Politiker = Hjärndöd! (Tidsinställt)

Jag har fått ytterligare bevis på att man måste ha aningen lägre IQ-nivå än medelsvensson för att bli politiker! Fy sjutton alltså. Jag vet att alla politiker inte är så dumma, har själv vänner som är med i politiken för den goda sakens skull. Hoppas bara det fortsätter så om de klättrar högre upp.

Jag fick nämligen veta igår att regeringen planerar att ge 100 miljoner till.... Facebook!! Till fuckin Facebook! Jag brukar inte bli överdrivet förbannad utan brukar kunna föra fram mina åsikter på ett sakligt sätt men den här gången kan jag inte det. För jag kan inte för mitt liv förstå hur politiker kan komma fram till att skattebetalarna ska betala för något som är gratis för oss att använda! Tydligen ska dessa 100 miljoner användas för att bygga en serverhall i Luleå.

Vaddå serverhall i Luleå? Varför ska vi skattebetalare stå för detta? Det finns väl tillräckligt med resurser i företagen som har Facebook, så varför ska regeringen stå för deras utveckling?! Och jag kan inte för mitt liv se någon anledning till att politikerna kan försvara detta med att facebook är ett socialt medium, för det är där felet ligger! Facebook är ett gratiscommunity, inte ett jäkla samhällsprogram. En facebookanvändare får oftast inte gå in på facebook på jobbet av förklarliga anledningar. Det är en fritidsgrej. Chat och meddelanden över nätet ska skötas på fritiden. Så om det är en privat fritidsgrej, varför ska staten då bekosta det!?

Hur många ungdomar sitter på facebook för att de är arbetslösa och inte har något annat att göra? Hur många sitter på facebook för att de är sjukskrivna för de har inte råd med den vård som krävs? Hur många sitter på facebook i skolan för att de inte kan få en studieplan som fungerar? Kunde politikerna inte hitta bättre användning för de pengarna!?

Och det var tydligen Annie Lööf som lade fram hela förslaget. Jag har alltid varit lite stolt över att hon kommer från Värnamo, men nu skäms jag. Hoppas ni läsare inte tror att alla vi som bor i eller runt Värnamo är så korkade att vi tycker detta är en bra idé! Jag hoppas verkligen att det inte finns NÅGON som tycker detta är en bra idé. I vanliga fall tycker jag att alla ska få ha sin egen åsikt, och jag brukar respektera de flesta, men om någon tycker det finns anledning att ge våra skattepengar till Facebook så kan jag tyvärr inte det.

Jag vill iallafall inte sitta här och leva mitt liv genom facebook när halva sverige sitter arbetslösa på grund av det inte finns pengar!


Kommentarer
Postat av: deniseholmsten

Hej sötis! hoppas du haft ens bra dag!

skulle vara jätte kul om du var med i min " gissa vad det är i paketen" tävlingen, alla som gissar rätt får en länk och första som gissar rätt får en STOR länk! puss!!

2011-10-28 @ 14:00:16
URL: http://deniseholmsten.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sv; Min morfar bor i norrland. Vi skulle ju kunna ta bilen men det bli så mycket smidigare att flyga. :D

Tack det samma! Vad ska du göra på höstlovet då? :)

2011-10-28 @ 18:36:44
URL: http://nathalies.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...