Några dagars lugn och ro

Jag hoppas ni inte är allt för besvikna över min dåliga uppdatering, men jag har prioriterat en hel del annat under dessa två veckor nu.



Först och främst var ju pojkvännen hemma på två veckors lov/praktik så jag har passat på att spendera så mycket tid som möjligt med honom. Nu kommer det nämligen komma några helger då vi kanske inte alls kommer kunna träffas och då vill man ju spendera den tid man har tillsammans medan man kan. Vi har bland annat varit på Huseby Bruks julmarknad, något som jag kanske inte var så där överdrivet förtjust i, men älsklingen hade längtat dit sen förra året så det vore elakt om vi stannade hemma bara för att jag inte är så förtjust i det.

Man märker också att min pojkvän pluggar till hälsocoach. Han har fått mig, den eviga nattugglan, att gå upp kl 9 varje morgon och gå en morgonpromenad! Det är faktiskt otroligt för att vara mig ska ni veta. I fredags gjorde vi även iordning en matsäck och drog ut till store mosse och vandrade. 1,5 mil runt Kävsjön. Vi tog en halvtimmes paus vid Svänö och ändå tog vi oss runt på 3 ½ timme! Och spångarna var hala och trasiga på många ställen så vi gick inte fort. Det som förvånade mig mest var att jag inte var det minsta trött! När vi kom tillbaka till starten så var jag mest förvånad över att det hade gått så snabbt och att jag mycket väl hade kunnat fortsätta gå i minst en timme till! Ska nämnas då att jag är rökare och motionerar typ... aldrig! Älsklingen har därför lovat att göra ett HPB-test på mig där vi testar mina värden för han tror att jag har en onormalt hög grundkondition trots att jag egentligen borde vara i urdålig form. Jag menar att det är tv-spelandet som gör det. Jag menar, vem sitter stilla när man spelar tv-spel!? :P  Nej vi får väl se hur det testet går. 

Utöver detta har vi mest tagit det lugnt och myst. Det kände som att det var det som behövdes för mig också. Trots att jag inte varit aktiv på sistone så har jag varit stressad. Psykiskt stressad över en massa saker. Så jag har behövt lugnet, och att bara få sluta tänka på saker och ting. Jag vet att jag har varit fruktansvärt tråkig på sistone, både vad gäller bloggen och vad gäller att hitta på saker på helger och sånt, men jag har inte förutsättningarna för att vara rolig just nu. Men bloggandet kan jag kanske ta tag i nu när jag ska vara hemma i två veckor.  


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad skönt med lite göra vad man vill & lugn och ro :) Det behöver man ibland för att samla energi.



svar: Det är alltid mer påtagligt när det sker i ens närhet, det är otroligt obehagligt.



Haha nej verkligen inte, jag ville bara dricka den men det var lite så det var.. allt skulle shotas. Inte konstigt den kvällen slutade med galenskap! :P



Jo det är självklart jättetråkigt att spela för ett tomt dansgolv, jag vet även om de inte säger det att det känns som ett misslyckande. Men att en klubb inte kan marknadsföra sig är knapast inhyrda DJ's fel. Ja absolut, de höll ju sig väldigt proffesionella. De hade liksom kunnat skita i det & satt sig ner med oss en stund men de stod kvar i hörnan och spelade hela kvällen. försöka vara så professionell man kan. Haha nej jag vet att det inte är mysko på så sätt men jag tycker det med oss eftersom vi egentligen inte blivit "officiella" som par förrän förra veckan.. även om vi själv aoch våra vänner pratat om oss som par i flera månader :P Så på så sätt tycker jag det känns lite konstigt att vi nästan från första dagen vi träffades pratat om framtid. Speciellt eftersom jag är världens mest osäkra på förhållanden och inte vill att det ska bli för seriöst. Ja du sa innan att ni pratat om att skaffa hund :)



Nej det är det inte, det är tråkigt att det är så men jag är lyckligare utan dem. Nej man gör det svåra för sina vänner, även när det tar emot. Det är det vänskap handlaer om. Tjejer är svårare att vara vänner med, det blir lätt att man blir sviken där tycker jag. Det gäller att hitta rätt. Nej men eller hur? Det var ju samma här, det var inte ens sanna rykten men de var så rädda för att bli placerade i samma "fack". Braaaa vänner liksom :P

2011-11-14 @ 13:09:47
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...