Dag 18: Mitt favoritprogram

Jag tittar sällan på tv. Och tittar jag väl på tv så finns det liksom ingen serie jag faktiskt följer. Bland annat då mina jobbtider inneburit mycket kväll och att jag inte jobbar varje dag har gjort att jag missat serier jag kanske skulle vilja följa i vanliga fall.

Men kan jag inte välja en serie som jag tycker om mer än någon annan. Jag är svag för komediserier som Simpsons, Family Guy, Vänner, 2 ½ men eller Big Bang Theory, men tycker även om dramaserier som Spartacus-serierna. Jag är dessutom barnsligt förtjust i vissa "löjliga" serier som Xena och McLeods döttrar. Att titta på dokumentärserier om djur som Animal Rescue eller Dog 101, eller Dog Whisperer fungerar. Men att välja en favorit är svårt bland alla dessa.

Men isåfall väljer jag nog The Simpsons. Av den simpla anledningen att jag kan se alla avsnitt hur många gånger som helst. Något som jag kanske inte riktigt klarar av med de andra serierna. Och Homer är min hjälte! :D



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe så gött med Simpson :)



Svar: Det är fortfarande vääääldigt bra förrutom en dum förkylning men den stoppar inte mitt smile :)



Jag tror man måste vara lite speciell för att kunna vara så pass kreativ och se det lilla, ha den fantasin och de idéerna. Då måste man nog vara lite egen :)



Det tycker jag med, vi verkar ha väldigt lika uppfattningar om saker och ting. Oftast är det inte det stora som behöver ändras, det är det lilla. Men alla har vi ansvar för våra egna liv och att ta tag i saker och ting, det är så lätt att skylla ifrån sig och peka finger... avrför man hamnat där man hamnat, det är lätt att göra det. Men ger det något resultat? NEJ!



Jag är väl egentligen inte trött på honom så sätt, han har gått igenom en tuff separation och har inte varit på sitt bästa humör för att vara ärlig. Så nu efter att han och jag pratade, jag är ju hans enda assistent och till sist sa jag ifrån eftersom han förstör sitt eget marknadsvärde (han är i princip vårt ansikte utåt) genom att bete sig illa, han image har alltid varit att han är extremt trevlig & tillmötesgående. Så nu lovade han att bättra sig & jag tycker det märktes en skillnad direkt! Vilket var ganska kul att se. Men det är ett exempel på vilken bra kommunikation vi har, för visst är han min chef men jag kan ändå säga sådana saker till honom. Det var ju en jobbfråga och dessutom var jag beskymrad för honom som människa eftersom jag räknar in honom som en bra vän också. Men lite jobbigt har hans smörande och överdrivna trevlighet blivit.. typ att han kramar sönder min mamma (?) som var i total chock haha. Haha ja ge honom en blutsaft coctail, det låter som det absolut sämsta man kan få :P Fy. Hade blodbrist för ett tag sedan & var tvungen att dricka.. urk!



Absolut, jag är den som helst går ut och dansar på sommaren och nu mot hösten/vintern sitter jag hellre inne på nån pub, lyssnar på go musik och snackar skit! Haha ja det får man.. vi har världens bästa ställe för shots. Kan vara mitt favoritställe på grund av fruktansvärt trevlig personal, lagom stor och alltid superpriser. Där går alla shots vad man än vill ha för 25 spänn. Haha tyskar är som de är min, min tyska vän är otroligt speciell. I somras frågade han mig om det var en bra idé att bleka benen med klorin eftersom han inte gillade sina mörka hårstrån!



Jag tycker FB är bra på så sätt, för att hålla kontakten men jag tycker folk har överdrivit det så mycket. Jag kan nästan bli lite mörkrädd för de som verkligen visar upp sitt förhållande på facebook och då snackar jag inte om att vara i ett förhållande, det är väl okej. Men du vet de som skriver till varandra massa söta meddelanden så att alla kan se hur lyyyyyyckliga och gulliga de är ihop :P Haha usch jobbigt att räknas som död om man inte varit inne på facebook. Man kan ju vara singel ändå, jobbigt med folk som lever efter denna regel för det är verkligen så. Det som inte finns där det finns inte, typ. Och jag menar.. alla kanske inte vill leva ut sitt liv inför alla bekanta på en internetsida! Det måste finnas gränser även där.



Det tror jag med. Jag tror man måste inse att allt som är värt att ha, är också värt att kämpa för och att det kommer bli tufft ibland. Man kan inte dela sitt liv med en annan individ och tro att det alltid kommer att vara rosa moln och perfekta dagar. Men ja, kärlek är inte lätt.



Jo, man kan ju gärna få för sig att man vet allt om en människa bara för att man är mysigt nykär och man har pratat om allt möjligt. Men det kommer hela tiden fram nya saker tycker jag. Det tar ju ändå ett tag att få grepp helt och hållet om personen i fråga. Absolut.. vi trivs jättebra ihop i alla fall & så har vi en härlig kommunikation. Jag känner att jag kan prata med honom om allt. Och en trygghet som för mig med ett fd. våldsamt förhållande tycker är A & O verkligen.

2011-11-18 @ 15:43:26
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag ÄLSKAR simpsons och family Guy, iaf så står kanal sex alltid på här hemma haha! :)

2011-11-18 @ 19:22:21
URL: http://agnesr.blogg.se/
Postat av: EMMAS!

haha älskar simpsons :D

2011-11-19 @ 13:18:30
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...