, crazy amerikaner... SV: Perfekt dag att ha spa på måste jag säga. Jag får ta det en dag som passar när jag har tid bara helt enkelt! :)Jag köpte mig ett par nya promenadskor igår bla! :) Kramis

2012-04-22 @ 15:52:43
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Postat av: Rinki

Det låter ju sanslöst att folk inte läser om filmen de vill se, innan de ser den! Visst kan man väl spontant bestämma sig för att se en film, men lite humm om den måste man väl ha? Sedan känns det lite skumt att folk inte har hört talas om filmen.



Jag kan däremot hålla med om att det kanske är en svår film, även om den har blivit prisad av/i högre kretsar (Oscarsgalan) så betyder det ju inte automatiskt att den kan vara bra. Det kan ju bara handla om att det är en nytänkande idé och det i sig är ju spännande. Det är ändå något som lockar mig med det, mest idén att våga satsa på att göra en stumfilm 2012. Man kanske underskattar kroppspråket, vore intressant att se om det är så.



Sv: Be inte om ursäkt för att du inte har skrivit tidigare, själv har jag också haft en streak nu när jag inte har haft vidare mycket tid eller ork att ta itu med kommentarer. Men precis som du skrev, så har jag ändå tänkt på dig massor och jag hoppas att du mår bättre nu, du har väl fått bli frisk nu?



Låter som att du hade en trevlig påsk ändå, det viktigaste är väl att man träffas ändå? Jag och min familj är inte så himla traditionsenliga när det gäller påsken, men vi försöker att träffas. I år blev det på långfredagen, en middag hemma hos mina föräldrar. Brukar väl egentligen vara på påskafton som man har en middag, men det här passade bra för alla, så då fick det vara så och det var väldigt trevligt. Kul att du och Jonne fick lite tid för varandra i alla fall, hittade ni något kul i Karlstad?



Hihi, jag kan ju säga att du har inspirerat mig med nagellack och sådant, appropå det så borde jag defintivt fixa i ordning mina naglar igen, de har börjat flaga ordentligt nu.



Hm, just när det gäller Stockholm så skulle jag nog säga att jag vill vara kvar här. Däremot så har jag funderingar på att flytta ifrån Sverige, att bo i USA och testa jobbalternativ där i framtiden vore väldigt spännande, speciellt eftersom det finns så mycket antropologi där. Men sedan så gillar jag ju inte politiken för fem öre i USA, men det vore ändå spännande att se New York till exempel och andra fina ställen, för USA är ju fint. Har du tankar på att flytta ifrån Värnamo?



Det vore verkligen jätteroligt att träffa dig och fika och jag tvivlar inte en sekund på att det skulle vara väldigt trevligt. Jag har träffat en del andra utanför Internet och alla gånger har det inte klaffat riktigt så bra som jag förväntat mig, ibland kan det vara så att personen har överraskat mig med utlåtande/åsikter som jag inte har varit beredd på. Men när det gäller dig, så känns det inte som att jag är rädd alls, jag menar vi har ju diskuterat mycket och jag känner att du verkligen verkar vara en superfin tjej och att vi är väldigt likasinnade.



Tack för din kommentar angående mina val inför hösten, det kändes som att det var väldigt svårt att välja vad jag skulle göra och lite risky sådär. Men det känns ändå bra nu, nu har jag valt och nu är det bara att arbeta utifrån det och jag tror nog att det kommer att gå bra.



Jag kan tänka mig att det där med ridskolan är lite ostabil grund när det gäller ett ordentligt jobb och jag kan väl tänka att du vill få en chans att avancera, utvecklas och kanske även tjäna lite ordentligt med pengar, även om pengar inte är allt?



Jag uppskattar verkligen våra konversationer såhär, du anar inte. Det känns väldigt uppfriskande och stimulerande. Du kan ibland få mig att reflektera över saker som jag inte tror att jag hade, ifall vi inte hade glidit in på just det ämnet och det tackar jag verkligen för. Sedan har jag inte så många nära vänner som jag känner att jag kan diskutera med på en sådan här nivå. Det skulle vara klasskompisar, men dem pratar man inte så mycket mer utanför skolkontexten, i alla fall inte än <3.



Tänkte passa på att flika in en fråga också, som du kanske kommer ihåg så försöker jag och E hitta en resa inför sommaren och Side och Kreta står högt upp på listan just nu. Det finns ett hotell på Side som är rätt nytt och som såg väldigt fräscht ut för att vara 3-stjärnigt (jag kan vara rätt petig med hur hotellen ser ut, i alla fall när det gäller sängar och sådant). Men det är rätt långt till stranden och jag vet inte hur omgivningen ser ut, ifall det finns restauranger i närheten etc. Jag tänkte ifall du visste något om området?



http://www.ving.se/turkiet/side/hotel-lowe



Sedan kan jag ju inte låta bli, så fort jag ser stjärnor numera så tänker jag på dig ;).



http://www.modekungen.se/se/klanning-stars-17703



I det dyraste lagret, men de såg sköna ut att ha på sommaren och coola! Tänkte i alla fall att jag skulle skicka länken, det kostar ju inget ;).



Hoppas att allting är bra med dig vännnen <3. Har saknat dig.



Puss och Kram!

2012-04-22 @ 19:53:03
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...