Törstsläckande dröm!

Jag älskar verkligen när jag drömmer konstiga saker, så länge det inte är något hemskt över drömmen i sig. I natt drömde jag inte bara konstigt utan verkligen så detaljerat också!

Drömmen började med att jag bodde i ett hus som på ena sidan vette ut mot ängar och skog och mot en enda granne som hade två busiga hundar som jag lekte med hela tiden. Gick man igenom huset och gick ut på andra sidan så var det tvärtom, storstadsmyller och höghus överallt. Om jag då gick runt hörnet från mitt hus så låg där en skönhetssalong, som var min!!

Alltså, jag har aldrig velat ha en skönhetssalong i hela mitt liv, men i min dröm var den min och jag skötte den pedantiskt! Allt var inrett i lila och svart och jag sålde bara det bästa, och erbjöd folk få prova på världens mest exklusiva schampoo mot en liten avgift så jag tvättade deras hår. Så jäkla skumt!

Where the magic happens
Nästan så här såg min salong ut, fast mörkare och mer lila.

Senare i drömmen, efter att jag slutat jobba på salongen gick jag ut med min älskling och min mamma till något uteställe. Det var varmt och skönt och allt var uppbyggt som en träaltan. Det här utestället var välkända för att de hade massa konstiga likörer, spriter och drinkar. Bland annat hade de en stor display som visade deras storsäljare. En gul likör som hette Wayfarer (är inte det typ solglasögon egentligen?) som blandades med tre kulor chokladglass, tre kulor vaniljglass och tre kulor jordgubbsglass. Jag beställde en sån drink samt även någon rosa bubblande drink som de hade. Jag kunde inte ens beställa Jack Daniels & Cola, för det fanns typ inte!

Drink the rainbow

Så härligt att man såg alla dessa underbara färger i drömmen också. Gissa om jag var törstig när jag vaknade upp!


Kommentarer
Postat av: art by Lisa Lans

Härlig dröm! Älskar också konstiga drömmar

2011-10-18 @ 02:11:38
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...