Dag 6: Vad jag skulle göra om jag vann drömvinsten på lotto.

Vad skulle jag inte göra?! Jag vet inte ens vart jag skulle börja. Men jag tror det första jag skulle göra är att bjuda mina nära och kära på en resa till något paradis och bara njuta av livet ett litet tag. Sen skulle jag placera pengarna i konton utomlands för att få en otroligt bra ränta så att jag slipper oroa mig för att pengarna kommer ta slut på tråkigheter som förmögenhetsskatt. Sen skulle jag skänka bort delar av min förmögenhet till familjen.

Efter det kommer ju det roliga. Jag skulle bygga mitt drömhus. Inget överflådigt, utan ett hus där jag kan trivas och må bra. Med en pool och ett stall. Sen skulle jag självklart skaffa hästar och satsa på att starta upp avelsverksamhet. Jag skulle nämligen inte bara kunna sitta och inte göra någonting, men jag skulle kunna jobba på mina egna villkor, med någonting jag älskar. Hundar skulle det bli också. Och självklart skulle jag resa en massa. Uppleva allt det bästa den här planeten har att erbjuda.

Jag skulle också ljuga om jag sa att jag inte skulle slösa upp pengar på ytliga saker som kläder och bilar. 

Sedan skulle jag göra mitt absolut bästa för att inte förändras som person. Jag hoppas verkligen att om den här dagen någonsin skulle komma så vill jag fortfarande vara samma gamla Jenny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...