Dag 10: Det här får mig att må bättre

Man kan finna tröst i allt möjligt. En gammal favoritfilm, en favoritlåt, godis eller chips, te eller kaffe. Mat är väl inget ovanligt att man använder sig av som tröst. När jag är sjuk så gillar jag att mysa ner under en filt med chips, choklad, te och cola.

Att lyssna på musik kan också hjälpa en. För mig har musik verkligen hjälpt mig förut. Däremot kan jag fortfarande vara förbannad eller ledsen efter att jag lyssnat på låtar, men jag får ut känslorna då.

Men när jag är nere, ledsen eller arg så är det bara en sak som verkligen hjälper. Och det är mina nära och kära. Mina vänner, min familj och min älskling. De finns där för mig och jag kan prata med dem. Ibland behövs det bara att någon lyssnar. :)

Djur är en annan sak som får mig att må bättre. Att gosa med dem, eller bara se något program med dem kan hjälpa jättemycket. Att få pyssla om salamandrarna och se dem simma omkring eller klättra är alldeles utmärkt terapi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...