Idioter!!

Som jag berättade så satt jag ju hela kvällen igår och tittade på varghundar och sånt och idag möts jag av denna jäkla artikel i Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13808149.ab

Där står det att det springer en varg i Småland och nu sätter man in ett jaktlag för att skjuta den! Första gången man har skyddsjakt på varg i Småland! Och jag sitter bara och blir förbannad!

Jag har inte ens hört talas om att det sprungit varg i Småland överhuvudtaget, med andra ord kan inte vargen ha ställt till med något. Det är inte första gången vi har varg här heller. Alla andra gånger har det stått stort i tidningarna att det springer varg här, men ändå har vi inte känt att vi behövt skjuta den då. Men nu ska man tydligen göra det!


Varför vill man skjuta något så vackert som detta?

Va fan! Låt vargen vara ifred! Varför ska de nästan utrotas för att människor är så dumma och har gamla fördomar om vargar som härstammar från medeltiden??!?! Har vi inte utvecklats någonting sedan dess? Har vi inte fått mer kunskap sedan dess?! Vargen har till och med sändare på sig, varför inte fånga in den då? Eller söva den åtminstone! Vad finns det för anledning att döda den överhuvudtaget!??

I artiklen står det att vargen rör sig flera mil om dygnet, så jag hoppas den hinner försvinna till ett ställe där den är respekterad så de blodtörstiga jävlarna inte kommer åt den!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch och fy! =/



Svar: Disney är helt klart bra feel-good. Jag älskar det ;) nej jag älskar de mer old school filmerna och all härlig musik. "Det var bättre förr".



Ja det är klart man ska veta vad det är för typ av hund man tar sig an, det finns ju olika svåra hundar liksom. Jag tycker absolut inte man ska lasta hundarna för hur deras ägare har uppfostrat dem och avlat dem fel så att de blir aggressiva eller beter sig illa. Djur och speciellt hundar gör som de är upplärda! Det var riktigt bra sagt för det är faktiskt människor som ska ta sitt ansvar.



Haha jag har en bra chef, eller så har han bara självbevarelsedrift då han vet hur grinig jag kan vara på morgonen :P Vi är ett bra team haha. Trist med såna chefer, det gör att jobbet blir mindre kul. Jag jobbar faktiskt med.. ja, nästan bara bra människor. Ja jag jobbade med mest som bartender och servetris det var alltid långa dagar och nätter.



Jo det var nog ett av de roligaste eventen jag jobbat på, det var ju ett VM trots allt coh det lär man ju inte uppleva mer än en gång i sitt liv. Men kroppen var helt slut efteråt. Och man hann inte ha ett liv alls. Jag blev helt knasig till sist :)



Tycker ändå det är ren respekt att man kollar om det är okej innan man publicerar bilder framför en massa människor som kan läsa/se.



Jag tror det blir så om man sätter på sig skygglapparna, man missar liksom det som inte finns precis framför en. Tyvärr. Det är tråkigt när det blir som för din vän för man blir så blind att man tappar bort sin självrespekt och sitt eget värde någonstans på vägen. Det säger en hel del, det kommer när man minst anar det liksom. När man inte tittar, det är då man snubblar på de bästa :)

2011-10-19 @ 18:26:45
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...