Inspiration! Girly Girl!

Veckans challenge var ju tjejer/kvinnor. Allt som är tjejigt och vad som symboliserar flickor och kvinnor! Man kan ha en lång diskussion om stereotyper, vad som egentligen är tjejigt och att vi tjejer kan göra som vi vill! Ja, det kan vi, helt klart, men jag har valt att tro att man kan vara stolt över att vara tjej och att man kan gilla rosa, blommor, söta djur och allt som är "typiskt tjejigt", vare sig det är typiskt tjejigt idag eller inte. Bara för att en tjej gillar blommor betyder inte att hon inte också kan tycka om bilar och motorer!

Ska jag vara ärlig är jag själv inte speciellt förtjust i allt som är typiskt tjejigt. Pasteller, hjärtan, blommor och söta motiv är INTE min grej, men det betyder inte att jag inte kan tycka att det är fint på någon annan! Jag tycker fortfarande om rosa, jag tycker om smink, nagellack och kläder. Men hade jag älskat allt som var typiskt feminint hade jag varit stolt över det med!


Som ni märkte så var jag väl inte helt igenom traditionell med min egen design så här kommer en hel rad med inspiration för typiskt flickiga nageldesigner!

 


Rosa, hjärtan och rosetter! Källa

 

Hello Kitty! Källa

 

 

Rosa klassiskt och diamanter! Källa

 

Magenta och svart spets Källa

 

Rosa gradering och vita blommor! Källa

 

Cupcakes! Källa

 

Hearts! Källa

 

Rosa hjärtemix! Källa

 
Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...