Hemmakväll!

Jag har inte jobbat idag och det kändes faktiskt ganska välbehövligt. Förkylningen har nu hållt i sig i 1 ½ vecka eftersom jag inte har tagit det lugnt för fem öre. Så idag har jag tagit hand om mig själv.

Jag har druckit oändliga koppar te och kaffe och gjort fotbad med pedikyr. Just nu har jag smort in fötterna med en superkräm och sitter med strumpor på så att det ska gå in ordentligt. Jag är ganska så pedantisk vad gäller mina fötter. Har ju fått stortånaglarna förstörda av hästar som trampat på dem så därför gör jag allt för att resten av fötterna ska se bra ut iallafall. Filar, smörjer och klipper och har mig minst två gånger i veckan! Och så på med ett nagellack. Fast just vad gäller fötterna är jag tråkigare än med mina vanliga naglar. Målar oftast bara med ett knalligt färgglatt lack medan fingernaglarna får mönster och klistermärken och stenar och grejer.



Det har jag nämligen också gjort idag. Målat om naglarna. Hela förra veckan hade jag svart med "tatueringar" dvs klistermärken med motiv som är typiska old school-tatueringar med dödskallar, hjärtan och svärd. Nu har jag målat dem svarta igen förvisso, men har en massa stjärnor på naglarna i olika färger. Funkar lika bra det med.

Ska fortsätta min ta-hand-om-mig-själv kväll med ett långt, supervarmt bad snart också. Känner mig frusen ända in i märgen. Sen ska jag sitta i morgonrock och tjocka, luddiga strumpor och titta på film. Vilken får jag bestämma då.

Se, nästan en skönhetsblogg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...