Nail Art Challenge 11: Inspired by spring

Något försenad har jag blivit med veckans challenge. Som ni kanske märkt har jag varit helt frånvarande vad gäller bloggen. Jag har ju varit i Värmland som jag skrev sist. Jag har även varit en sväng på Gekås i Ullared, varit sjuk och spenderat en massa tid med min älskling när han varit hemma. Mitt i allt detta har vi även varit och tittat på en lägenhet och vi sitter i valet och kvalet över hur vi ska göra om vi faktiskt får den. Men det får vi ta då!

Veckans challenge var ju att inspireras av våren och det har inte varit lätt. Framförallt har ju inte vädret direkt varit så våraktigt med en massa regn och minusgrader, och till med snö på sina håll. När jag bett om råd till vad jag ska hitta på så har alla i stort sett räknat upp olika sorters blommor, t ex snödroppar, tulpaner, påskliljor, krokusar osv osv... Och jag som inte är förtjust i blommor! Men till slut gick jag på blomster-temat ändå och körde på...


... Körsbärsblommor!


Sakura Nails


Varför just körsbärsblommor kanske nu undrar... Jo för att just nu är det säsong för körsbärsblomningen i Japan. Det är nu japanerna har sina Hanamis, dvs vårpicknickar för att fira våren och körbärsblommorna. Jag är lite nördig vad gäller japansk kultur och kom faktiskt inte på något vårigare än blommor själv. :)


Det blev väl inte allt för pjåkigt med tanke på omständigheterna jag hade. Jag fick i stort sett stressmåla naglarna när jag hittade lite tid över. De vita blommorna t ex målade jag medan jag satt utomhus hos Jonnes syster och Jonne själv skulle gräva ett trädgårdsland åt henne. Sen smetade hela designen sig när jag använde klarlack över det men jag lät det vara så.  :)


Vet ni vad designen fick mig att tänka på?!




Arizona Green Tea :D



Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Ja, det har du rätt i! Påminner mycket om den flasken :) Gillar dessutom designen riktigt mycket, himla vårig och fin!



Svar: Jadå, min påsk var bra. Lugn och skön. Och långledigt! :) Hur hade du det själv? Minus att du var sjuk?



Hoppas du blir frisk snart! Vad är det som spökar?



Oh ja, minst sagt! Det svåraste för min del är att jag alltid vill ha något att tugga på när jag kollar på mina serier om kvällarna, det är då jag äter som mest ;) Men ska fr o m idag försöka undvika det, vet inte vad jag ska mumsa på istället dock.. Men kommer nog på något :)



Ja, jag älskar Ullared! Även om jag inte hittar lika mycket kläder där som jag gjorde förr. Men älskar deras inredningsavdelning och allt annat är ju bra! Ska antagligen dit den 29:e, det ser jag fram emot ;)



Tack detsamma! Kramar

2012-04-16 @ 09:22:12
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Turn har jag aldrig hört, får spana in den på Spotify sen :) Jag har väl inte lyssnat mycket på Travis genom åren, men just denna låt ligger mig varmt om hjärtat :)



Nej då, det tycker jag inte gör något. Tycker det är lite kul att naglarna liknar flaskan. Hade ju varit något om du köpte just en sådan dricka ;) Gillar det ljusa och våriga med dem!



Jag hade väl inte alltför mycket för mig under ledigheten - jag firade bästa vännen på fredagen med middag & utgång, på påskafton var jag med familjen och resten av dagarna gick mest åt till att slappa hemma ;) Precis som det ska vara! Fick du komma ut något under påsk eller vart det hemma hela tiden?



Vad segt! Är det lock för öronen eller värker det? Lock är verkligen hemskt! Hade ont i öronen innan jag skulle hem från Serbien en gång, att dessutom flyga med det var det värsta jag varit med om. Utan att överdriva! Så ont jag hade i öronen den flygningen, det vill jag inte ha igen! När man landar är det ju som värst.. Huvva! Men hoppas att det går över snart för din del!



Haha, ja men det känns så tomt om man inte har något att äta under tiden.. Får försöka med morötter och gurka, kan ju funka. Nötter älskar jag, främst pistage, så det blir det ju ibland. Men ska försöka hitta något som både är gott och aningen nyttigare :)



Ja, men nagellack och smink finns det bra och mycket av! Sådant åker med mig hem när jag är där.. Men främst är det väl inredning tror jag :)



Ha nu en bra tisdag! Kram

2012-04-17 @ 07:30:27
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: anniepiie

Åhh vilka fina vårnaglar jag ser! :D Duktig du é. Här är det regn och moln tyvärr, vill ha sol och värme. :P Mår du bättre nu? Jag har jobbat mkt så har inte hunnit kika in här! :) Ta hand om dig. Kramar

2012-04-19 @ 13:22:52
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...