Hemma igen!

Jag har inte försvunnit helt och hållet utan har helt enkelt tagit långhelg. Jag tänkte egentligen uppdatera er om helgens planer redan i fredags men då segade min dator så mycket att jag faktiskt inte hann. Inlägget var i det hela klart men sen vägrade det laddas upp på bloggen, och sen var jag tvungen att rusa.

Men helgen i korthet såg ut såhär:
 

Fredag
I fredags åkte jag alltså iväg runt lunchtid för att åka ner till Skåne och hämta hem min underbara Jonne. Sedan for vi ut till Klevshult för att spela lite poker och umgås med gänget därute, vilket vi kom fram till att vi faktiskt inte gjort sedan i mitten av juli ungefär. Man tror inte mycket kan hända på de få månaderna men jo det kunde det. Jag kom dessutom tvåa i pokern men inget jag var nöjd med. Jag halkade mest in i finalen på ett bananskal eftersom alla andra gick all-in och åkteut. Så jag hade ungefär 2000 i marker när blindsen låg på 1600 så det var två händer sen var jag ute och David kunde konstateras vinnare. :) 

Lördag
Lördagen var dagen med stort D, dagen för Solitudes spelning på Industribaren tillsammans med dEMOTIONAL. Tänker ta mer om det i ett eget inlägg senare. :) 

Söndag
Vaknade upp med stel nacke som jag alltid gör efter en Solitude-spelning. Headbangade för fullt, fast var dum nog att göra det med axelremsväska så fick mer ont i nacken än jag brukar. Men inga spruckna revben eller krossade knän eller liknande iallafall. Men jag och Jonne åkte ut till stugan i Lida och drog upp båten ur sjön. Vi spenderade hela eftermiddagen med att skrubba insidan och utsidan på båten för att få den någorlunda ren. En vit båt är nämligen ingen höjdare. Sen hämtade vi min mamma och åkte till brorsan för att träffa hans nya husdjur, lilla kissemissen Sam. Urgullig som få och alldeles grå. Och har man samma namn som en hobbit kan det inte slå fel. :) 

Måndag
Eftersom Jonne hade en ledig studiedag så spenderade vi ytterligare en dag tillsammans i Värnamo då vi mest bara satt och mös under en filt och lagade kalops. Det var så fruktansvärt kallt och regnigt att vi tände en brasa i finrummet och satte oss därinne och spelade spel och drack kaffe. Så jäkla skönt. Sedan på kvällen körde jag ner Jonne till Skåne men vi bestämde att jag skulle stanna kvar där, istället för att behöva köra hela vägen tillbaka igen. 

Idag (tisdag)
Vi fick alltså ytterligare en dag tillsammans, jag och Jonne och vi spenderade den i Munka-Ljungby och i Ängelholm. Jonne gick visserligen några lektioner men jag sov bort halva dagen i stort sett och sen klarade jag mig ganska bra själv. Vi åkte även in till Ängelholm för att fylla på Jonnes matförråd. Sen diskuterade vi lite planer som jag ser fram emot något så otroligt nu! Vill bara att tiden ska gå!

Så var min långhelg. Nu är jag så frusen att det får bli ett uppvärmande fotbad och en kopp te innan jag lägger mig. Hoppas ni andra haft en superduperhelg!  

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...