Förkylningen från helvetet!

Man känner sig verkligen sådär lagom fräsch när man hostar, är snuvig och allmänt ser ut som något katten släpat in! Jag har trots detta jobbat hela veckan, fast i fredags åkte jag faktiskt hem tidigare för jag pallade inte!

Idag firade vi även Birgitta, Jonnes mamma som fyller 44 år idag! Hurra hurra hurra! Inte alla som förknippar detta datum med hemska terroristdåd. Fast tur att det var lugnt firande. Halvvägs in i middagen fick jag nämligen världens smärta i lungorna och det sitter fortfarande i. Varenda gångjag hostar så känns det som att de ska explodera på mig. Kanske inte var en så smart idé att jobba medan man är sjuk?!




Onda förkylningsbakterier!!

Men jag kan ju inte åka till sjukhuset med min förkylning heller, för då är jag ju en i statistiken på ungdomar som åker in till akuten så fort de är lite förkylda. (Om ni inte vet varför jag skriver så här så scrolla ner två inlägg till inlägget som heter Sjukt upprörd så kommer ni förstå varför.) Sen spelar det ju ingen roll att risken finns att man kan ha fått lunginflammation eller hjärtmuskelinflammation när man hållt igång, nej det ska man inte bry sig om! För om det visar sig att det var fel är man en gnällig ungdom som får panik över ingenting. Ja jag är fortfarande fruktansvärt upprörd över hur man kan tycka att det är bättre att vara hemma tills man nästan är döende istället för att åka in för säkerhets skull, även om det skulle vara så att man inte har något annat än en förkylning. Ens hälsa är väl inget man borde chansa med? Eller? 


Kommentarer
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

SV: Det är bra här med!:D



Vad gör du?

KRAM

2011-09-11 @ 21:05:02
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Postat av: Louisa

Hej! Trots feber, förkylning och en fruktansvärd huvudvärk gick det väldigt bra idag!

Jag började med en Lb:0 Ribbel var ganska spänd också. Men jag mådde inte så bra... Trots det gick det helt ok. Vi kom 4 i den klassen på 64.37 procent. ;)

Jag var jätte nöjd med ritten och tyckte det var ganska snålt men den domaren har dömt oss lågt förut!

Andra klassen Lb:1 red vi på 71.37 procent och jag var super nöjd med den ritten! Vi vann klassen och kom hem med en blågul rosett till samlingen. En väldigt rolig och regning dag! Jag har lärt mig mkt och haft kul!

Min andra klubbkompis vann första klassen hon tävla Lc:1 på 70%Så båda hade en lyckad dag!

Ha det bra! Kramar

2011-09-11 @ 21:48:28
URL: http://lllouisa.blogg.se/
Postat av: Louisa

Hej! Trots feber, förkylning och en fruktansvärd huvudvärk gick det väldigt bra idag!

Jag började med en Lb:0 Ribbel var ganska spänd också. Men jag mådde inte så bra... Trots det gick det helt ok. Vi kom 4 i den klassen på 64.37 procent. ;)

Jag var jätte nöjd med ritten och tyckte det var ganska snålt men den domaren har dömt oss lågt förut!

Andra klassen Lb:1 red vi på 71.37 procent och jag var super nöjd med den ritten! Vi vann klassen och kom hem med en blågul rosett till samlingen. En väldigt rolig och regning dag! Jag har lärt mig mkt och haft kul!

Min andra klubbkompis vann första klassen hon tävla Lc:1 på 70%Så båda hade en lyckad dag!

Ha det bra! Kramar

2011-09-11 @ 21:49:05
URL: http://lllouisa.blogg.se/
Postat av: Louisa

Ja jag är jätte nöjd ;))



Tack dsm! Förkyldningar är inte kul...

2011-09-11 @ 22:23:34
URL: http://lllouisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Krya på dig vännen!

2011-09-12 @ 17:40:42
Postat av: Jenny

Tack så mycket min vän :) <3

2011-09-13 @ 03:18:19
URL: http://paraworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...