Dag 19: Min favorithögtid.

Jag är ingen person som är förtjust i högtider. Julen är mysig på sitt vis men jag upplever oftast den som stressande med en massa onödiga måsten. Påsken är väl också rolig på sitt eget vis, likadant midsommar och så, men det är inga högtider jag längtar efter. Av alla högtider är nog Halloween faktiskt min favorit.

Nu vet jag att vi i Sverige har kommit bort lite från vad Alla Helgona egentligen stod för förut. Det skulle handla om att tänka på sina nära och kära, de som inte finns kvar i livet längre. Då kan jag tycka att det är positivt att vi gjort något roligt av det. Maskerader, bus eller godis och skräcktema! Även om det inte blev något i år så drömmer jag om att till nästa år kunna fixa en helt underbar maskeradfest med skräcktema. Kanske lika bra att man har det här året på sig med alla planer som vi hade.

Sen är det ju inte helt fel med skräckfilmsmaraton. Jag älskar skräckfilmer så därför väljer jag Halloween framför de andra högtiderna.




Kommentarer
Postat av: EMMAS!

sv: findus är en main coon :D vad var din katt för ras?:D kram

2011-11-19 @ 16:10:11
URL: http://eemma.se
Postat av: EMMAS!

sv: jaha hade en sånn förut också som var samma färg :D kram

2011-11-19 @ 17:12:08
URL: http://eemma.se
Postat av: EMMAS!

sv: haha jag har haft super många x) alla i min familj gillar katter :p har haft en katt som är 1 år äldre än mig som fanns när jag föddes, som är 18 år =) sen har jag haft typ mååånga när jag var yngre, vi har fått en katt som har fått kattungar och sådär :) men nu har jag bara en här jag bor och den gamla bor hos pappa =) kram

2011-11-19 @ 17:35:49
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...